امروز :جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ساعت : ۱۴:۱۱:۳۲

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

مسئولان کجای کارند؟

وضعیت بغرنج روستای بلهزار یاسوج امان مردم را برید (+تصاویر)

وضعیت بغرنج روستای بلهزار یاسوج امان مردم را برید (+تصاویر)

مردم روستای بلهزار «یاسوج» به دلیل عدم آسفالت کوچه‌ها و جاده‌های خاکی، وضعیت بد فاضلاب به شدت نگران و از مسئولان گلایه دارند.

راه ملت:

مردم روستای بلهزار «یاسوج» به دلیل عدم آسفالت کوچه‌ها و جاده‌های خاکی، وضعیت بد فاضلاب به شدت نگران و از مسئولان گلایه دارند.

جمعی از اهالی روستای بلهزار «یاسوج» از وضعیت نامناسب کوچه‌ها و کانال‌های مملو از فاضلاب این روستا بسیار گلایه مند و نگران هستند.

راه‌خدا افروز یکی از ساکنان این منطقه در گفت‌وگو با ضمن انتقاد شدید از مسئول دهیاری بلهزار یاسوج و اعضای شورای روستا، اظهار کرد: وضعیت خاکی‌ کوچه‌ها امان از مردم را گرفته است بطوریکه روزانه گرد و خاک زندگی ماها را مختل کرده است.

این ساکن روستای بلهزار ادامه داد: این قدر وضعیت خیابان‌ها و کوچه‌های این منطقه بد و نامناسب است که فرزندان و زنان و ساکنین این روستا برای آمد و رفت رنج بسیاری می‌برند و گاهاً مجبور هستند کرایه بسیار بیشتری به تاکسی‌ها بدهند تا آنها را جابجا کنند.

وی با بیان اینکه روستای بلهزار یاسوج ۲۰ کوچه دارد که بدون آسفالت مانده‌اند و همواره از مسئولان خواستیم که به داد ماها برسند ولی کو گوش شنوا.

افروز اضافه کرد: زباله‌ها و پسماندهای ساختمان را گاهاً جمع آوری کردند و اکنون ماها است که این زباله‌ها در همین مکان مانده و کسی هم نیست آنها را جابجا کنند.

وی افزود: مردم از وجود گرد و خاک‌های ناشی از جاده‌های نامناسب و خاکی به شدت در رنج بسر می‌برند.

حسن‌زاده یکی دیگر از ساکنان این روستا در گفت‌وگو با بیان کرد: مردم این منطقه اکثراً کارگرانی هستند که وسیله نقلیه ندارد و به خاطر وضعیت بد جاده‌ها و کوچه‌ها باید هزینه‌های زیادی را تا درب خانه خود پرداخت کنند.

وی به وضعیت فاضلاب این روستا اشاره کرد و گفت: جداول این روستا کاملاً مسدود شده‌اند و آب فاضلاب و منازل در این کانال‌ها جمع شده‌اند بطوریکه وضعیت بسیار غیربهداشتی و بدی را ایجاد کرده است و کسی هم در این خصوص پاسخگو نیست.

احمد عارفی یکی دیگر از ساکنان این وضعیت را به ناکارآمدی دهیار این روستا ربط داد و گفت: دهیاری ماهیانه هر خانوار ۶ هزار تومان جهت حمل زباله دریافت می‌کنند ولی باز هم کسی نیست که زباله‌ها را جابجا کنند و از طرفی مسئولان دهیاری می‌گویند تا پول زباله پرداخت نشود، جوابگو نیستیم.

وی تاکید کرد: منفعل بودن دهیاری بلهزار مشکل اصلی این روستا است.

این ساکن منطقه بلهزار یاسوج با بیان اینکه در این منطقه از هر مالک برای تغییر کاربری پنج میلیون تومان گرفته‌اند، بیان کرد: متأسفانه در قبال آن خدماتی به مردم ارائه نمی‌دهند.

عارفی گفت: پل‌های روی جداول را دهیاری درآورده است و آن را به گل پر کرده‌اند و متاسفانه همین مسئله باعث تجمع فاضلاب و آب‌های کثیف در این جداول شده‌اند و جان مردم به دلیل این فاضلاب‌ها در خطر است.

به گزارش کبنا، برخی از ساکنین این روستا نصب پایه‌های برق و احداث جداول را غیرکارشناسی و غیراصولی می‌دانستند. همچنین مردم این روستا بین روستای بلهزار یاسوج و مهریان مرزی قرار داده اند که خیلی جالب به نظر می‌رسد. به مرز مهریان و این روستا که می‌رسد از ابتدای روستای مهریان کوچ‌ها و خیابان‌ها آسفالت شده و گاهاً سنگ فرش هم هستند که آنها معتقدند دهیار روستای مهریان توانمندتر است و البته برخی هم آن را به مسائل سیاسی ربط می‌دهند.

شهبازی دهیار روستای بلهزار یاسوج در این زمینه گوی مشکلات این روستا را به گردن بنیاد مسکن انداخت و گفت: آسفالت جاده‌ها و کوچه‌ها برعهده بنیاد مسکن است و هیچ ربطی به دهیاری هم ندارد و ما هم مکاتبات زیادی با مسئولان در خصوص مشکلات روستای بلهزار یاسوج انجام داده‌ایم.

این دهیار گفت: ما زباله‌ها را همواره جمع آوری می‌کنیم و حتی پولی را به حساب شهرداری یاسوج جهت دفن زباله‌ها در منطقه دشتروم ریختیم که متأسفانه در این زمینه همکاری لازم صورت نگرفت.

به گزارش کبنا، این در حالی است که کوچه‌ها و خیابان‌های روستای بلهزار یاسوج به وضوح زباله‌ و آشغال‌های منازل دیده می‌شود.

دهیار بلهزار مدعی شد که پول تغییر کاربری به حساب ما واریز نمی‌شود، که امیر بهمن فاطمی مسئول تهیه طرح هادی بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد این موضوع را رد کرد و گفت: ۷۰ درصد از پول تغییر کاربری به حساب دهیاری‌ها واریز می‌شود.

فاطمی ادامه داد: آماده کردن کوچه‌ها و خیابان‌ها تا مرحله آسفالت بر عهده دهیاری می‌باشد و بنیاد مسکن فقط آسفالت می‌کند که اکنون به دلیل نبود قیر نمی‌توانیم منطقه بلهزار یاسوج را آسفالت کنیم.

فاطمی همچنین گفت: طرح هادی روستای بلهزار یاسوج برای بازنگری ارسال شده است که هنوز این طرح بازنگری بلاتکلیف مانده است.

پدرام رئیس شورای روستای بلهزار هم از تلاش‌های این شورا برای رفع مشکلات مردم سخنانی را بیان داشت و گفت: ۵۰ درصد از مردم روستای بلهزار هزینه جمع آوری زباله‌های خود را پرداخت نمی‌کند و ما از هر خانوار ۳ هزار تومان برای جمع آوری زباله‌ها دریافت می‌کنیم.

پدرام اضافه کرد: از سال ۹۱ مسئولان و حتی نماینده بویراحمد و دنا قول دادند که کوچه‌ها و خیابان‌های این روستا را آسفالت کنند ولی تاکنون در این زمینه هیچ اقدامی نکرده‌اند و وعده‌های آن بی‌اساس بوده است.

به گزارش کبنا، اهالی روستای بهلزار «یاسوج» روزهای گذشته در جلوی استانداری کهگیلویه و بویراحمد به دلیل عدم آسفالت کوچه‌ها و وضعیت بغرنج فاضلاب‌ اعتراض کردند، در حالی که مشخص نیست در این بین مقصر کیست، مردم مقصر هستند یا دهیار و یا بنیاد مسکن.

وضعیت بسیار بد بلوار خلیج فارس روستای بلهزار یاسوج و پوشش گیاهی این بلوار از «خار» و عدم یک سانتی‌متر فضای سبز، وجود پایه برق در ورودی خیابان به سمت روستای بلهزار یاسوج(پشت دانشگاه آزاد یاسوج)، ریختن زباله و پسماندهای ساختمان‌ها و…، جاده‌های خاکی، جداول پر از فاضلاب و آب‌های گندیده از جمله مشکلات این روستا است.

IMG_9175 IMG_9177 IMG_9180 IMG_9183 IMG_9184 IMG_9188 IMG_9190 IMG_9192 IMG_9193      IMG_9204  IMG_9213 IMG_9214 IMG_9216 IMG_9300 IMG_9303 IMG_9310 IMG_9320

dhiar (1) dhiar (2) dhiar (3) dhiar (4) dhiar (5) dhiar (6) dhiar (7) dhiar (8)

منتشر شده در :2016/06/12 - 07:06|شناسه خبر: 28114 1140 بازدید
گزارش خطا:
توجه این خبر بدون دخالت انسانی و بصورت کاملا اتوماتیک از وب سایت "پایگاه خبری کبنانیوز" دریافت شده است لطفا در صورت مغایرت با قوانین نظام جمهوری اسلامی یا اشکلات دیگر احتمالی در نوشتار روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید.

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه