امروز :جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ساعت : ۲۰:۲۲:۰۱

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

ساسان حاجی زاده

متخصص تاریخ خدمات ” موحد” را فراموش کرده ای ؟!

راه ملت:ساسان حاجی زاده: محمد موحد مردی که معادلات کهگیلویه به او وابسته است ؛ تنها شخصی است که پای ثابت تمام تحلیل های کهگیلویه است ؛ اوست که همه چیز در کهگیلویه مشروط به حضور یا عدم حضورش است و در یک کلام در کهگیلویه همه چیز به موحد ختم می شود. تا قبل […]

اشاره: مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان راه ملت است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست.
بینندگان راه ملت می توانند با ارسال یادداشت خود، مطلب ذیل را تایید یا نقد کنند.

راه ملت:ساسان حاجی زاده:

محمد موحد مردی که معادلات کهگیلویه به او وابسته است ؛ تنها شخصی است که پای ثابت تمام تحلیل های کهگیلویه است ؛ اوست که همه چیز در کهگیلویه مشروط به حضور یا عدم حضورش است و در یک کلام در کهگیلویه همه چیز به موحد ختم می شود. تا قبل از آمدن موحد انتخابات کهگیلویه سرد و بی روح بود.

او بود که یکباره شعله به خرمن سرد انتخابات کشید و موافقان و مخالفان را به خط کرد. اما در این بین هستند عده ی قلیلی که با هر ترفندی سعی در تخریب موحد دارند و در این بین از سانسور خبری تا استفاده ی ابزاری از اشخاص تا تهیه کلیپ از هیچ تلاشی فرو گذار نکردند تا شاید بتوانند مقابله ای با موحد داشته باشند. اما موحد مرد روزهای سخت است ؛ روزهایی که به مراتب خیلی سخت تر از های و هوی چند ناسپاس نمک نمکدان شکن این روزها که در فکر ساختن آن هستند.

رفقای دیروزی که با همت موحد به نام / نان و نوایی رسیدند و سری در میان سرها بلند کردند حالا با علم کردن بعضی اشخاص میخواهند کارنامه سیاه خود را سیاه تر کنند.

کسانی که در روزهایی از فرط فراق موحد هق هق گریه سر می دادند و اشک تمساح می ریختند و از سختی ها و مرارت هایی که بر سرشان آمد داستان سرایی می کردند امروزه مار در آسنین گونه نه تنها دفاعی از موحد نمی کنند بلکه با وقاحت تمام به تخریب موحد می پردازند ( بر نارفیقان شرم باد ) .

اگر چه موحد مثل همیشه صبوری و شکوری را پیشه کرد و می داند دیری نمی پاید که همچون اسلاف شان به زودی از در توبه در می آیند اما باورش سخت است که کسانی خنجر از پشت می زنند که فریاد های ظاهریشان گوش فلک را کر کرده بود .

میدان رقابت است نه میدان خیانت ، میدان رقابت است نه میدان تهمت ، میدان رقابت است نه میدان تخریب ؛ میدان رقابت است نه میدان توهین. حالا که راهتان را جدا کردید چرا کژ راهه می روید؟! آیا خدمات موحد یادتان رفته ؟ موحد پله ترقی کدامیک تان نبود ؟ موحد در حق کدامتان کوتاهی کرده؟

موحد روزهایی که از آبرویش مایه گذاشت و تک به تک وزارتخانه ها را برای دریافت بودجه برای کاری که مسئولش بودید طی میکرد یادتان رفت؟ یادتان رفت که از سهل ترین تا سخت ترین مشکلاتتان حامی تان بود؟

راستی در طول ۲۰ سال گذشته بعضی از دوستان کجا بودند که حالا فیل شان یاد هندوستان کرده و می خواهند ناجی کهگیلویه باشند؟آن وقت که شما مشغول تورق تاریخ کاروانسراها بودید موحد داشت با محرومیت تاریخی یک دیار مبارزه می کرد؟

آن وقت که در کنج کتابخانه به مطالعه ی حمله ی مغول و اسکندر می پرداختید موحد اینجا به محرومیت حمله می کرد ! آن وقت که سرمست از هوای دنج ولنجک تهران به واکاوی تاریخ می پرداختید موحد اینجا بوی فقر و محرومیت استشمام می کرد و در دل یک محرومیت به درازنای تاریخ نفس می کشید؟ آن روزها کجا بودید؟ آن روزها که به فکر تحلیل حرکت شعبان بی مخ بودید ولی به فکر دیارت نبودید؟ آن روزها به مطالعه ی حرمسرای ناصرالدین شاه بودید !

آن روزها به مطالعه ی اروپا گردی احمدشاه سرگرم بودید ! آن روزها به تحلیل خوشگذرانی های حاجی واشنگتن مشغول بودید. حالا قضاوت با تاریخ است تاریخی که شما متخصص تئوری پردازی آن هستید و اما موحد تاریخ عملی و تاریخ زنده ی یک ملت است .

سکوت این روزهای موحد ناشی از نجابت ذاتی اش است و گرنه روشن است که اگر موحد سخن بگشاید آن می شود که نباید بشود . اما خودتان انصاف را رعایت کنید حتی بخاطر خودتان هم که شده !

موحد اسطوره ی تمام ناشدنی کهگیلویه مقتدرتر از همیشه به رقابت با کسانی می پردازد که حداقل انتظار از آنان رعایت اخلاق و دین و شرع بود . اما موحد به این فضاها عادت کرده در طول بیست سال گذشته بودند کسانی مثل نارفیقان امروز تیشه به ریشه ی اخلاق زدند اما در نهایت آنچه باقی ماند پیروزی و اسطوره شدن موحد و رو سیاهی برای آنان بود.

صبوری و شکوری موحد را ملت قهرمان و قدرشناس کهگیلویه ی بزرگ در ۷ اسفند پاسخ خواهند داد. آینده روشن است….

منتشر شده در :2016/02/12 - 09:02|شناسه خبر: 23117 702 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه