امروز :پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۲:۱۸:۳۸

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

امام جمعه قلعه رئیسی

کسانی که در گذشته رد صلاحیت شدند این دفعه هم رد خواهند شد

صلواتی با بیان اینکه کسانی که در گذشته رد صلاحیت شدند این دفعه هم رد خواهند شد، عنوان کرد: مردم روی نامزدهایی که دور قبل رد صلاحیت شدند حساب باز نکنند و اینها به دنبال اهداف شومی هستند

راه ملت: حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قلعه‌رئیسی با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: راه نجات از گناه توبه و استغفار، یاد خدا و استعانت از خداوند متعال، عبادت و بندگی خدا و اراده قوی انسان است، تقوا سبب از بین رفتن بسیاری از گناهان می‌شود.

وی ادامه داد: عواملی مانند تقوا، حفظ عفت، رعایت حقوق، شرکت در غم و شادی یکدیگر، وجود فرزند و کنترل عوامل مزاحم در حفظ و ثبات حیات خانواده مؤثر است.

امام جمعه قلعه‌رئیسی در خطبه نخست به یکی دیگر از عوامل گناه که گناه کفران نعمت است اشاره و تصریح کرد: کفران نعمت باعث زایل شدن نعمت و موجب عذاب دردناک می‌شود.

صلواتی با بیان اینکه اعضا و جوارح نعمت‌های خداست، یادآور شد: هر اندازه نعمت مهم‌تر و بزرگ‌تر و اثرش بیشتر باشد عقوبت کفران آن نعمت سخت‌تر، بیشتر و گناهش بزرگ‌تر است و از هر نعمتی بالاتر و مهم نعمت ولایت محمد (ص) و آل محمد است.

خطیب جمعه قلعه رئیسی با بیان اینکه کفران نعمت ولایت محمد (ص) و آل محمد بسیار سخت است، افزود: کفران نعمت ولایت به این است که کسی ولایت ایشان را منکر شود یا آن ذرات مقدس را فراموش کند یا به اوامر و نواهی آنها توجه نکند.

صلواتی با بیان اینکه اساس همه نعمت‌ها همین نعمت ولایت است، بیان کرد: عدم توجه به امر ولی فقیه و در مقابل ولایت فقیه ایستادن این نیز کفر و کفران نعمت ولایت است.

وی در خطبه دوم با دعوت به تقوای الهی، ملاک کرامت آدمی را معیار پذیرش اعمال و مرکب راهوار سعادت تقوا دانست.

امام جمعه قلعه رئیسی در ادامه به شهادت علی بن موسی‌الرضا اشاره و گفت: ما ایرانیان باید امام رضا (ع) را الگوی زندگی خود قرار دهیم و باید به وجود بارگاه ملکوتی این امام همام افتخار کنیم.

صلواتی به روز چهارشنبه ۲۵ آذر روز پژوهش اشاره و اذعان داشت: پایه و زیر بنای اقتدار هر کشوری در قدرت علمی است که همین قدرت علم سبب ایجاد ثروت، قدرت نظامی، سیاسی و اقتصادی می‌شود و منشأ علمی است.

وی بیان کرد: امروز نقشه مهم دشمن متوقف کردن حرکت علمی در کشور و این کار علمی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی است و باید پژوهش هدفمند شود.

صلواتی در ادامه به روز حمل و نقل اشاره و گفت: دولت با سیاست‌هایش باید به حمل و نقل رونق دهد و مردم را تشویق کند که با وسایل عمومی مسافرت کنند اما اقدام به گرانی بلیت‌های هواپیما و قطار نکند.

وی در ادامه به انتخابات مهم اسفند ماه اشاره و اضافه کرد: مجلس راس و آبروی نظام جمهوری اسلامی است و مردم باید در انتخاب کردن فردی ولایت‌مدار و کسی که با مشکلات مردم آشنا باشد را انتخاب کنند.

صلواتی با بیان اینکه کسانی که در گذشته رد صلاحیت شدند این دفعه هم رد خواهند شد، عنوان کرد: مردم روی نامزدهایی که دور قبل رد صلاحیت شدند حساب باز نکنند و اینها به دنبال اهداف شومی هستند./فارس

 

 

منتشر شده در :2015/12/11 - 05:12|شناسه خبر: 19852 768 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه