امروز :جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ساعت : ۱۱:۳۷:۲۵

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

کلنگ احداث بیمارستان چرام بزودی زده می شود/ لنده تنها شهرستان بدون بیمارستان استان

اعتبارات مورد نیاز برای ساخت بیمارستان ۳۲ تختخوابی چرام تخصیص داده شده و به زودی کلنگ این مجموعه به زمین زده می‌شود

راه ملت: اعضای شورای اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد ظهر امروز در نشست با رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی این استان به بیان نظرات و مشکلات خود در خصوص حوزه شهرستانی خود شدند.

در ابتدای این نشست عضو شورای اسلامی شهرستان بویراحمد  با اشاره به کمبود فضای بیمارستانی در شهرستان بویراحمد بر ضرورت اتمام و بهره‌برداری هر چه سریع‌تر از بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی استان تأکید کرد و گفت: روند احداث بیمارستان شهر یاسوج طولانی شده است.

محمدمهدی حیدرخواه در ادامه خواستار اختصاص اعتبار برای آبرسانی به زمین‌های کشاورزی بخش مارگون بویراحمد شد و گفت: قریب به ۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی بخش مارگون با کمبود آب مواجه هستند که انتظار می‌رود اعتباری برای آبرسانی از رودخانه بشار به اراضی این منطقه اختصاص داده شود.

عضو شورای اسلامی بویراحمد با اشاره به وضعیت کارخانه سیمان مارگون گفت: قرار بود فاز اول این کارخانه به بهره‌برداری برسد اما تاکنون هیچ اقدامی انجام نشده است، با توجه به نقش مهمی که این کارخانه در اشتغالزائی مردم و جوانان این منطقه دارد امیدواریم شاهد افتتاح هر چه سریع‌تر این کارخانه باشیم.

* نبود سردخانه در شهرستان دنا

ایوب فلسفی عضو شورای اسلامی شهرستان دنا در ادامه بر ضرورت احداث سردخانه در شهرستان دنا تأکید کرد و گفت: عمده درآمد مردم شهرستان دنا بخش کشاورزی و تولیدات باغی است که نبود سردخانه باعث شده مردم محصولات خودرا با قیمت کمی به فروش برسانند.

وی بیان کرد: در سطح شهرستان افرادی متقاضی احداث مرغ‌داری هستند و حتی مجوز احداث مرغ‌داری را دریافت کردند اما تاکنون تسهیلات مورد نیاز را دریافت نکردند.

عضو شورای اسلامی شهرستان دنا گفت: شهرستان دنا دارای ۴۱ هزار نفر جمعیت است که حدود ۲ سوم از جمعیت دنا در پاتاوه هستند و لازم بیمارستانی برای این منطقه تعریف شود.

* شهرستان بهمئی از کمبود زیرساخت‌ها رنج می‌برد

امان‌الله چیره‌نژاد عضو شورای اسلامی بهمئی هم در ادامه به مشکلات حوزه خود پرداخت و گفت: شهرستان بهمئی مشکلات زیادی در بخش زیرساختی دارد و جاده‌های این شهرستان خصوصاً جاده‌های روستای ممبی و سرآسیاب نیاز به مرمت دارند.

وی اضافه کرد: برای بهسازی جاده روستایی در این شهرستان مبلغ ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده اما تاکنون راه و شهرسازی اقدامی در خصوص انعقاد قرار داد برای بهسازی جاده روستایی انجام نداده است.

عضو شورای اسلامی شهرستان بهمئی اضافه کرد: سد قلات و سد سیاه شیر در این شهرستان به دلیل نبود اعتبار تعطیل هستند.

چیره‌نژاد تصریح کرد: در حال حاضر سد ایل آباد ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که انتظار داریم با تخصیص اعتبارات شاهد بهره‌برداری از این سد باشیم.

وی از تعطیلی طرح‌های ورزشی در این شهرستان خبر داد و افزود: طرح‌های ورزشی پیشرفت زیادی ندارند و در حال حاضر این طرح‌ها غیرفعال هستند.

چیره‌نژاد نصب ایستگاه ۱۳۲ ولتی برق و گازرسانی به بهمئی و سرآسیاب را از ضروریات این شهرستان دانست.

* شهرستان لنده فاقد راه اصلی

در ادامه البرز محمدخانی عضو شورای اسلامی لنده و رئیس شورای اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد به برخی مشکلات لنده پرداخت و افزود: لنده تنها شهرستان فاقد راه اصلی کهگیلویه و بویراحمد است.

وی اضافه کرد: اتصال جاده لنده به جاده در دست احداث پاتاوه – دهدشت بخشی از مشکلات مردم در این شهرستان را حل و فصل خواهد کرد.

محمدخانی با اشاره به احداث کارخانه فسفات قیام گفت: قرار بود شهریور ماه سال گذشته کارخانه فسفات قیام افتتاح و به بهر‌ه‌برداری برسد که تاکنون این امر محقق نشده است.

وی اضافه کرد: لنده تنها شهرستان کهگیلویه و بویراحمد است که بیمارستانی برای آن تعریف نشده است.

* کلنگ‌زنی بیمارستان ۳۲ تختخوابی چرام

حسن نوروزی در ادامه بیان کرد: مبلغ اختصاص یافته به بیمارستان شهید جلیل یاسوج در سال گذشته ۲۰ میلیارد تومان بود که مبلغ ۵ میلیارد آن اختصاص داده شد، ضمن اینکه برای ساخت و تجهیز بیمارستان به ۲۵ میلیارد تومان اعتبار جدید نیاز است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با اشاره به آبرسانی به اراضی کشاورزی استان افزود: آبرسانی به اراضی مارگون در دستور کار جهاد کشاورزی است و تأمین اعتبارات این پروژه‌ها در اولویت است.

وی با اشاره به احداث بیمارستان ۳۲ تختخوابی در شهرستان دنا گفت: احداث بیمارستان ۳۲ تختخوابی در شهرستان دنا مصوب شده است، ضمن اینکه احداث بیمارستان در سایر بخش‌های این شهرستان توجیه کافی ندارد.

این مسوول از ساخت بیمارستان در شهرستان چرام خبر داد و تصریح کرد: اعتبارات مورد نیاز برای ساخت بیمارستان ۳۲ تختخوابی چرام تخصیص داده شده و به زودی کلنگ این مجموعه به زمین زده می‌شود.

نوروزی در خصوص عدم درآمدزائی شهرداری‌های استان گفت: وظیفه شهرداری‌ها درآمدزائی است اما شهرداری‌‌های استان در این خصوص با مشکلاتی مواجه هستند. در تأمین اعتبارات مورد نیاز شهرداری‌ها جهش خوبی صورت گرفته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد در پایان با اشاره به روند احداث کارخانه فسفات قیام، افزود: قرارگاه خاتم‌الاوصیاء سرمایه‌گذار احداث این طرح است./فارس

 

منتشر شده در :2016/05/14 - 10:05|شناسه خبر: 27089 910 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه