امروز :پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ساعت : ۲۳:۴۰:۰۴

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

مردم شهرستان باشت محروم از بیمارستان/ چشم امید باشتی‌ها به پروژه بیمارستان ۳۲ تختخوابی

راه ملت: ارائه خدمات درمانی و بهداشتی مطلوب یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین خواسته‌های اصلی مردم در هر منطقه‌ای است.   سلامت و بهداشت یکی از مهم‌ترین شاخص‌های توسعه در هر منطقه و جامعه‌ای بوده و وجود مراکز درمانی مطلوب همچون بیمارستان‌ها برای ارائه خدمات درمانی و بهداشتی مناسب به شهروندان امری بسیار ضروری است. […]

راه ملت: ارائه خدمات درمانی و بهداشتی مطلوب یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین خواسته‌های اصلی مردم در هر منطقه‌ای است.

 

سلامت و بهداشت یکی از مهم‌ترین شاخص‌های توسعه در هر منطقه و جامعه‌ای بوده و وجود مراکز درمانی مطلوب همچون بیمارستان‌ها برای ارائه خدمات درمانی و بهداشتی مناسب به شهروندان امری بسیار ضروری است.

 

نبود بیمارستان در شهرستان باشت یکی از مشکلات اساسی در حوزه سلامت در این شهر بوده و این مسئله سبب ایجاد مشکلاتی برای شهروندان این شهرستان شده است.

 

نبود بیمارستان یکی از مشکلات اساسی مردم شهرستان باشت

 

به دلیل نبود بیمارستان در باشت بسیاری از بیماران در این شهرستان به بیمارستان‌های شهرهای مجاور خود از جمله گچساران و یاسوج مراجعه می‌کنند.

 

احداث و راه‌اندازی بیمارستان مجهز جهت ارائه خدمات درمانی و کاهش میزان مراجعه بیماران به شهرهای مجاور یکی از درخواست‌ها و خواسته‌های اساسی شهروندان باشت در سال‌های اخیر از مسئولان بوده است.

 

پروژه بیمارستان ۳۲ تختخوابی شهرستان باشت ۲ سال پیش کلنگ‌زنی شد و این پروژه پس از دو سال هنوز به اتمام نرسیده و مردم این شهر همچنان در انتظار تکمیل این پروژه هستند.

 

مراجعه بیماران باشتی به شهرهای مجاور

پروژه بیمارستان ۳۲ تختخوابی باشت در صورت تکمیل و راه‌اندازی می‌تواند تا میزان ۷۰ درصد از مراجعه بیماران این شهرستان به شهرهای همجوار را کاهش دهد ولی این پروژه پس از دو سال، فقط حدود نیمی از کار عملیات اجرایی آن انجام شده است.

 

مدیر بهداشت و درمان شهرستان باشت در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: ساخت بیمارستان در باشت یکی از مطالبات اساسی شهروندان این شهرستان بوده است.

 

 

کریم رضایی عنوان کرد: با توجه به اینکه شهرستان باشت از داشتن بیمارستان محروم بود احداث و راه‌اندازی یک بیمارستان در این شهر در دستور کار مسئولان قرار گرفت.

پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی پروژه بیمارستان ۳۲ تختخوابی باشت

وی با اشاره به اینکه پروژه بیمارستان ۳۲ تختخوابی باشت در فروردین ماه سال ۹۴ کلنگ‌زنی شد، افزود: این پروژه پس از ۲ سال اکنون از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

مدیر بهداشت و درمان شهرستان باشت اظهار داشت: کار ساخت پروژه بیمارستان ۳۲ تختخوابی این شهرستان به بخش خصوصی واگذار شده است.

 

رضایی با اشاره به اینکه اکنون این پروژه فعال است، خاطرنشان کرد: برای ساخت این بیمارستان به ازای هر تخت و به همراه تجهیزات و فضاسازی و زیرساخت‌ها، یک میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

 

وی عنوان کرد: برای بیمارستان ۳۲ تختخوابی شهرستان باشت بخش‌های اورژانس، داخلی، جراحی، اتاق عمل، اطفال، سی‌سی‌یو و آسی‌یو در نظر گرفته شده است.

راه‌اندازی بیمارستان ۳۲ تختخوابی باشت مراجعه ۷۰ درصد از بیماران به شهرهای مجاور را کاهش می‌دهد

مدیر بهداشت و درمان شهرستان باشت افزود: این پروژه در اواخر سال ۹۵ تکمیل می‌شود و کار تجهیز این بیمارستان پس از تکمیل چند ماه زمان می‌برد.

رضایی ابراز کرد: با راه‌اندازی این بیمارستان به طور قطع خدمات درمانی بهتر و با کیفیت‌تری به شهروندان شهرستان باشت ارائه می‌شود.

وی گفت: با راه‌اندازی بیمارستان ۳۲ تختخوابی باشت بیش از ۷۰ درصد از بیماران این شهرستان دیگر نیازی به مراجعه به شهرستان‌های مجاور را ندارند.

مدیر بهداشت و درمان شهرستان باشت عنوان کرد: در حال حاضر ۴ مرکز سلامت و یک کلنیک تخصصی در این شهرستان فعالیت دارند و به مردم خدمات‌رسانی می‌کنند.

رضایی از فعالیت ۳ پایگاه اورژانس و ۲۸ خانه بهداشت نیز در شهرستان باشت خبر داد.

 

منبع: تسنیم

منتشر شده در :2016/05/17 - 06:05|شناسه خبر: 27199 627 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه