امروز :شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۷:۳۵:۵۹

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

آیین بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی در سی سخت برگزار می شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: شهر سی سخت مرکز شهرستان دنا میزبان آیین بزرگداشت و یادمان حکیم ابوالقاسم فردوسی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: شهر سی سخت مرکز شهرستان دنا میزبان آیین بزرگداشت و یادمان حکیم ابوالقاسم فردوسی است.

راه ملت، به نقل از ایرنا، رضا دهبانی پور افزود: این آیین به مناسبت ۲۵ اردیبهشت روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی برگزار خواهد شد.
وی هدف از برگزاری این آیین را گرامیداشت یاد و نام این شاعر مطرح کشور و تشریح خدمات ارزنده وی در عرصه فرهنگ و ادب غنی کشور اعلام کرد.
دهبانی پور بیان کرد: این آیین از ساعت ۱۶ عصر شنبه ۲۵ اردیبهشت ماه ۹۵ در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر سی سخت آغاز می شود.
وی اظهار کرد: در این آیین جمعی از پژوهشگران فرهنگ و ادبیات فارسی، اصحاب فکر، قلم و اندیشه، هنرمندان و شاعران کهگیلویه و بویراحمد و نقاط مختلف کشور حضور می یابند.
دهبانی پور عنوان کرد: از دوستداران فرهنگ و ادب فارسی و قشرهای مختلف مردم کهگیلویه و بویراحمد برای شرکت در این رویداد مهم فرهنگی و ادبی دعوت می شود.
وی ابراز داشت: از رسانه های کهگیلویه و بویراحمد نیز انتظار می رود که اطلاع رسانی و آگاهی بخشی لازم را در زمینه زمان و مکان برگزاری این آیین انجام دهند.
شهرستان دنا با دو بخش مرکزی و پاتاوه و به مرکزیت شهر سی سخت افزون بر ۴۶ هزار نفر جمعیت دارد.
شهر سی سخت مرکز شهرستان دنا در ۳۵ کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.
حکیم ابوالقاسم فردوسی طوسی متولد سال ۳۱۹ هجری خورشیدی و متوفی در سال ۳۹۷ هجری خورشیدی در توس خراسان سخن ‌سرای ایرانی و سراینده کتاب شعر شاهنامه به عنوان حماسه ملی ایران است.

منتشر شده در :2016/05/10 - 05:05|شناسه خبر: 27017 793 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه