امروز :پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۷:۵۸:۵۱

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

پَراِشکَفت از جاذبه‌های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان بویراحمد گفت: “پَراِشکَفت” یکی از روستاهای زیبا و مناطق گردشگری شهرستان در استان کهگیلویه و بویراحمد است.

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان بویراحمد گفت: “پَراِشکَفت” یکی از روستاهای زیبا و مناطق گردشگری شهرستان در استان کهگیلویه و بویراحمد است.

راه ملت: به نقل از ایسنا، محمد حسین زاده افزود: روستای زیبای “پَراِشکَفت” در ۵۵ کیلومتری شهر یاسوج قرار دارد. این روستا دارای آب فراوان است. از به هم پیوستن دو رودخانه دشتروم و بابکان در این روستا رودخانه کبکیان شکل می‌گیرد و با عبور از “پَراِشکَفت” و سپس چیتاب در منطقه دوروهان با بشار تشکیل یک رود بزرگ را می‌دهند.

رئیس اداره میراث فرهنگی بویراحمد خاطرنشان کرد: مردم “پَراِشکَفت” لر بویراحمدی هستند و به گویش لری بویراحمدی صحبت می‌کنند. “پَراِشکَفت” از چندین ده تشکیل شده است که شامل ده بزرگ، چیتاوه، مرادی، چم محمدباقری، دره‎ی خانی، تل بن و چال‎کوب است. نام‎گذاری این روستا به دلیل وجود تعدادی اِشکَفت (غار) است.

وی اضافه کرد: رودخانه زهره که به کارون می‎ریزد از این روستا می‎گذرد. کشاورزی و دامداری و پرورش ماهی قزل‌آلاعمده فعالیت اهالی “پَراِشکَفت” است.

منتشر شده در :2016/03/25 - 10:03|شناسه خبر: 25453 1166 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه