امروز :جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ساعت : ۱۵:۲۰:۱۸

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

مدیریت بحران به داد کهگیلویه برسد

فرماندار کهگیلویه نسبت به وقوع بحران در صورت ادامه بارش‌های سیل‌آسا در این شهرستان و به خصوص در شهر دهدشت هشدار داد و با بیان این‌که امکان دارد شهر زیر آب رود گفت: انتظار می‌رود مسئولان مدیریت بحران در بازدید میدانی از دهدشت مشکلات موجود را شناسایی و قبل از وقوع هر حادثه‌ای با تامین امکانات تدابیری اندیشیده شود

فرماندار کهگیلویه امکانات مقابله با سیل در این شهرستان را تنها یک دستگاه بیل مکانیکی و لودر دانست و گفت: در صورت ادامه بارندگی شهر هدشت به کلی زیر آب خواهد رفت که لازم است مدیریت بحران استان فکری به حال این شهرستان کند.

راه ملت: به نقل از فارس، علی پوزش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کهگیلویه اظهار کرد: بارش شدید باران دیشب، مشکلاتی در سطح شهر دهدشت به وجود آورده است.

فرماندار کهگیلویه با بیان این‌که بخش‌هایی از شهر دچار آبگرفتگی شده است، افزود: مناطق پشت بیمارستان، مرکز شهر، گلزار، مدرسه پیامبر اعظم و منازل نقاطی از شهر از جمله ۶۰ دستگاه دچار آبگرفتگی شد.

پوزش از تشکیل نشست اضطراری کمیته بحران شهرستان در نیمه شب گذشته خبر داد و گفت: در این نشست بر آمادگی دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با بحران تاکید و پس از آن بازدید میدانی از سطح شهر به عمل آمد.

فرماندار کهگیلویه امکانات شهرستان برای مقابله با حوادث غیر مترقبه را نامطلوب دانست و تصریح کرد: تا ساعت سه بامداد امروز کلیه امکانات و تجهیزاتی که جهت رفع آبگرفتگی شهر بسیج شده بود تنها یک دستگاه لودر مربوط به اداره امور عشایر و یک دستگاه بیل مکانیکی از اداره آب و فاضلاب شهری بود.

پوزش این امکانات را جوابگوی وضعیت سیل‌گیر شهر ندانست و با تاکید بر ضرورت توجه مدیریت بحران استان به این شهرستان گفت: با توجه به شرایط این شهر و وضعیت کاسه‌ای آن در مواقع بارندگی آب از سه مسیر وارد شهر می‌شود.

این مسئول افزود: مسیر ورودی از سمت طولیان، دانشگاه آزاد و کوی آزادگان محل‌های هجوم آب به سمت شهر است و جداول هم کشش آب را ندارد به همین خاطر با شدید شدن بارندگی شهر زیر آب می‌رود.

فرماندار کهگیلویه نسبت به وقوع بحران در صورت ادامه بارش‌های سیل‌آسا در این شهرستان و به خصوص در شهر دهدشت هشدار داد و با بیان این‌که امکان دارد شهر زیر آب رود گفت: انتظار می‌رود مسئولان مدیریت بحران در بازدید میدانی از دهدشت مشکلات موجود را شناسایی و قبل از وقوع هر حادثه‌ای با تامین امکانات تدابیری اندیشیده شود.

رئیس کمیته بحران کهگیلویه تصریح کرد: هدایت آب‌های سطحی به خارج از شهر نیازمند احداث کانال است و این کانال بیش از ۲۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

پوزش با بیان این‌که احداث کانال خروج آب‌های سطحی برای جلوگیری از آبگرفتگی نیاز ضروری این شهر است افزود: البته تا احداث این کانال لازم است اقدامات کوتاه مدتی در جهت برون رفت از مشکلات اتخاذ شود.

فرماندار کهگیلویه در پاسخ به سوالی مبنی بر انسداد گردنه ورودی شهر سوق گفت: این گردنه دچار ریزش شده اما مسدود نشده است.

پوزش افزود: تردد در محور سوق از طریق جاده کناری که برای مواقع ضروری زیرسازی و اسفالت شده بود در حال انجام است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

فرماندار کهگیلویه درباره خسارات احتمالی وارده به روستاهای شهرستان تصریح کرد: هنوز اطلاعات کاملی در این باره نداریم و بخشداران گزارش‌های مربوطه را ارائه خواهند داد.

 

منتشر شده در :2016/01/02 - 08:01|شناسه خبر: 21346 573 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه