امروز :جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ساعت : ۱۰:۵۲:۱۵

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

روایت‌های پدر شهید هسته ای ایران از مظلومیت شهدا تا چشم‌انتظاری مادری ۲۸ ساله در فراق فرزند شهیدش

با حضور پدر شهید هسته ای ایران”شهید مصطفی احمدی‌روشن” و خانواده‌های شهیدان مدافع حرم ستار اورنگ و شهید فتحی و دیگر خانواده‌های شهدا یادوراه ۸۸شهید والامقام شهر سوق برگزار شد.

راه ملت: سیده مریم پیروزان

یادواره شهدا بهانه خوبی است برای تجدید خاطره با جانبرکفان خمینی کبیر، همان ها که با رفتنشان حیات مادی و معنوی را برایمان به ارمغان آوردند، به این بهانه گرد هم جمع می شویم و از یاران بهشتی روایت می‌کنیم.

اما در میان این یادواره ها چیزی گلویم را می فشارد، همانند عقده‌ای در گلو، چیزی شبیه دلتنگی که در لابلای این جمعیت آن را گم کرده ام، چیزی که من هیچ وقت آن را حس نکردم، خاکی بودن شهدا، انتظار ۲۸ساله مادر شهید، نگاه پر از درد پدر شهید هسته ای به قاب عکس فرزندش، دلتنگی فرزند شهید مدافع حرم در فراق پدرش و یا دلتنگی خواهر شهیدان فتحی که بغض اجازه حرف زدن به او نمی دهد.

در این لحظات خاطرات پدرم برایم تداعی می شود که برایم می گفت روزگاری در میانمان انسان هایی زیسته اند که همه جا صحبت از صفا و سادگی‌شان زینت خاطره هاست، همان ها که برای آرمانشان جنگیدند تا نسل امروز من بتوانند برای خود هدف و آرمانی داشته باشند و من سرگردان و حیران و خجالت زده از مادر شهید نمیدانم آیا رهرو خوبی برای شهیدان بوده ام یا نه.

یادواره ۸۸شهید والامقام شهر سوق با حضور پدر شهید هسته ای ایران” شهید مصطفی احمدی روشن”،همسر و فرزند شهید ستار اورنگ اولین شهید مدافع حرم کهگیلویه و بویراحمد،مادر شهید جاویدالاثر علی ولایتی نسب،مادر شهید جاویدالاثر عزت‌الله دانشور، خواهر شهیدان فتحی و برادر شهید جاویدالاثر سید سیف‌الله آبخضر و دیگر خانواده های شهدا با حضور پرشور مردم ولایی شهر سوق برگزار شد، یادواره ای متفاوت از هر یادواره، یادواره ای که رنگ و بوی خاک داشت مانند رنگ لباسهایی که شهادت آنها را بوییدنی کرد، یادواره ای که در آن تجملات حرف اول را نمی زد، تجملاتی از قماش حفاظت های فیزیکی تا دستمزدهای میلیونی مجریان برجسته و حفاظت برای اینکه شخصیتی که از طفیلی خون شهدا به درجه ای رسیده در جلسه ای شرکت کند که در آن به خاطر آمدنش دست به روی پدر شهیدی بلند کرده باشد.

در این یادواره از ناگفتنی ها گفته شد ناگفتنی هایی که دغدغه همه ملت شهید پرور ایران اسلامی است از کسانی روایت شد که در لا به لای زندگی روزمره مان آنها را به فراموشی سپرده ایم…در ادامه پای صحبت های پدر شهید هسته ای ایران “شهید مصطفی احمدی روشن” می نشینیم.

رحیم احمدی روشن پدر شهید مصطفی احمدی روشن در مراسم یادواره ۸۸شهید والامقام بخش سوق افزود: شهدا به شهادت رسیدند تا ما سرافراز باشیم و زیر چکمه های دشمنان له نشویم.

وی بیان کرد: خداوند محور همه دنیا را ولایت قرار داد و ما باید از این ولایت دفاع کنیم.

پدر شهید هسته ای ایران با بیان اینکه شهدای جنگ هشت ساله می دانستند با چه ابزاری رو به رو هستند گفت: شهدای هسته ای مظلومیت خاصی داشتند، دشمن خود را نمی شناختند و نمی توانستند از خود دفاع کنند هر لحظه در تیررس دشمن بودند.

احمدی‌روشن ادامه داد: شهدای حرم هم مظلومانه در خارج از مرزها در راه ولایت دفاع می کنند.

وی با بیان اینکه عده ای سایت هسته ای نظنز را طی سالهای ۸۲تا ۸۴ مهر و موم کردند اظهار کرد: مصطفی قصد داشت سایت را ترک کند بنده جلوی این کارش را گرفتم تا اینکه اون دوران به سر رسید و تا زمانی که به دستور رهبر معظم انقلاب سایت باز شد و ایشان دوباره با تلاش شبانه روزی به کارش ادامه داد.

پدر شهید احمدی روشن ادامه داد: این کار ادامه داشت تا به غنی سازی ۲۰درصد رسیدیم که یک بار یکی از دوستان به شهید احمدی روشن گفتند که غنی سازی ۳درصد و ۵درصد کافی بود ۲۰دصد برای چیست و ایشان در جواب گفتند این ۲۰درصد باعث می شود دست ما پیش دشمن پر باشد و اگر بفهمند دست ما خالی است به ما بها نمی دهند.

وی تصریح کرد: ما موفق به ۲۰درصد شدیم و دنیا ما را به عنوان صنعت هسته ای قبول کرد، قرارداد نوشتند و ما علاوه بر قراردادهای که انجام دادیم بیشترعقب نشینی کردیم و متاسفانه دشمن به تعهداتش عمل نکرد و صنعت هسته ای ما را تعطیل کردند.

پدر شهید هسته ای ایران در ادامه می گوید: ما حدود ۱۲هزار سانتریفیوژ از مدار خارج کردیم به خاطر اینکه دشمن به ما اعتماد کند، آیا دشمن اعتماد کرد و با ما کنار آمد؟ چندین هزار دانشمند هسته ای را از کار برکنار کردیم، دشمن کنار آمد؟.

احمدی‌روشن عنوان کرد: دشمن هرگز با ما کوتاه نمی آید و اگر ما با آنها کنار بیاییم باید از مردم غزه پشتیبانی نکنیم، سوریه را رها کنیم و حزب الله و لبنان پشتیبانی نکنیم.

وی خاطرنشان کرد: رهبری همه مسایل را برای ما روشن کرده است که دشمن برای ما شناخته شده است اما متاسفانه عده ای نمی خواهند قبول کنند که این دشمن قرآن، خدا و پیامبر خداست.

در ادامه مادر شهید علی ولایتی نسب با بیان اینکه ۲۸سال منتظر فرزندش هست گفت: چند مدت قبل دو شهید گمنام به شهر ما آوردند هر چه اصرار کردم یکی را به من بدهید بگذارم داخل قبر اینها هم بچه های من هستند، اما هیچ کدام نصیب من نشد و همچنان چشم انتظار فرزندم هستم.

وی بیان کرد: ۲۸سال بی قرار و عصازنان دنبال شهدا برای پیدا کردن فرزندم می دوم و طی این سالها هیچ وقت به آرامش نرسیده ام تا اینکه یک شب کنار دو شهید گمنام خوابم برد و یک مقدار آرام شدم.

این مادر بزرگوار تصریح کرد: شما را قسم به خون شهدا، قسم به حضرت زهرا(س) و به امام حسین(ع) آقای خامنه ای را اذیت نکنید، صبر داشته باشید، همین طور که من صبر کردم خدا صبر به ایران بدهد تا مطلب برسد.

مادر شهید ولایتی نسب عنوان کرد: به سر بریده حسین(ع) کسانی که به رهبری خیانت می کنند واگذار می کنم به ۲۸سال که دنبال شهدا می دوم.

در پایان محمد اورنگ فرزند شهید مدافع حرم ستار اورنگ، حافظ ۱۸جزء قرآن کریم در تعریف بابا می گوید: بابا یعنی خوبی و مهربانی، نداشتن بابا سخت است اما افتخار می کنم که پدرم شهید شده است چرا که او خیلی شهادت را دوست داشت و بی قرار بود برای رفتن به سوریه.

گزارش از: سیده مریم پیروزان

 

 

منتشر شده در :2016/05/28 - 04:05|شناسه خبر: 27672 1101 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه