امروز :جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ساعت : ۱۹:۴۰:۰۶

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

مخالفان موحد و انکار گذشته!

با ورود موحد به مجلس موتور توسعه دیارمان روشن شد هم آمبولانس‌های مجهز آمدند و هم بیمارستان مجهز که هنوز که هنوز است بهترین، مدرن‌ترین و مجهزترین و بزرگ‌ترین بیمارستان شهرستان است و هم با تلاش موحد بود که در زمانی که خیلی از شهرستان‌ها پزشک عمومی نداشتند پای متخخصان به این شهرستان باز شد.

اشاره: مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان راه ملت است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست.
بینندگان راه ملت می توانند با ارسال یادداشت خود، مطلب ذیل را تایید یا نقد کنند.
راه ملت: حسین حسینی سوق
مخالفان موحد هر چه پویش اجتماعی طرفداری از موحد بیشتر و گسترده تر می‌شود، هاج و واج مانده از همه جا در ادامه اقدامات خلاف اخلاق و اصول انتخاباتی خود  به انکار گذشته می‌پردازند. موج گسترده طرفداری از موحد که هر روز فراگیرتر می‌شود همچون خاری در چشم و استخوانی در گلوی آنان است و به غرض ورزی به شخصی مشغول هستند که زمانی که عزم نمایندگی این دیار را نمود در تقسیمات اداری و سیاسی فقط نام شهرستانی مستقل را بر خود داشت والا از ضروری‌ترین و ابتدایی‌ترین امکانات محروم بوده است..
شهرستانی بود که سرما خوردگی ساده کابوس مردم بود.نه از بهداشت بهره‌مند بود و نه امکانات بهداشتی و درمانی و نه کادر پزشکی، آری شهرستانی بود که خودرو فوریت‌های پزشکی آن تراکتور کشاورزان بود که به جا به جا کردن بیماران مشغول بودن و طبیب و قابله آن و متخصص زنان و زایمانان ها پیرزن سالخورده ای که اگر نای نفس کشیدن داشت و چشم بینایی نداشت!؟ بداندیشانی که دچار آلزایمر شده‌اند و حافظه تاریخ خود را فراموش کردند اما باید بدانند که تاریخ واقعیتی است که قابل اغماض و انکار نیست بلکه این معضلات را در دل خود ثبت شده دارد همان طوری که تلاش‌های شبانه روزی موحد برای زدودن این معضلات و چهره فقر و محرومیت نیز در دل خود ثبت کرده است.
با ورود موحد به مجلس موتور توسعه دیارمان روشن شد هم آمبولانس‌های مجهز آمدند و هم بیمارستان مجهز که هنوز که هنوز است بهترین، مدرن‌ترین و مجهزترین و بزرگ‌ترین بیمارستان شهرستان است و هم با تلاش موحد بود که در زمانی که خیلی از شهرستان‌ها پزشک عمومی نداشتند پای متخخصان به این شهرستان باز شد.
اگر نویسنده محترم به قسمت حافظه تاریخی خود رجوع کند و وجدان بیدار خویش را ندا دهد عملکرد موحد در ۱۶ سال نمایندگی منطقه نه ۲۰ سالی که شما فرمودید در جای جای این دیار قابل مشاهده است و بر هیچ انسان منصف و حقیقت‌جویی پوشیده نیست. وجدان‌های بیدار و آگاه می‌دانند که با تلاش موحد بود که مدارس حتی مدارس کپری و چادری ایجاد شد تا نسل فرزندان دهه ۶۰ و ۷۰ که با تلاش پیرزن قابله روستا به عنوان پزشک متولد می‌شد در این مدارس درس بخواننند و پیشرفت کنند و به مدارج عالیه علمی و عناوین دکتر و مهندس و پزشک فوق تخصص دست یابند، مدیر کلان کشوری شوند تا نسل دیگری نام قابله از این به بعد در خاطرات بایگانی شده این دیار جستجو کنند. آری تلاش موحد بود فرزندان این دیار که تا دیروز هر لقب دکتر را به هر انسان عینکی می‌دادند جرات و جسارت داد که خودشان دکتر و متخصص شوند و رویای دست نیافتنی آنان رنگ واقعیت بگیرد.مخالفان موحد می‌دانند اما نمی‌خواهند به یاد آورند که در زمانی که موحد به مجلس ورود پیدا کرد انسان‌های دیارمان مانند انسان‌های ماقبل صنعتی شدن شدن روزشان با طلوع خورشید آغاز و با غروب آن پایان می‌پذیرفت و به علت نبود برق روزگار مردم ما حکایت همان مردم ماقبل صنعتی شدن بود، غروب خورشید سر آغاز کشیدن پارچه ای از سیاهی، جهل و تاریکی بر شهرستان کشیده می‌شد، اما موحد از پای ننشست و با ظلمت پیکار کرد و روشنایی را به تک تک روستاها آورد،به مدد این روشنایی برخی از خرافات جامعه ما که به دلیل عدم آگاهی در برخورد انسان برای تسلط بر مشکلات بهتر زیستنش رواج داشته‌اند رخت بر بست به صورتی که امروز زن زائوی روستایی ما دیگر از موجود خیالی به نام ((آل)) که در سیمای زن زشت چهره ای ظاهر می‌شد و قصد آسیب رساندن به زائو و نوزاد را داشت هراسی ندارد.، چراغ، روشنایی دشت به دشت، کوه به کوه همپای طبیعت زیبا رفتند و رفتند تا به روستاها رسیدند و مردم ما اولین بار در کانون خانواده خویش مدرنیته را احساس کردند.
پرداختن به همه اقدامات موحد در راستای محرومیت زدایی سرزمینی که در از ابتدایی‌ترین امکانات برخور دار نبود در این مختصر مقال نمی‌گنجد.
نویسنده محترم خود در لابه لای مطالبشان نا خود به اقدامات موحد اشاره ضمنی داشته‌اند.به عنوان مثال آنجایی که ایشان به تغییرات اساسی در زیر ساخت‌های فرهنگی و آموزشی و اجتماعی اشاره نمودند خود به خود نقش موحد در این تغییرات اساسی را به خانواده القائ‌می کند چرا که تغییرات در زیرساخت‌های نام برده شده نیازمند تغییر در روساخت‌های بود که موحد از اولین روز حضورش در مجلس در صدد حل انها بود
نویسنده محترم: زمانی که موحد نماینده شهرستان شد راه‌های ارتباطی فراوان شوسه و خاکی اجازه خود نمایی به اندک راه‌های قلیل آسفالته نمی‌داد و قاعد تا جاده که محور اصلی حمل و نقل و ارتباطات بود وجود نداشت. همه این نبودن‌ها یعنی عدم وجود زیر ساخت‌های توسعه،اما با تلاش شبانه روزی راه آسفالته به خیلی از روستاها لبخند زد.پل‌های زیادی ساخته شد تا به یاری آن‌ها ارتباط شهر و روستا ایجاد شود تا بتوان توسعه ای متوازن با تکیه بر ارتباط شهر روستا ایجاد و کارگزران تصمیم سازی کنند و استراتژی توسعه ارایه دهند. موارد مذکور سبب شد که ابزارهای اولیه توسعه برای ایجاد زیر ساخت‌ها در همان شهرها و روستاها وشهرشتان ایجاد شود.
موحد پس از فراغت از دغدغه‌های تا مین امکانات اولیه و توسعه زیر ساخت‌ها در دوره‌های بعد عزم خویش را برای تاس یس مراکز دانشگاهی که از الزامات توسعه همه جانبه در هر منطقه ای است جزم کرد و با تاس یس دو دانشگاه ازاد و پیام نور ضمن تربیت نیروهای بومی هم برای نخبگان شهرستانی که یا از شهرستان هجرت نموده بودند و یا در شرف هجرت به اشتغال زایی ایجاد کرده باشد و از طرف دیگر هزینه ای که فرزندان این دیار صرف تحصیل در خارج از شهرستان متحمل می‌شدند صرف عمران و ابا دانی همین دیار شود و با اهمیت‌ترین رسالت دانشگاه که تربیت نیروی متخصص بومی است را فراهم کند.
در کنار این موارد ایجاد صنایع مادر در صدر برنامه‌های توسعه ای موحد قرار داشت پتروشیمی ده دشت و کارخانه سیمان که بعد از موحد همچنان راکد ماند. همگان می‌دانیم در صوت راه اندازی این دو پروژه بخش قابل توجهی از معضل بیکاری منطقه چه به طور مستقیم و چه غیر مستقیم خود به خود حل می‌شد. جاده ارتباطی بهبهان –پاتاوه که شاهراه ارتباطی شمال به جنوب بود نیز بهره برداری از آن سبب خارج شدن شهرستان از بن بست می‌شد اقدام دیگر موحد دراست ای توسعه همه جانبه ای بود که دغدغه همیشگیان جناب بوده است.
نویسنده محترم در بخشی از عرایضش به عدم درخشش موحد در مجلس اشاره کرده‌اند. جهت یادآوری این عزیز فقط به یک نمونه از درخشش موحد اشاره می‌کنم و باقی مو راد را به وجدان بیدار خودش می‌سپارم. نقش موحد در استیضاح وزیر قدر دولت سید محمد خاتمی که سبب شد عبدالله نوری برای همیشه از عرصه سیاسی کشور خارج شود بر همگان روشن است. از طرف دیگر فریادهای موحد در مجلس در دفاع از حق موکلینش نیز از اذهان مردم قدرشناس منطقه پاک نخواهد شد.
نویسنده ارجمند در پاراگرافی دیگر به مقایسه نماینده کنونی شهرستان گچساران و باشت و موحد پرداخته است،غافل از این که به خود اجازه دهد لااقل در همین یک قسمت از دیگران اطلاعی کسب کند و مطلع شود که موحد وزرای مختلفی را از دولت‌های مختلف از قبیل وزیر نفت،نیرو، آموزش و پر وش، کشاورزی،صنعت و معدن و…….. نه تنها به مرکز شهرستان بلکه به دورترین نقاط از جمله سر دو و……. او رده تا از نزدیک عمق محرومیت منططقه را لمس کنند.

در پایان به منظور جلوگیری از اطاله کلام نویسنده محترم را دعوت به رعایت انصاف در قضاوت افراد می‌نمایم و امیدوار هستم که افراد واقع بین و حقیقت یاب نیز در خصوص دوران طلایی نمایندگی موحد نیز به با رعایت انصاف قضاوت خواهند. توفیق و سلامتی برادر نویسنده را از خداوند منان خواهانم.

منتشر شده در :2016/01/30 - 06:01|شناسه خبر: 22166 728 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه