امروز :چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ساعت : ۰۱:۲۳:۴۹

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

طرح ساماندهی رودخانه دیل در گچساران به بهره برداری رسید

نماینده مردم گچساران و باشت درمجلس شورای اسلامی پروژه ساماندهی دیل را یک طرح حیاتی برای این روستا دانست وافزود: این طرح یک خدمت ماندگاری برای مردم این منطقه خواهد بود

راه ملت: معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد در آیین بهره برداری از این طرح گفت: پروژه ساماندهی رودخانه دیل با اعتبار بیش از ۲۶میلیارد ریال اجرا شده است.

علی داوودی مهرافزود: طرح مطالعاتی ساماندهی رودخانه دیل از سال ۸۳ آغاز شد و عملیات اجرایی آن در سه فاز انجام گرفت.
وی اظهار کرد: برای اجرای این طرح ۲۷ هزار متر مکعب خاکبرداری، یک هزار و ۹۰۰ متر مربع خشک چینی و چهار هزار و ۵۰۰ متر مربع عملیات بنایی با سنگ و سیمان، ۱۱ عدد سیل بند و یک هزار و ۵۸۰ متر مربع کانال سنگی اجرا شد.
داوودی مهر هدف از اجرای این طرح را جلوگیری از تخریب روستا، پیشگیری فرسایش بیشتر زمین های سواحل رودخانه، جلوگیری از افزایش رودخانه به دلیل انحراف آب سیلاب های بالا دست، مهار روان آب ها و کنترل سرعت سیلاب با احداث سازه سیل، تثبیت فونداسیون پل بین روستایی ذکر کرد.
وی گفت: عملیات اجرایی فاز سوم این پروژه سال ۹۳ شروع شد و ۱۳ میلیارد ریال اعتبار برای آن هزینه شده است.
داوودی مهر با بیان این که هم اکنون ۵۶ پروژه بزرگ تامین آب در کهگیلویه و بویراحمد با ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار در حال اجراست تصریح کرد: تلاش برای بهره وری بهینه از منابع آب از دستاوردهای دولت یازدهم است.
نماینده مردم گچساران و باشت درمجلس شورای اسلامی پروژه ساماندهی دیل را یک طرح حیاتی برای این روستا دانست وافزود: این طرح یک خدمت ماندگاری برای مردم این منطقه خواهد بود.
غلامرضا تاجگردون به خدمات دولت و تلاش های انجام گرفته برای توسعه خدمات به مردم دهستان بویراحمد گرمسیری اشاره کرد و گفت: اجرای طرحهای گازرسانی و کانال های کشاورزی از دیگر خدمات انجام گرفته دراین منطقه است.
رودخانه دیل در ۳۹ کیلومتری دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران قرار دارد.
منبع:باشگاه خبرنگاران
منتشر شده در :2015/12/05 - 01:12|شناسه خبر: 19541 754 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه