امروز :جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ساعت : ۲۲:۳۶:۳۵

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

کهگیلویه وبویراحمد تنها استان بدون سینمای کشور!

سرپرست حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد گفت: کهگیلویه و بویراحمد تنها استانی که از نعمت و زیرساخت فرهنگی سینما محروم است.

راه ملت: “محمدشریف اسلامی” در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران افزود: رسانه‌ها ذهن مسئولان را نسبت به مسائل فرهنگی و سینما باز کنند تا توجه لازم به این امر مهم شود.
وی اظهار کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد محرومیت‌های زیادی دارد اما در زمینه نیروی انسانی و هنرمند کمبود و محرومیتی ندارد و در صورتی که زمینه و بستر لازم برای آنها فراهم شود می‌توانند در ز مینه‌های مختلف در عرصه ملی خوش بدرخشند.

سرپرست حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: تا ارتقاء فرهنگی در استان داده نشود آسیب‌ها، مشکلات و محرومیت‌ها رفع نخواهند شد.

اسلامی تصریح کرد: این محرومیت‌های استان گریبانگیر حوزه هنری استان نیز است به‌طوریکه هم اکنون در ساختمان استیجاری مستقر و نیاز است که از سوی مسئولان برای رفع این مشکل چاره‌ای اندیشیده شود.

وی ادامه داد: انقلاب دستاوردهای بسیار بزرگی در بخش های مختلف برای کشور و این استان به همراه داشته که در رأس آنها دستاوردهای فرهنگی و هنری است.

سرپرست حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تربیت نسل جدیدی از هنرمندان مؤمن و متعهد به عنوان یکی از دستاوردهای مهم انقلاب در حوزه فرهنگ و هنر عنوان کرد: این هنرمندان با خلق آثار فاخر هنری نقش مهمی در تبیین اهداف انقلاب اسلامی و حفظ ارزش‌های آن داشتند.

اسلامی شهید آوینی را یکی از این هنرمندان مولود انقلاب عنوان و تاکید کرد: آن شهید گرانقدر همچون درختی پربار، ثمره‌ای عظیم و ماندگار برای هنر انقلاب داشت که همیشه چراغی فراروی هنرمندان کشور خواهد بود.

وی هفته هنر انقلاب را فرصتی مغتنم برای تبیین و بسط هنر ارزشی و انقلابی دانست و بیان کرد: هنر انقلاب هنر تعهد و تفکر بوده که به دنبال ارتقاء فرهنگی و معنوی جامعه و تحقق آرمان‌های انقلاب است.

سرپرست حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برنامه‌های این مرکز در هفته هنر انقلاب افزود: در این هفته که از ۲۰ تا ۲۷ فروردین به نام هفته هنر انقلاب نامگذاری شده، برنامه‌های متنوعی توسط حوزه هنری استان که خود مولود انقلاب است برگزار خواهد شد.

اسلامی گفت: عطر افشانی گلزار شهدای یاسوج، اجرای پرفورمنس هنر انقلاب، رونمایی از کتاب ملی فتاح، پخش و تحلیل فیلم‌های انقلاب، برگزاری نمایشگاه‌های تجسمی در مساجد و همچنین فضای مجازی، دیدار با خانواده شهدای هنرمند، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، برگزاری کارگاه شعر طنز و عصر شعر طنز در حلقه رندان، رونمایی از دو فیلم کوتاه تولیدی، رونمایی از یک کتاب پژوهشی و تجلیل از هنرمندان برتر استان با حضور استاندار از مهم‌ترین برنامه‌های هفته هنر انقلاب در استان کهگیلویه و بویراحمد است.

وی تصریح کرد: همچنین یک قطعه موسیقی با موضوع شهدای حرم و یک کتاب پژوهشی با عنوان اقتصاد هنر در این روز رونمایی خواهند شد.

سرپرست حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: به برکت انقلاب هنرمندان شایسته‌ای در این استان پرورش یافتند که طی سال‌های اخیر همیشه در آسمان فرهنگ و هنر استان و کشور درخشیده‌اند و این وظیفه هنرمندان را در پاسداشت ارزش‌های انقلاب بیشتر و سنگین‌تر کرده است.

اسلامی افزود: ۱۰ فیلم کوتاه با موضوعات اخلاقی از سوی حوزه هنری استان برای نمایش در فضای مجازی تولید می‌شود.

وی با اشاره به تلاش این حوزه برای چاپ کتاب فرهنگ و تمدن مردم استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: با تلاش حوزه هنری ۱۷ کتاب در زمینه فرهنگ و تمدن استان، چهار کتاب در خصوص ادبیات پایداری، دو کتاب کار، یک کتاب در بخش نمایش، کتاب هنر و اقتصاد حسین خلیلی، نقش مردم استان در انقلاب اسلامی نوشته دکتر سیاه‌پور، آفرینش‌های ادبی مجموعه اشعار لری، مجموعه اشعار فارسی و مجموعه داستان کتاب‌های هستند که توسط حوزه هنری گردآوری و چاپ شدند.

سرپرست حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در بخش فیلم‌های کوتاه پنج اثر تولید شد که فیلم شیون حسین در مورد آئین‌های عزاداری در استان به تهیه کنندگی توسط محمد سلیمی، فیلم کوتاه صد ثانیه نماز من به تهیه کنندگی محمد موسوی و کلیپ شهدای مدافع حرم از جمله آثار تولید شده هستند.

اسلامی با بیان اینکه عرصه فرهنگ در استان مورد غفلت واقع شده و آسیب‌های اجتماعی رو به افزایش است، عنوان کرد: تلاش می‌کنیم ۱۰ فیلم کوتاه با موضوعات اخلاقی برای نمایش در فضای مجازی تولید کنیم.

وی بر لزوم سوق دادن هنر به مناطق روستایی تأکید و اضافه کرد: برای بیان مشکلات و آسیب‌های اجتماعی در جامعه با همکاری اداره کل بهزیستی استان ۱۰ نمایش خیابانی تولید و اجرا می‌شود.

۲۰ تا ۲۷ فروردین ماه به‌نام هفته هنر انقلاب اسلامی نامگذاری شده است.

لازم به ذکر است، استان کهگیلویه و بویراحمد دارای هشت شهرستان با جمعیتی بالغ بر ۷۰۰هزار نفر است که در هیچ یک از شهرهای این استان سینما وجود ندارد.

منتشر شده در :2016/04/08 - 06:04|شناسه خبر: 25964 629 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه