امروز :پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ساعت : ۱۶:۱۸:۰۲

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

کانون زبان ایران معتبرترین آموزشگاه زبان انگلیسی در ایران بر اساس الگوی سئو پی آر است

کانون زبان ایران ( انجمن فرهنگی ایران و آمریکا سابق) از سال ۱۳۰۴ هجری شمسی در تهران آغاز به کار نمود. این انجمن در سال ۱۳۳۵ با راه‌اندازی یک مرکز آموزشی در خیابان وصال شیرازی آموزش زبان انگلیسی را آغاز نمود.

راه ملت، زندگی کردن در عصر ارتباطات برای جهانی شدن همواره با چالش‌هایی رو به رو است و یکی از این چالش‌های یادگیری زبان بین‌المللی یعنی زبان انگلیسی است.

 

در این بین همواره یکی از دغدغه‌های خانواده‌ها پیدا کردن یک آموزشکده قابل اطمینان برای یادگیری سریع زبان انگلیسی برای فرزندانشان است.

 

کانون زبان ایران یکی از مؤسسات علمی و آموزشی است که با ۹۱ سال تجربه آرزوی یادگیری و تسلط بر زبان انگلیسی را برای تعداد زیادی از زبان‌آموزان در سراسر کشور به منصه ظهور رسانده است.

 

این موسسه به صورت حرفه‌ای به یادگیری زبان انگلیسی و سایر زبان‌های خارجی می‌پردازد؛

 

در ذیل اشاره کوتاهی به تاریخچه این موسسه شده است:

 

کانون زبان ایران ( انجمن فرهنگی ایران و آمریکا سابق) از سال ۱۳۰۴ هجری شمسی در تهران آغاز به کار نمود. این انجمن در سال ۱۳۳۵ با راه‌اندازی یک مرکز آموزشی در خیابان وصال شیرازی آموزش زبان انگلیسی را آغاز نمود.

 

از جمله فعالیت‌های آموزشی این انجمن در آن سال‌ها می‌توان به آموزش تخصصی زبان انگلیسی به کارکنان دولت و بازرگانان و همچنین آموزش زبان فارسی به خارجی‌ها نام برد.

 

پس از انقلاب شکوهمند اسلامی اداره این انجمن در سال ۱۳۵۸ به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واگذار شد.

در حال حاضر آقای سید محمد رضا هاشمی ریاست کانون زبان ایران را بر عهده دارند.

 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه وبویراحمد پیرامون مرکز کانون زبان ایران در شهر یاسوج، اظهار داشت: شعبه کانون زبان ایران در سال ۹۳ در استان تاسیس شد.

عیسی گرجی زاده با اشاره به اهمیت فراگیری زبان انگلیسی در جهان، بیان کرد: امروزه زبان انگلیسی درفعالیت‌های مالی، تجاری، آموزشی، پژوهشی وعلمی سراسر جهان به عنوان ابزار اصلی انتقال مفاهیم به کارگرفته می‌شود.

وی تصریح کرد: دردنیایی که پیشرفت وسایل ارتباط جمعی رفته رفته آن را به دهکده‌ای فرضی بدل می‌کند،نیاز به زبانی مشترک برای برقراری ارتباط و پیشبرد اهداف علمی-اجتماعی بشر، بیش از پیش احساس می‌شود.

گرجی زاده دلیل تاخیر در احداث این کانون در استان را فراهم نبودن زمینه تاسیس خواند و خاطرنشان کرد: در صورت حمایت فرماندار و روسای آموزش و پرورش شهرستان‌های استان برای افتتاح شعبه‌های کانون زبان ایران در سایر شهرستان‌ها هیچ محدودیتی وجود ندارد و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آمادگی احداث شعبه‌های جدید این مرکز زبان در استان را دارد.

مسئول مرکز آموزشی کانون زبان ایران در یاسوج نیز با بیان اینکه کانون زبان ایران بهمن ماه ۹۳ در شهر یاسوج افتتاح و تابستان ۹۴فعالیت خود را آغاز کرد، اظهار داشت: برای ایجاد شعبه کانون زبان ایران در یک شهر ابتدا باید متقاضی برای کانونزبان وجود داشته  باشد وبا وجود شروع به کار و نوپابودن این مرکز  تعداد زیادی  زبان‌آموز در این کلاس‌ها شرکت داشته‌اند.

 

نکته قابل تمایز کانون زبان ایران نسبت به سایر آموزشکده‌های زبان :

 

وی دومین شرط احداث این مرکز را برگزاری آزمون جذب مدرس کانون زبان برای پذیرش مدرس دانست و تاکید کرد: یکی از تفاوت‌های این موسسه زبان با سایر زبانکده‌ها برگزاری این آزمون برای پذیرش مدرسان زبان است.

 

مسئول مرکز آموزشی کانون زبان ایران در یاسوج با بیان اینکه مدرسان زبان در ابتدا باید در آزمون کتبی و مصاحبه کانون زبان ایران شرکت کرده و در صورت قبولی  دوره‌های آموزشی برای آنها برگزار می‌شود، تصریح کرد: این مدرسان باید به زبان انگلیسی تسلط کامل داشته باشند و این آزمون‌ها از سوی کمیته توسعه ارزشیابی کانون زبان ایران انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: هر رنج سنی یک دوره آموزشی دارد و آزمون جذب مدرس در ۳ بخش کودک، نوجوان و بزرگسال برگزار می‌شود.

خلیلی با بیان اینکه هر فصل یک ترم آموزشی محسوب می‌شود، ابراز کرد: هر سال از ۴ ترم تشکیل شده و  هر ترم ۲۱ جلسه ۹۰ دقیقه ای است.

وی یکی دیگر از ویژگی‌های منحصر به فرد این موسسه زبان را یادگیری  و تقویت همزمان  ۴ مهارت(     listeningیا مهارت شنیداری)، ( speaking یا صحبت کردن)، ( Reading  یا خواندن) و ( writing یا نوشتن) برشمرد و تصریح کرد: تمامی کلاس‌ها مجهز به سیستم‌های صوتی و تصویری است و کانون زبان از تکنولوژی روز استفاده می‌کند.

 

خلیلی با اشاره به اینکه زبان‌آموزان برای ورود به کانون زبان ایران یا می‌توانند از سطح پایه (start  ) شروع کنند یا در صورتی که با زبان انگلیسی آشنایی داشته باشند می‌توانند در آزمون تعیین سطح شرکت کنند، افزود: آزمون تعیین سطح برای ترم تابستان ۳۰ خرداد ماه در مرکز برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: تمامی مراحل از ثبت نام در کلاس‌ها، پرداخت شهریه، پرینت کارت ورود به کلاس و اعلام نتایج به صورت اینترنتی انجام می‌شود.

خلیلی با اشاره به مقررات آموزشی و انضباطی کانون زبان ایران خاطرنشان کرد:  آموزش در سراسر کشور مشابه و  به صورت متمرکز است و  کتاب‌ها، منابع آموزشی، کلاس‌ها  و شیوه آموزش در سراسر کشور مشابه و یکسان است. وزبان آموزان در طول ترم و یا حتی  آزمون final”” می‌توانند به صورت مهمان  در سایر مراکز در سراسر کشور حضور داشته باشند و این یکی از امتیازهای کانون زبان به نسبت سایر موسسه‌های زبان است.

 

خلیلی بیان کرد: نظم و مشتری مداری دو مولفه اصلی در همه کارهای کانون زبان ایران است. به عنوان مثال تاخیردر ورود به کلاس وتعجیل در خروج از کلاس   بیش از ۱۵ دقیقه معادل یک جلسه غیبت محسوب شده ودر صورتی که تعداد غیبت‌ها به هر دلیلی از ۴ جلسه بیشتر شود زبان‌آموز مجاز به شرکت در جلسات آموزشی است ولی از شرکت در آزمون final “یا همان پایان ترم ” محروم است.

خلیلی با اشاره به اینکه در استان ما فقط بخش نوجوان و آموزش  زبان انگلیسی فعال است، تصریح کرد: پیگیر راه‌اندازی بخش کودک و بزرگسال مرکز هستیم .

مسئول مرکز آموزشی کانون زبان ایران در یاسوج با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲ مدرس در بخش نوجوان کانون زبان ایران مرکز آموزشی یاسوج مشغول به فعالیت هستند، افزود: کلاس‌ها ۲ روز در هفته و به صورت ۹۰ دقیقه‌ای برگزار می‌شود.

 

خلیلی خاطرنشان کرد: در زمان آغاز مدارس به علت گردش شیفت تمامی کلاس‌ها در تایم عصر برگزار می‌شوند.

مسئول مرکز آموزشی کانون زبان ایران در یاسوج، تاکید کرد: در مرکز شهرستان‌های استان همچون گچساران نیازسنجی برای جذب مدرس در حال انجام است.

وی با اشاره به کتاب‌ها و منابع تدریس مدرسان ابراز کرد: توزیع کتاب‌ها در ابتدا در خود مرکز کانون بود ولی اکنون این کتاب‌ها در مرکز نمایندگی کانون پرورش فکری به فروش می‌رسند.

خلیلی با بیان اینکه تعجیل در خروج از کلاس برای زبان‌آموزان کمتر از ۱۸ سال فقط با هماهنگی قبلی با مسئول مرکز یا مسئول امور زبان‌آموزان و حضور پدر یا مادر زبان‌آموز امکان پذیر است، تصریح کرد: رعایت نظم، مقررات انضباطی و تعهد کاری مسئولان کانون زبان ایران مثال زدنی است.

نظارت بر مدرس‌ها:

وی یکی دیگر از ویژگی‌های منحصر به فرد کانون زبان ایران را نظارت کارشناسان بر نحوه برگزاری کلاس‌ها عنوان کرد و افزود: در صورت تایید کارشناس مدرسان ارتقا می‌یابند.

تفاوت با سایر زبانکده‌ها:

خلیلی بیان کرد: زبان آموزان والدین می‌توانند از طریق وبلاگ مرکز آموزشی به آدرس http://blogs.ili.ir/yasooj1/پیگیر اخبار و اطلاعیه‌های مرکز باشند.

وی عنوان کرد: خانواده‌ها می‌توانند برای اطلاعات بیشتر به آدرس اینترنتی”ili.ir ” سایت رسمی کانون زبان ایران مراجعه کنند.

لازم به ذکر است تنها یک شعبه از مرکز کانون زبان ایران در استان و شهر یاسوج مشغول به فعالیت است و هرگونه زبانکده به این نام با پسوند یا پیشوند دیگری زیرمجموعه این مرکز نیست و ضمنا آدرس این مرکز به شرح ذیل است؛

یاسوج خیابان شاهد ۲۴ پلاک ۵ جنب کانون کارشناسان دادگستری و علاقمندان به یادگیری زبان انگلیسی می‌توانند برای اطلاع بیشتر با شماره تلفن‌های ۳۳۳۴۲۱۵۳  همراه ۰۹۱۷۸۸۰۶۰۵۱تماس حاصل نمایند.

منتشر شده در :2016/05/28 - 01:05|شناسه خبر: 27649 5328 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه