امروز :پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ساعت : ۱۸:۵۶:۵۹

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

نماز یا انتخابات: کدام یک ارجعیت بیشتری دارند؟

اگر بین نماز و انتخابات بگویند یکی از آنها را انتخاب کن من می گویم انتخابات را انتخاب کن چون می دانم می توانی گرهی از مشکلات مردم بازکنی و به داد این جوانان بیکار برسی

اشاره: مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان راه ملت است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست.
بینندگان راه ملت می توانند با ارسال یادداشت خود، مطلب ذیل را تایید یا نقد کنند.

راه ملت: مخاطب راه ملت:

دیروز جمعه ۳۰/۱۱/۹۴سایت­های خبری محلی خبری با این عنوان منتشر نمودند که: “بین نماز و انتخابات، انتخابات را انتخاب کن”

برخی از نامزدهای انتخابانی جهت انتساب خویش به یک مجموعه­ی مذهبی و تبلیغ جهت جذب آرای مردم فهیم شهرستان کهگیلویه بزرگ، متوسل به شیوه­ای عجیب گردیدند و در پاره­ای از موارد برداشت­های ناصواب خویش از توصیه­های این مقامات مذهبی را به نفع خویش بهره­برداری می­نمایند. با خبر شدیم که جناب حاج هاشمی طی نطق انتخاباتی خویش در شهر سوق عنوان کرده است که طی ملاقاتی که با آمیر احمد تقوی داشته است ایشان به وی فرمودند: “اگر بین نماز و انتخابات بگویند یکی از آنها را انتخاب کن من می گویم انتخابات را انتخاب کن چون می دانم می توانی گرهی از مشکلات مردم بازکنی و به داد این جوانان بیکار برسی”.

این اظهارنظر عجیب که به پدر معنوی کهگیلویه بزرگ نسبت داده شده است؛ نه تنها بر اهمیت انتخابات تأکید نکرده است، بلکه ظن و گمان بد نسبت به بزرگ­مردی را در اذهان زنده می­کند که به گواه همگان عمری را در راه زهد، تقوی، دینداری و مردمداری به سر برده است و سال­ها در مکتب اهل­بیت علیهم­السلام به تحصیل و تدریس علم و فقه پرداخت. حال با تمام این سوابق نیک و خوشنامی در زمینه تلاش برای تحقق شعائر مذهبی در حوزه ذی­نفوذ، انتساب چنین سخنانی به این مرد بزرگ جهتِ تأکید بر اهمیت انتخابات و جذب آرای مردم جای بسی تأمل و افسوس دارد. بسیار بعید است رادمردی که سال­ها در مکتب تشیع علوی زحمت­ها کشید و مرارت­ها تحمل نمود و به تدریس، وعظ و خطابه در بایسته­های اساسی این مکتب کوشش نماید اما نسبت به ارجحیت و تقدم نماز بر تمام امورات زندگی دنیوی بی­تفاوت باشد؟

جناب حاج هاشمی باید به شما یادآوری نماییم که آمیر­احمد تقوی، نماینده مکتبی هستند که کدهای اساسی در مورد اهمیت نماز و ارجعیت آن بر تمامی امورات دنیوی دارند. بخش اندکی از این کدها را جهت اطلاع حضرتعالی و تمامی مردم شریف کهگیلویه بزرگ ذکر می نماییم تا هم یک یادآوری برای حضرتعالی باشد و هم محکی برای سنجیدن این سخنان ادعایی شما در مورد نقل و قول از آمیر احمد تقوی:

  • نص صریح قرآن کریم به عنوان معجزه جاوید پیامبر رحمت حضرت محمد(ص) در موارد عدیده­ای به اهمیت نماز اشاره کرده است و کاهلی در امر نماز را با تعبیراتی چون “مستخف بالصلاه” و “عن صلاتهم ساهون” افراد متصف به این اوصاف را مورد مذمت و نکوهش فراوان قرار داده است.
  • امام متقیان حضرت امیرالمومنین علی(ع) در اهمیت این فریضه مهم و ستون دین اسلام فرمودند “احب الاعمال الی الله الصلوه(محبوب ترین کارها نزد خدا وند نماز است)”. علاوه براین روایت شده است که در گرماگرم نبرد صفین، آن امام همام، به طور مدوام به سمت آسمان نگاه می­کرد و هنگامی که ابن­عباس دلیل چنین کاری را جویا شد؛ وی نگرانی از گذشتن وقت نماز را عنوان کرد و هنگامی که ابن­عباس نظر امام را درمورد فلسفه برگزاری نماز در گرماگرم نبرد جویا شد؛ امام فرمودند مگر اکنون ما برای چه می­جنگیم؟ یا در جای دیگری فرمودند از زمان دعوت پیامبر(ص) به جهت اهمیت نماز اول وقت هرگز آنرا به تأخیر نینداختم حتی در شب “لیله الهریر”.
  • برگزاری نماز توسط سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) در گرماگرم نبرد ظهر عاشورا؛ نمونه­هایی از این کدهای اساسی به شمار می­روند.

حال با وجود چنین کدها و صدها آیه و حدیث در مورد اهمیت نماز، آیا رواست که جهت جذب تعداد اندکی از آرای مردم و یا تأکید بر اهمیت امر انتخابات اساسی­ترین فریضه دینی را آنهم از زبان یک مرد دین به بازیچه گرفت؟

منتشر شده در :2016/02/20 - 09:02|شناسه خبر: 23805 789 بازدید
گزارش خطا:
برچسب ها:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه