امروز :جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ساعت : ۱۷:۳۵:۴۰

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

اولین نامزد زن انتخابات کهگیلویه وبویراحمد نیامده رفت!

کورش اداره از کارشناسان شورای نگهبان گفت: به دلیل اینکه آرامش رئیس آموزشکده فنی و حرفه‌ای دختران یاسوج و جایگاه مدیری دارند، باید از شغل خود استعفا می‌دانند که این کار را نکردند، لذا بر اساس قانون انتخابات نمی‌توانند ثبت‌نام بکنند

از نام‌نویسی اولین کاندیدای زن «اصلاح‌طلب» در انتخابات دوره دهم مجلس حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا ممانعت به عمل آمد.

راه ملت: به نقل از کبنانویز، ظهر دیروز «فرزانه آرامش» اولین زن «اصلاح‌طلب» برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس دهم حوزه بویراحمد به فرمانداری این شهرستان وارد شد که در حین ثبت‌نام به دلایل اینکه وی از مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد است و بر اساس قانون انتخابات باید از سمت خود استعفا می‌داد که این کار از سوی وی انجام نگرفت و به همین دلیل از ثبت ‌نام آرامش در انتخابات حوزه بویراحمد و دنا خودداری شد.

بنا به گفته؛ کرامت‌الله فرجی معاون فرماندار بویراحمد ابهاماتی در ثبت‌نام خانم «فرزانه آرامش» وجود دارد و باید بررسی و پیگیری شود که آیا وی به دلیل اینکه در حال حاضر در سمت رئیس آموزشکده فنی و حرفه‌ای دختران یاسوج قرار داد، جزء مشاغلی هستند که باید استعفا می‌داد یا نه.

فرجی تصریح کرد: به دلیل همین ابهام یعنی الزامی بودن استعفا وی از سمتش یا خیر، در حین بررسی هستیم که به زودی به خانم «آرامش» این موضوع را ابلاغ کردیم.

فرزانه آرامش در حال حاضر رئیس آموزشکده فنی و حرفه‌ای دختران یاسوج است و نامبرده از سمت خود برای حضور در انتخابات استعفا نداد و آنطوری که گفته شد، تصور نمی‌کردند که شغل فعلی «آرامش» نیاز به استعفا دارد.

البته ثبت‌نام و یا ثبت نام نکردن این کاندیدای احتمالی پای شورای نگهبان را تا اتاق نام‌نویسی فرمانداری بویراحمد کشاند. کورش اداره از کارشناسان شورای نگهبان گفت: به دلیل اینکه آرامش رئیس آموزشکده فنی و حرفه‌ای دختران یاسوج و جایگاه مدیری دارند، باید از شغل خود استعفا می‌دانند که این کار را نکردند، لذا بر اساس قانون انتخابات نمی‌توانند ثبت‌نام بکنند.

آرامش در جمع خبرنگاران نیز در این باره، اظهار کرد: به دلیل ابهام در لازم بودن استعفا و نبودن آن از بنده ثبت‌نام به عمل نیاوردند و هیئت اجرائی این مورد را مورد بررسی قرار می‌دهد.

وی گفت: در صورت عدم مغایرت قانونی برای ثبت‌نام به فرمانداری بویراحمد می‌آیم.

در هر صورت با نام‌نویسی «آرامش» به عنوان اولین کاندیدای زن در حوزه بویراحمد و دنا ممانعت به عمل آمد.

آرامش ظهر امروز با همراهی جمعی از بانوان و هواداران خود برای ثبت‌نام در انتخابات دهم حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا به فرمانداری بویراحمد آمد بود.
وی فعال سیاسی اصلاح‌طلب است که بیش از ۲۰ سال سابقه فعالیت سیاسی دارد. آرامش مسئولیت ستاد بانوان بهرام تاجگردون، خاتمی و روحانی را در کارنامه سیاسی خود دارد.
آرامش ۴۳ ساله از سادات امامزاده علی متولد «گچساران» و دانشجوی دکترای ادبیات فارسی است.

 

منتشر شده در :2015/12/23 - 01:12|شناسه خبر: 20581 724 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه