امروز :پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ساعت : ۲۲:۴۴:۱۸

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

حواشی مراسم سالگرد ارتحال امام؛

ازواکنش رهبر انقلاب به برخی شعارها تا هم‌نشینی احمدی‌نژاد و نوه امام

مراسم بیست و هفتمین سالروز ارتحال امام خمینی (ره) در ساعت ۹ صبح امروز با تلاوت آیاتی از قرآن کریم و با حضور میهمانان خارجی و مسئولان کشوری و لشکری برگزار شد.

راه ملت: در این مراسم که مسئولان و مقامات ارشد نظام شرکت کرده بودند، در جایگاه ویژه، شخصیت‌هایی چون آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت‌الله آملی لاریجانی، علی لاریجانی و حجت‌الاسلام حسن روحانی روسای سه قوه، آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان و رییس مجلس خبرگان، آیت‌الله هاشمی شاهرودی رییس شورای حل اختلاف قوا و حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی و حجت‌الاسلام سیدعلی خمینی یادگاران گرامی امام حضور داشتند.

در ردیف‌های اول مقابل جایگاه نیز چهره‌هایی چون اسحاق جهانگیری، آیت‌الله امامی کاشانی فانی، حجت‌الاسلام علوی، محمدرضا عارف، محمود احمدی‌نژاد، لی اشراقی، حسین شریعتمداری، سردار جعفری، امیر صالحی، عبدالرضا رحمانی فضلی، غلامعل حداد عادل، محمد باقر قالیباف، سردار نقدی و … حضور داشتند.

حجت‌الاسلام سید حسن خمینی اولین سخنران این مراسم بود. او طی سخنانی به بیان ویژگی‌های انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی پرداخت. گروهی در حین سخنرانی او اقدام به سر دادن شعارهایی کردند . این اقدام که در سال های گذشته نیز به نوعی تکرار شده است ، موجب تعجب حاضرین بخصوص کسانی شده است که به تریبون نزدیک تر نشسته اند. این افراد که اغلب از مسئولین کشوری و لشگری هستند در مواردی درگوشی حرف می زنند که گمان می رود واکنشی به سر و صدای ایجاد شده باشد .

سخنرانی رهبر انقلاب نیز حوالی ساعت ۱۰ صبح آغاز شد. ایشان در بیانات خود تعبیر «مؤمنِ متعبدِ انقلابی» را صفتی جامع برای امام راحل برشمردند و افزودند: امام بزرگوار، «مؤمن به خدا»، «مؤمن به مردم»، «مؤمن به هدف» و «مؤمن به راهی بود که او را به این هدف می رساند».

رهبر انقلاب همچنین در واکنش به خبرسازی شبکه بی بی سی فارسی مبنی بر ارتباط امام راحل با آمریکا گفت: حالا هم به مناسبت سالگرد امام، دستگاه تبلیغاتی دولت انگلیس علیه امام به‌اصطلاح سند منتشر می‌کند؛ علیه امام پاکیزه و مطهر! سند را از کجا آوردند؟ از مدارک آمریکایی! آمریکایی که هواپیمای مسافربری را سرنگون می‌کند، از جعل سند ابایی دارد؟ دشمنی انگلیس‌ها این‌گونه است.

ایشان همچنین در واکنش به شعارهای برخی حاضران در مرقد امام گفتند: این توصیه را توجه کنید؛ آن‌وقت ممکن است در بعضی از این شعارها تجدیدنظر کنید؛ اتحاد دولت و ملت را به هم نزنید. ممکن است شما از یک دولتی خوشت بیاید، از یک دولت دیگر خوشت نیاید، اشکالی هم ندارد؛ رقابت‌های انتخاباتی به جای خود، اختلاف‌نظرها به جای خود، حتی انتقاد هم به جای خود! اما دولت و ملت باید همه در کنار هم باشند.

با پایان سخنرانی رهبر انقلاب، جمعیت حاضر در مرقد امام و مسئولان خود را برای اقامه نماز حاضر می‌کردند و بخشی از آنها نیز برای حضور در نماز جمعه تهران، راهی دانشگاه تهران شدند./خبرانلاین

منتشر شده در :2016/06/03 - 10:06|شناسه خبر: 27819 613 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه