امروز :جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ساعت : ۲۰:۱۵:۴۵

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

عدم اولویت بندی فعالیت ها علت نابسامانی در شهرداری دهدشت

قطعا یک شهردار باید بداند که اولویت اول شهرداری حقوق و مطالبات پرسنل است که اگر این مطالبات به موقع پرداخت شود شور و شعف پرسنل برای انجام امورات شهری بیشتر و بهتر میشود

اشاره: مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان راه ملت است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست.
بینندگان راه ملت می توانند با ارسال یادداشت خود، مطلب ذیل را تایید یا نقد کنند.

راه ملت: سیدعماد الدین کاظمی، سال ۹۴ سالی است که پرسنل خدوم شهرداری دهدشت  با تاخیر یا عدم پرداخت به موقع حقوق و مزایای خود مواجه هستند.حقوق و مزایای پرسنلی که بعضاً مربوط به برخی از پرسنل شهرداری و سازمانهایی است که پرسنل آن از افراد ضعیف جامعه هستند و عدم پرداخت به موقع حقوق ممکن است برای بعضی خانواده های آن ها مشکلات اجتماعی و اقتصادی ایجاد کند. از طرفی دیگر چون مجموعه شهرداری یک مجموعه خدماتی است و فعالیت آن در راستای رفع مشکلات و معضلات عموم شهروندان است لیکن مسئولیت ما مدیران شهری را در مقابل این موضوع افزون تر می کند که صرفاً با پوزش و عذرخواهی نمی توان از کنار آن عبور کرد.

عدم پرداخت به موقع حقوق و مزایای پرسنل شهرداری و بعضی از پرسنل سازمان های وابسته به شهرداری که بخشی از بودجه آن سازمان ها وابسته به درآمد شهرداری است و صرفاً با دریافت کمک های نقدی از شهرداری قادر به تامین هزینه های جاری خود هستند می تواند برای مدیریت شهری هم چالش باشد و هم هشدار.

این که بودجه شهرداری دهدشت همانند خیلی از شهرداری های کشور در سنوات گذشته وامروز وابسته به درآمدهای ناپایدار است و این که اگر بخواهم عملکرد مدیران شهری در هر دوره ای را مورد نقد و نقادی قرار دهیم لازم است ببینیم که چه میزان از درآمدهای آن شهر از درآمدهای پایدار و چه میزان از درآمدهای آن ناپایدار شهری است، این که امروز ما به علت رکود اقتصادی در کشور و عدم مراجعه شهروندان برای دریافت پروانه ساختمان با بحرانی به نام تاخیر و یا عدم پرداخت به موقع حقوق پرسنل مواجه ایم به معنی این است که حتی حقوق پرسنل شهرداری نیز از محل درآمدهای ناپایدار شهری تامین می شود و همین طور این که هم شهروندان و هم مدیران شهری می دانند اگر درآمد ناشی از تخلفات ساختمانی منجر به جریمه نقدی را از درآمدهای شهرداری حذف کنیم شهر با چالشی دیگر مواجه می شود این موضوعات ما مدیران شهری را بیشتر به فکر کردن و اندیشیدن منطقی و برنامه ریز وادار می کند.

مدیران شهری باید به این موضوع بیندیشند که درآمدهای ناشی از جرایم ساختمانی صرفاً باید برای جبران معضلات ناشی از تخلف ساختمانی مانند افزایش تراکم و حذف پارکینگ و غیره که با اصول و ضوابط شهرسازی سازگاری ندارد هزینه شود نه برای صرف هزینه های جاری و همین طور باید بدانند درآمد ناشی از عوارض ساخت و ساز باید صرفاً برای ایجاد زیرساخت های بخشی از شهر هزینه شود که درآن جا ساخت و ساز جدیدی ایجاد می شود . ضروری و فرض است که شهرداری و مدیران مالی شهرداری طوری مدیریت مالی کنند که درآمد حاصل از عوارض خدمات و پسماند و نوسازی هزینه جاری شهر شود. اگر این مهمات را رعایت کنیم و به سمت افزایش سهم درآمدهای پایدار شهری برویم یقیناً نوسانات درآمدی کشور و رکود اقتصادی و چالش هایی که دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برای کشور در سطح روابط بین المللی ایجاد می کنند تاثیری بر درآمدهای جاری شهر نخواهند گذاشت و شهرداری و مدیریت شهری و شورای شهر در خصوص تاخیر در پرداخت حقوق پرسنل شرمنده پرسنل نخواهند شد.
متاسفانه امروزه مدیران شهری دهدشت فعالیتهای شهرداری را اولویت بندی نمیکنند و همین عدم اولویت بندی باعث نابسامانی میشود.
قطعا یک شهردار باید بداند که اولویت اول شهرداری حقوق و مطالبات پرسنل است که اگر این مطالبات به موقع پرداخت شود شور و شعف پرسنل برای انجام امورات شهری بیشتر و بهتر میشود.

 

منتشر شده در :2016/01/11 - 04:01|شناسه خبر: 21678 802 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه