امروز :چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۹:۵۳:۵۲

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

مدیر سابق امور فرهنگی دانشگاه یاسوج: استخدامی‌های غیرقانونی خیانت به آرمان‌های امام و شهدا است

مدیر سابق امور فرهنگی دانشگاه یاسوج گفت: استخدامی‌های غیرقانونی خیانت به آرمان‌های امام و شهدا است.

راه ملت: دکتر مجید باقریان در جمع خبرنگاران با اشاره به توسعه نیافتگی شهرستان کهگیلویه اصلی ترین دلیل توسعه نیافتگی در این شهرستان و حتی استان را حاکمیت مدیران و نمایندگان بی‌تجربه دانست و با توجه به انتظارات مردم از نمایندگان گفت: اگر مدیران اجرایی و نمایندگان پارلمان در حوزه کهگیلویه با اقتدار بهتری عمل می‌کردند می‌توانستند فریادی در پارلمان دولت برای این مردم رنج دیده باشند.

باقریان عنوان کرد: بنده آماده مناظره با هر کسی در عرصه رقابت چه از طیف اصلاحات یا اصولگرا و یا نمایندگان سابق در هر زمان و مکانی بدون هیچ قید و شرطی هستم.

وی بی برنامه‌بودن مجموعه مدیریتی در حوزه کهگیلویه را از دیگر عوامل توسعه نیافتگی این شهرستان عنوان و با توجه به انواع پتانسیل‌ها در این شهرستان از جمله زمین‌های مستعد کشاورزی تا پتروشیمی دهدشت و فسفات چرام گفت: آیا نمی‌شد در طول انقلاب با وجود این همه توسعه کشاورزی آب سدهای مجاور را به این زمین‌ها هدایت می‌کردند؟ محور توسعه چگونه ایجاد می‌شود.

مدیر سابق امور فرهنگی دانشگاه یاسوج رسیدن به توسعه را از مجرای فرهنگ دانست و بیان داشت: متاسفانه آنچه که در عرصه فرهنگ حق مردم بود نتوانستیم به اجرا دربیاوریم.

وی نبود امکانات رفاهی مناسب را از دیگر عوامل توسعه نیافتگی کهگیلویه عنوان و با توجه به روند مهاجرت مردم این شهرستان به شهرستان‌های همجوار گفت: اگر مهاجرت کهگیلویه بزرگ به این منوال ادامه یابد در آینده‌ای نزدیک دیار بلاشاپور خالی از سکنه خواهد شد.

باقریان با توجه به پتانسیل خوب نیروی انسانی در حوزه کهگیلویه بزرگ، دامن زدن به قومیت گرایی و استفاده نکردن از نیروی انسانی طراح، کارآمد و خلاق را از دلایل مهم توسعه نیافتگی عنوان و اظهار داشت: بسیاری از نخبگان قربانی قوم‌گرایی می‌شوند، اگر قرار است کسی نماینده مردم باشد موظف به استفاده از تمام نخبگان آن حوزه است نه اینکه نخبگان اهل طرح را از نگاه قومیتی حذف کنند.

وی نبود صنایع مادر در کهگیلویه را اساسی ترین مشکل در این حوزه خواند و با بیان اینکه هیچ کارخانه مولدی در کهگیلویه وجود ندارد گفت: اگر یک صنعت از صنایع مادر در کهگیلویه بود این همه جوان بیکار نداشتیم.

باقریان عنوان کرد: برای من رنج ‌‌آور است که هروز شاهد مرگ یک جوان باشم که برای تکه ای نان در دیگر شهرستان‌ها جان خود را از دست می‌دهد.

به گفته باقریان کسی که می خواهد نماینده کهگیلویه بزرگ شود نمی تواند با شعار این کارها را انجام دهد، وقتی در حوزه کهگیلویه بزرگ برای رسیدن به قدرت بر سر هم می زنند چطور می شود به توسعه دست پیدا کرد.

وی نجات کهگیلویه را برای برون رفت از این مشکلات به دست متخصصان فرهنگ و اقتصاد دانست و گفت: یکی دیگر از راه‌های نجات دادن کهگیلویه از این بست ایجاد جاده‌های مناسب است.

باقریان در خصوص اینکه مزوران اصلاح طلبی چه کسانی هستند گفت: مزوران کسانی هستند که نمی‌خواهند جریان اصلاح طلبی به وحدت برسند، من اهل بگم بگم نیستم، بیش از یک سال و اندی عده‌ای در تلاش هستند چهره اینجانب را غیر اصلاح‌طلب جلوه دهند و خودشان را اصلاح طلب جا بزنند، تنها اصلاح طلبی که همیشه در رسانه‌ها حضور داشت من بودم.

وی اصلاحات را رسیدن به وضع مطلوب دانست و تصریح کرد: یک چهره اصلاح طلب باید با طرح و برنامه زبان گویای مردم کهگیلویه باشد، نه اینکه دنبال منفعت‌طلبی خود باشد.

باقریان رفتارهای خشن و شعارگونه همراه با رفتارهای هنجارشکنانه و منفعت‌طلبی را هزینه برای اصلاحات ندانست و خاطرنشان کرد: من کسانی را اصلاح‌طلب می دانم که مروج اندیشه اصلاح‌طلبی باشند.

باقریان گفت: خدایا با اصلاح طلبان ما بفهمان که اصولی داریم و به اصولگرایان ما بفهمان که اصلاحات ضرورت دارد.

وی اصلاح طلبی را مخالف تندروی دانست و بیان کرد: به گمان من اصولگرایی و اصلاح طلبی با تمام خواهی ناسازگار است.

باقریان عنوان کرد: بنده مروج آزادی بیان خواهم بود و آزادی بیان را از ارکان اسلامی می دانم.

باقریان در خصوص به اجماع رسیدن اصلاح‌طلبان گفت: اگر اجماع از مجرای صداقت باشد تحت هر شرایطی اجماع را خواهم پذیرفت.

وی استخدامی های غیرقانونی در ادارات را خیانت به جمهوری اسلامی دانست و عنوان کرد: هر استخدامی که با نامه های فردی صورت گیرد خیانت به آرمان‌های امامراحل و رهبر انقلاب است.

باقریان رقابت با عداوت را دو مقوله متفاوت از هم دانست و گفت: اگر می‌خواهیم با هم رقابت کنیم رقابت هایمان به گونه ای باشد که منجر به رفاقت شود.

 

 

 

منتشر شده در :2015/12/29 - 10:12|شناسه خبر: 21171 737 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه