امروز :پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ساعت : ۲۱:۲۵:۲۸

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

همایش ۲ روزه توسعه پایدار در چرام برگزار می شود

رئیس دانشکده صنعت و معدن چرام گفت: همایش بزرگ توسعه شهرستان چرام با حضور کارشناسان و مهمانان کشوری یکم و دوم خرداد در این دانشکده برگزار می‌شود.

راه ملت: امیر بهشاد ظهر امروز در جمع خبرنگاران از برگزاری همایش بزرگ توسعه شهرستان چرام خبر داد و اظهار داشت: این همایش با حضور مهمانان کشوری و مسئولان استانی به مدت دو روز در دانشکده صنعت و معدن این شهر برگزار خواهد شد.

رئیس دانشکده صنعت و معدن چرام با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان در زمینه کشاورزی،معادن و گردشگری تصریح کرد: متأسفانه قابلیت‌های خوب حوزه‌های مختلف شهرستان مورد اغفال واقع شده است.

بهشاد،شهرستان چرام را در سطح استان گمنام خواند و تصریح کرد: توجه به زیرساخت‌های بخش گردشگری و معدن می‌تواند زمینه رونق اقتصاد را فراهم کند اما تاکنون در معرفی این قابلیت‌ها به نصب تابلوها اکتفا شده است.

وی،معدن فسفات و رودخانه شاه‌بهرام را از جمله ظرفیت‌های خوب این شهرستان در توسعه اقتصاد و رفع بیکاری برشمرد و گفت: در زمینه آموزش نیز توسعه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی می‌تواند مؤثر واقع شوند.

دبیر همایش توسعه چرام با بیان این‌که ۱۶۰ دانشجو در رشته‌های فنی و مهندسی دانشکده صنعت و معدن این شهر تحصیل می‌کنند افزود: در دو رشته عمران آب و مهندسی انرژی نیز در صورت موافقت از مهر ماه دانشجو پذیرش می‌شود.

بهشاد محرومیت از خط تلفن ثابت و فیبر نوری را از مشکلات اساسی این واحد آموزشی خواند و تصریح کرد: نبود فیبر نوری در یک واحد آموزشی یک معضل است.

این مسؤول کشاورزی،منابع طبیعی و محیط زیست،عمران،معماری،شهرسازی و زیر ساخت‌ها را از پارامترها توسعه پایدار دانست و با بیان این‌که در همایش چالش‌ها و فرصت‌های شهرستان بررسی و کارشناسی می‌شود گفت: سلامت،ایمنی،بهداشت و تغذیه،فرهنگ،تاریخ،موقعیت جغرافیایی،جامعه شناسی و علوم رفتاری از دیگر پارامترهایی است که در محورهای همایش مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد.

بهشاد تصریح کرد: نقش مدیریت چالش‌های پیش‌رو در توسعه پایدار،کتاب و کتابخوانی و رسانه‌های دیجیتال،صنعت،معدن و گردشگری و سلامت و آموزش انسانی نیز از محورهای همایش دو روزه توسعه شهرستان چرام است.

به گفته بهشاد تاکنون ۳۴ مقاله در زمینه محورهای ۸ گانه تعریف شده به دبیرخانه همایش ارسال شده است.

این مسؤول افزود: همایش توسعه شهرستان چرام یک و دو خرداد با حضور مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی،کارشناسان مجرب دانشگاه‌های تهران،مسئولان استان و شهرستان و دانشجویان و اساتید برگزار خواهد شد./فارس

 

منتشر شده در :2016/05/08 - 02:05|شناسه خبر: 26978 996 بازدید
گزارش خطا:
برچسب ها:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه