امروز :پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ساعت : ۱۹:۱۳:۲۹

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

ازدواج قسطی در یاسوج + تصویر

اگر قرار است جوانی را به ازدواج ترغیب کرد باید ابتدا متولیان امر وضعیت اشتغال یک جوان را فراهم کرده و پس از آن نیز با فرهنگ سازی مناسب زمینه را برای را یک ازدواج پایدار مهیا کنند نه اینکه پس از ازدواج، تازه عروس و دامادها را در مقابل قاضی و دادگاه خانواده مشاهده کرد

راه ملت، ایل بانو نوشت: بسیاری از جوانان کهگیلویه و بویراحمدی به ویژه در شهر یاسوج این روزها در حالی روزگار را با همه سختی ها و تنگناها سپری می کنند که رتبه نخست بیکاری از یک سو و نبود شغل و منبع در آمد در برابر آنها قد علم کرده است.

ازدواج هم که یکی از نیازهای هر جوانی برای رسیدن به کمال و آرامش است این روزها دست مایه برخی قرار گرفته تا شاید با فراهم کردن شرایطی نظیر برگزاری قسطی مراسم عقد و عروسی به ترغیب جوانان بپردازند و البته از این طریق نیز سودی به جیب بزنند.

این روزها پوسترهای تبلیغاتی جدیدی با عنوان ” چرا نقد؟ ، قسطی ازدواج کنید ” در سطح شهر یاسوج بر درب و دیوار و پایه های برق نصب شده و توجه بسیاری از جوانان دم بخت را به خود جلب می کند.

البته در این پوسترهای تبلیغاتی که درشهر یاسوج نصب شده است بدون هیچ اشاره ای به مبلغ کل یک جشن عروسی تنها به اینکه ماهانه ۴۰۰ هزارتومان قسط واریز کنید اکتفا کرده است تا از این طریق توجه مشتریان را به خود جلب کند.

در فهرست این پوستر تبلیغاتی برنامه های مفصلی برای داماد و عروس تدارک دیده شده است که برخی از آنها در فرهنگ غنی استان کهگیلویه و بویراحمد جایی ندارد.

 

فارغ از این نوع نگاه، نقد و یا اقساطی برگزار کردن یک جشن عروسی تجملاتی در روزگاری که جوانان از شرایط نامطلوب اقتصادی و بیکاری رنج می برند و برخی از آنها نیز تنها با تسهیلات قرض الحسنه که این روزها باید پس از گذراندن هفت خان رستم دریافت کرد به خانه بخت بروند سخت و دشوار به نظر می رسد.

 

جوانانی که به دلیل سختگیری ها و چشم و هم چشمی ها مجبورند از ازدواج آسان که در فرهنگ دینی نیز به آن سفارش شده است بگذرند و تا سالهای اول زندگی در این شرایط سخت اقتصادی از یک سو قسط پرداخت کنند و از سوی دیگر با مشکلات اجاره مسکن و تامین مایحتاج زندگی دست و پنجه نرم کنند.

 

با این حال اگر قرار است جوانی را به ازدواج ترغیب کرد باید ابتدا متولیان امر وضعیت اشتغال یک جوان را فراهم کرده و پس از آن نیز با فرهنگ سازی مناسب زمینه را برای را یک ازدواج پایدار مهیا کنند نه اینکه پس از ازدواج، تازه عروس و دامادها را در مقابل قاضی و دادگاه خانواده مشاهده کرد.

 

تصاویر و گزارش : ابراهیم عزیزی

 

منتشر شده در :2016/05/20 - 11:05|شناسه خبر: 27296 1397 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه