امروز :جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ساعت : ۰۳:۱۰:۳۶

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

غلام‌محمد زارعی

نماینده بویراحمد خواستار تغییر پیمانکار سد تنگ سرخ شد

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس با انتقاد از عدم همکاری مسؤولان استان فارس در احداث سد تنگ سرخ، خواستار تغییر پیمانکار این سد شد.

غلام‌محمد زارعی صبح امروز در بازدید از سد تنگ سرخ که با حضور وزیر نیرو صورت گرفت، گفت: ۱۰ درصد منابع آبی کشور از این استان استحصال می‌شود اما به غیر از سیلاب، از بین رفتن اراضی و تخریب چیزی برای استان باقی نمی‌ماند.

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی افزود: وضعیت آب شرب شهر یاسوج نگران‌کننده است و به دلیل اینکه مهار و تأمین آب کافی برای شهرها دیده نشده، یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد در تنش آبی قرار دارد.

وی با بیان اینکه آب مورد نیاز مردم به صورت نیم‌بند در اختیار آنان قرار می‌گیرد، بیان کرد: سد تنگ سرخ تنها سد استان است که در بالا دست ساخت می‌شود چرا که بقیه سدها در خارج از مرزهای استان احداث شدند و نفعی برای مردم کهگیلویه و بویراحمد نداشتند.

وی با اشاره به اینکه مسؤولان استان برای انتقال آب از سد تنگ سرخ به شیراز بخیل نیستند، افزود: مسؤولان استان فارس هیچ‌گونه کمکی برای تملک و ساخت سد تنگ سرخ انجام نمی‌دهند.

زارعی تصریح کرد: با احداث این سد سالانه ۷۲ میلیون مترمکعب آب از سد تنگ سرخ به استان فارس وارد می‌شود. به نمایندگان استان فارس در مجلس گفتیم شما که از تنش آبی در این استان سخن می‌گویید چرا کمکی برای ساخت و ساز این سد انجام نمی‌دهید.

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: وضعیت اعتباری سد تنگ سرخ بسیار بد است و برای ادامه ساخت و ساز این سد پولی در اختیار نیست.

وی با انتقاد از پیمانکار این سد خطاب به وزیر نیرو گفت: پیمانکار سد را تغییر دهید چرا که پیمانکار تنها ۲۰ میلیارد ریال از جیب خود هزینه کرده است در حالی که اگر پیمانکار جدیدی برای سد مشخص شود ۳۰۰ میلیارد ریال در این طرح مهم هزینه خواهد کرد.

 

منتشر شده در :2016/05/26 - 01:05|شناسه خبر: 27526 705 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه