امروز :جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ساعت : ۰۴:۰۵:۱۹

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

پسربچه ۹ ساله، مزاحم اینترنتی زن جوان!

پسربچه ۹ ساله مشهدی را شاید بتوان کم سن و سال‌ترین مجرم اینترنتی کشور نام نهاد. کسی که با ارسال عکس‌های مستهجن برای زنی جوان دردسر بزرگی برای او درست کرده بود.

به گزارش سرویس حوادث جام نیـوز، ماجرایی که این پسربچه رقم زد، با شکایت زوج جوانی در اداره پلیس فتا مشهد فاش شد. مرد که کاملا عصبانی بود می‌گفت که فرد ناشناسی برای همسرش در شبکه‌های اجتماعی عکس‌های مستهجن می‌فرستد و زن نیز می‌گفت این ماجرا باعث شده که بین او و شوهرش اختلافات شدیدی به‌وجود بیاید.

با شکایت زوج جوان، تحقیقات پلیس برای شناسایی و دستگیری مزاحم اینترنتی شروع شد. بررسی‌های تخصصی کارشناسان پلیس فتا نشان می‌داد که عکس‌ها از طریق گوشی تلفن همراهی که سیم کارتش به نام صادق است، ارسال می‌شود. دستور بازداشت صادق صادر و تیمی از مأموران برای دستگیری او وارد عمل شدند. آنها پس از شناسایی محل زندگی این مرد متوجه نکته عجیبی شدند.

 

مرد جوان به گفته همسایه‌ها کارگری ساده و قابل اعتماد بود که آزارش به کسی نمی‌رسید. او حتی به‌دلیل سواد کمی که داشت قادر به استفاده از گوشی‌های تلفن همراه هوشمند نبود. با این حال مأموران سراغ این مرد رفتند و به تحقیق از او پرداختند. مرد جوان مدعی بود که بی‌گناه است و حتما اشتباهی رخ داده. او یک گوشی قدیمی داشت که قابلیت اتصال به اینترنت و شبکه‌های اجتماعی را نداشت اما وقتی مأموران شماره تلفنی را که از طریق آن برای شاکی مزاحمت ایجاد شده بود به زبان آوردند، مرد جوان مدعی شد که این سیم‌کارت در اختیار پسربچه ۹ساله‌اش به نام میلاد است.

 

بازی دردسرساز

مرد جوان به مأموران گفت: مدتی قبل میلاد در پارک و هنگام تاب و سرسره بازی دچار حادثه شد و رنج زیادی کشید تا سلامتی‌اش را به‌دست آورد. پس از آن بود که وقتی از من خواست برایش یک گوشی لمسی بخرم، برای اینکه حالش عوض شود، قبول کردم. میلاد پسرعمه‌ای دارد که مدام سرگرم بازی کلش آف کلنز است. از زمانی که دیده بود پسرعمه‌اش با گوشی این بازی را انجام می‌دهد اصرار داشت که او هم گوشی داشته باشد. برای همین به‌رغم اینکه وضع مالی آنچنانی ندارم و کارگر ساختمانی هستم، برایش گوشی خریدم و سیم‌کارتم را داخلش انداختم ولی چون نه من و نه همسرم از گوشی و اینترنت سر در نمی‌آوردیم، کاری به کارش نداشتیم.

 

اعتراف کودکانه

با اظهارات مرد جوان شکی باقی نماند که مزاحم اینترنتی شاکی کسی جز پسربچه ۹ساله نیست. مأموران سراغ او رفتند و وی گفت: مدتی پس از اینکه با گوشی خودم بازی کلش را انجام می‌دادم، در چت آنلاین کلش آف کلنز شرکت کردم. در آنجا اسم و شماره تلفن فردی به نام ریحانه را دیدم. چندبار برایش پیام فرستادم و سنش را پرسیدم اما جوابی نداد. من هم تصاویر مستهجنی را که جوانی ۱۸ساله از یکی از شهرهای همجوار برایم ارسال کرده، از طریق تلگرام برایش فرستادم.

 

با اعترافات پسربچه ۹ساله، راز مزاحمت‌های تلگرامی برای زن جوان فاش شد و به گفته سرهنگ جواد جهانشیری، رئیس پلیس فتا خراسان رضوی، نکته مهم این پرونده بی‌توجهی و کنترل والدین میلاد روی رفتار فرزندشان در فضای مجازی بود. وی از شهروندان خواست قبل از خرید هرگونه ابزار ارتباط جمعی الکترونیکی از قبیل تبلت، گوشی‌های هوشمند و غیره…آموزش‌های لازم را در این خصوص دیده و از نحوه بهره‌برداری کودک خود نیز مطلع باشند و او را در این فضای پر مخاطره تنها نگذارند.

منتشر شده در :2016/03/10 - 01:03|شناسه خبر: 24898 955 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه