امروز :جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ساعت : ۰۱:۳۸:۱۰

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

المانیتور:

میراث دولت محمود احمدی نژاد برای بانک های ایرانی!

بانک های ایرانی با تعداد زیادی وام های معوقه مواجه هستند که میراث دولت محمود احمدی نژاد است، کسی که بانک ها را تشویق می کرد در دورانی که قیمت نفت در رکود به سر می برد اقدام به دادن وام کنند

راه ملت: انتظار می رود که اقتصاد ایران در سال جاری با رشد ۴.۵ درصدی مواجه شود. نرخی که بالاترین رشد اقتصادی درمنطقه خاورمیانه محسوب می شود ولی همچنان تا هدف خود یعنی رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصد فاصله دارد.

به گزارش نامه نیوز به نقل از المانیتور، بزرگترین بانک ایران به دنبال از سر گیری روابط خود با بانک های بزرگ اروپایی است اما تنها موسسات مالی کوچک تمایل خود را برای بازگشت به بازارهای ایرانی در دوران پساتحریم اعلام کرده اند.

یکی از اعضای ارشد بانک پاسارگاد ایران در حاشیه اجلاس اخیر مونیخ در گفت وگو با خبرنگار المانیتور در این باره گفت که دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا باید به این بانک ها اطمینان دهد که هیچ ممنوعیتی درباره تبادل تجاری قانونی با ایران وجود ندارد.

مقامات ایرانی نسبت به سرعت آهسته بهبود وضعیت اقتصادی این کشور پس از رفع تحریم ها ابراز ناامیدی کرده بودند. یکی از موانع کلیدی در مسیر دوران پسابرجام، مشکلاتی است که برای اتصال بانک های ایرانی به بانک های اروپایی ایجاد شده است.

این مقام بانکی ایرانی می گوید که تحریم ها بانک های ایرانی را تحت فشار قرار داده و تبادلات تجاری را را وارد کانال های غیرمستقیم کرده است.

وی با بیان اینکه باید اجازه دهیم بخش بانکی پرداخت ها را برعهده بگیرد، گفت: این موضوع می تواند به خوبی تحت نظارت قرار بگیرد.

انتظار می رود که اقتصاد ایران در سال جاری با رشد ۴.۵ درصدی مواجه شود. نرخی که بالاترین رشد اقتصادی درمنطقه خاورمیانه محسوب می شود ولی همچنان تا هدف خود یعنی رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصد فاصله دارد.

بانک های ایرانی با تعداد زیادی وام های معوقه مواجه هستند که میراث دولت محمود احمدی نژاد است، کسی که بانک ها را تشویق می کرد در دورانی که قیمت نفت در رکود به سر می برد اقدام به دادن وام کنند.

منتشر شده در :2016/05/04 - 09:05|شناسه خبر: 26815 756 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه