امروز :جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ساعت : ۰۳:۵۱:۱۰

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

خبر خوش برای بازنشستگان فرهنگی

وزیر آموزش و پرورش گفت: به تدریج تا پایان سال جاری، کل پاداش ۳۱ هزار فرهنگی بازنشسته سال ۹۳ پرداخت می‌شود.

راه ملت: به نقل از فارس، علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش امروز در حاشیه گردهمایی نمایندگان شورای عالی آموزش و پرورش در استانها در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از چالش‌هایی که در ۶ ماه اخیر وزارت آموزش و پرورش و شخص بنده داشتیم، عدم پرداخت پاداش‌های پایان خدمت بازنشستگان سال ۹۳ بود که یکی از راهکارها تبصره ۲۴ بودجه سال ۹۴ بود که متأسفانه علی‌رغم جلسات زیادی که با سازمان مدیریت، سازمان مالیاتی و وزارت اقتصاد در دفتر حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی داشتیم و بنده نیز در همه جلسات حضور داشتم، متأسفانه از آن مسیر نیز نتوانستیم مشکل را حل کنیم.

فانی افزود: راه‌حل‌های مختلفی را دنبال کردیم که متأسفانه تمام راه‌حل‌ها وقتی به نقطه نهایی می‌رسید، باز با مشکل مواجه می‌شد تا اینکه در اوایل اسفند به راه‌حل رسیدیم و به تدریج تا پایان سال جاری پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته سال ۹۳ پرداخت می‌شود و از همه آنها عذرخواهی می‌کنم، هر کاری که از دستم برمی‌آمد و فراتر از توان در این خصوص انجام شد.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: ما ۳۱ هزار بازنشسته سال ۹۳ داشتیم که کل پاداش خود را دریافت می‌کنند و یک‌هزار و ۵۰ میلیارد تومان هزینه پاداش پایان خدمت آنهاست که پرداخت خواهد شد.

وی در خصوص تدریس زبان انگلیسی در دوره ابتدایی گفت: اجازه دهید این تصمیم وقتی به نتیجه نهایی رسید، آن را اعلام کنم.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص کاهش رشته‌های کار و دانش یادآور شد: به دلیل اینکه دوره متوسطه در نظام ۶ـ۳ـ۳ سه ساله شده است و در نظام قبلی دوره متوسطه دو ساله بود، در حال حاضر وقتی این دوره سه ساله شده، به این معناست که فرصت بیشتری دراختیار دانش‌آموز قرار می‌گیرد و به تبع آن ممکن است در بعضی شاخه‌های کار و دانش در دو تخصص در یک دوره سه ساله برای آن پیش‌بینی کنیم.

فانی اضافه کرد: مزیت شاخه کاردانش این است که متناسب با نیازی که در جامعه در تخصص‌ها ایجاد می‌شود، می‌توانیم یک رشته را تعریف کرده و یا یک رشته‌ای را که نیاز نیست جمع کنیم و انعطاف داشتن یکی از نکات مثبت شاخه کار و دانش است.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص اینکه امسال اداره‌کل آموزش و پرورش شهر تهران آزمون ورودی دبیرستان تیزهوشان را حذف کرده است، حال آیا این مخالف سند تحول نیست، افزود: نه، این مخالف سند نیست، اما یک کار اجرایی است و روز شنبه آینده جلسه‌ای در این خصوص داریم و ابعاد مختلف آن را بررسی می‌کنیم.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاری که به چه میزان سند تحول در سال تحصیلی جاری تحقق پیدا کرده است، گفت: به لحاظ ساختار نظام آموزشی، سند تحول اجرا شده است؛ یعنی ۶ـ۳ـ۳‌ از سال تحصیلی آینده وارد کلاس دهم می‌شود، اما خیلی کارهای مربوط به آن مانند بحث محتوا، کیفیت، روش‌ها، فضا و تجهیزات آن باقی مانده است که به تدریج بازسازی شده و جلو می‌رود.

منتشر شده در :2016/03/03 - 10:03|شناسه خبر: 24611 576 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه