امروز :جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ساعت : ۰۹:۳۵:۰۳

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

محمدرضا نیکبخت در گفتگوی اختصاصی با صبح زاگرس؛

مسعود حسینی گفت از شما حمایت می کنم/هدایتخواه وموسوی می توانستند ازحق بویراحمد دفاع کنند/مردم بخواهند دور بعد می آیم

مسعود حسینی گفت از شما حمایت می کنم/هدایتخواه وموسوی می توانستند ازحق بویراحمد دفاع کنند/مردم بخواهند دور بعد می آیم

محمدرضا نیکبخت نامزد دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی شهرستان های بویراحمد و دنا، در دفتر پایگاه اطلاع رسانی صبح زاگرس حضور یافت و به سئوالات خبرنگار سیاسی این پایگاه خبری پاسخ داد.

راه ملت:

محمدرضا نیکبخت از کاندیدای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بویراحمد، رئیس اسبق دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد و فارغ‌التحصیل دکترای داروسازی علوم پزشکی تهران و PHT فارموکولوژی از دانشگاه گلاسکو از کشور انگلستان است.

نیکبخت در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از جریان مستقل در حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا به صحنه انتخابات وارد شد و با کسب هفت هزار و ۳۱ رای از حضور در مجلس دهم باز ماند.

وی در گفت و گو اختصاصی با پایگاه اطلاع رسانی  با اشاره به دلایل حضور خود به عرصه انتخابات در سال 94 اظهار داشت: در ابتدا ماه پر فضیلت رمضان را به همه مردم شریف ایران اسلامی و هم استانی های عزیز تبریک و تهنیت عرض می کنم.

سال 94 هم سال خوبی بود، البته در شش ماه ابتدایی سال برنامه ای برای حضور در کار زار انتخابات نداشتم.

اما با وجود بررسی ها و مذاکراتی که با دوستان خودم در این خصوص داشتم و با توجه به چالش ها و معضلاتی که در شهرستان های بویر احمد و دنا وجود داشت، و توانایی که در خود برای حل این مشکلات می دیدم پا به عرصه انتخابات گذاشتم که متاسفانه شکست خوردم، البته شکست که نمی توان گفت چرا که در اصل توفیقی بود که برای خدمت به مردم پیدا نکردم.

با تمام این تفاسیر به اعتقاد بنده پیروز نهایی انتخابات همچون سال های گذشته مردمی بودند که بر سر صندوق های رأی حاضر شدند.

 

نیکبخت در خصوص راه کارها و توصیه خود به کاندید پیروز دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در شهرستان های بویراحمد و دنا گفت: ببینید در بحث انتخابات هر یک از نامزدهای انتخاباتی دغدغه ها و برنامه هایی دارند که خواسته های بخشی از مردمی است که با آنها در ارتباط هستند، بر همین اساس و به تأسی از این خواسته ها،  شعارهایی را انتخاب می کنند و برای هر یک از این شعارها برنامه هایی را هم ارائه می کنند، در این حالت بهترین اقدام این است که نامزد پیروز پس از کسب اراء لازم، برای ارتقاء هرچه بهتر عملکرد خود در طول چند سال مسئولیت اش، به تمامی این شعارها و برنامه های نامزدهای رغیب خود توجه کرده و در دوران مسئولیت خود برای تحقق این شعارها که خواسته های مردمی است تلاش کند.

 

 

< class="col-md-12 inlineimage" style="text-align: center;">

 

 

 نامزد دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا سید مسعود حسینی در حضور وی برای انتخابات تأثیری داشته است یا خیر؟ ابراز داشت: آقای حسینی اصلا پیشنهاد حضور در را انتخابات به بنده نداد، اما پس انتشار خبری در خصوص حضور احتمالی من در عرصه انتخابات در یکی از سایت های محلی استان، و همچنین با توجه نامزدهایی که تا آن زمان احتمال حضورشان برای کاندیداتوری در انتخابات می رفت، آقای سید مسعود حسینی به بنده گفت که در حال حاضر در بین نامزدهای موجود، ما از شما حمایت می کنیم.

البته آن موقع قرار بود آقای هدایتخواه نباشد، حتی یک روز قبل از ثبت نام دهمین دوره مجلس که با ایشان تماس گرفتم وی تصمیمی برای حضور در انتخابات نداشتند.

واقعیت این است که بنده در دو حالت اصلا در انتخابات شرکت نمی کردم، یکی ثبت نام آقای هدایتخواه و دیگری تأیید صلاحیت سید باقر موسوی.

در هر کدام از این دوحالت در انتخابات شرکت نمی کردم، چون در آن زمان احساس می کردم یک فردی باید به مجلس راه پیدا بکند، که در آنجا از حق و حقوق مردم دفاع کند، که هر دو عزیز از این روحیه برخوردار بودند.

البته با توجه به تفاوت های موجود در دیدگاه های فکری و جناحی که با هم داشتند، اما هر دو آنها اشتراکاتی داشتند که می شد به نفع مردم این دو شهرستان از آنها استفاده کرد.

 

محمد رضا نیکبخت دلیل ادامه حضور خود پس از ثبت نام هدایتخواه در انتخابات را این گونه بیان کرد: واقعیت این است که چون آقای هدایتخواه در آخرین لحظه در انتخابات ثبت نام کرد و در آن موقع من هم با فرض اینکه وی در انتخابات حضور پیدا نخواهد کرد ثبت نام کرده بودم، و با توجه به اینکه من اساسا با کنار رفتن مشکل دارم و اصلا روحیه کنار کشیدن از کاری را ندارم این کار را انجام ندادم.

حتی اگر برای ریاست جمهوری هم ثبت نام می کردم به نفع کسی کنار نمی رفتم چون احساس می کنم کنار رفتن یک نوع جا ماندن و وادادگی است.

 

 

< class="col-md-12 inlineimage" style="text-align: center;">

 

 

نیکبخت در پاسخ به این سوال که با توجه به اعلام کناره گیری شما در صورت تایید صلاحیت سید باقر موسوی در انتخابات، آیا انتظاری برای حمایت موسوی ازخود پس از رد صلاحیت اش نداشتید؟ اظهار داشت: بهتر است پاسخ این سوال را از خود آقای موسوی بپرسید، ولی کلا انتظار حمایت از کسی نداشتم و تنها امیدم به خدا و مردم عزیز بوده و هست.

 

نامزد دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در خصوص شعار اصلی ستاد انتخاباتی خود (بویراحمد نفس آتشین می خواهد) و این که آیا انتخاب این شعار از سوی او به عملکرد ضعیف نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی برمی گشت، گفت: ببنید مجلس جای حرف زدن و دفاع کردن از حقوق مردمی است که به نمایندگی از آنها به آن راه پیدا کرده ای، من نمی خواهم وارد مبحث نماینده فعلی شوم چرا که در انتخابات حرف هایی را که لازم بود زدم، اما این بار از آقای زارع انتظار دارم جدی تر و محکم تر از گذشته از تمام حق و حقوق مردم بویراحمد و دنا در مجلس دفاع کند، و اگر جایی کم کارها وبی توجهی ها با تذکر حل نمی شود، برای گرفتن حق مردم بویراحمد و دنا فریاد بزند.

 

نیکبخت در خصوص انتشار کلیپی از سخنان وی در خصوص عواقب بد انتخاب ستار هدایتخواه (به دلیل همراه نبودن وی با دولت) برای نمایندگی مجلس، با توجه به اینکه در ابتدای همین گفت و گو به توانایی بالای هدایتخواه برای نمایندگی مجلس اشاره کرده بود، با خنده گفت: اول اینکه در زمان انتخابات حرف هایی زده می شود که برای جلب رأی مردم است.

دوم اینکه من این حرف را قبول دارم و الان هم می گویم دولت، دولت موافق هدایتخواه نیست.

چراکه روحیه و رفتار آقای هدایتخواه با دولت مخالف است، و انتظار هم نمی روند که دولت با مخالف خود همراهی و همکاری داشته باشد.

با وجود این که معتقدم که هدایتخواه در سطح ملی فردی موثر و تأثیر گذار است.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه نماینده مجلس باید وکیل مردم باشد یا دولت اظهار داشت: من نمی گم نماینده مجلس نماینده دولت باشه اما بهتر این است که با دولت تفاهم داشته باشد، چون با توجه به اینکه در حل اکثر مشکلات و معضلات مثل: بیکاری، تورم، رونق اقتصادی و … وابسته به دولت هستیم، پس لازمه حل این مسائل داشتن روحیه همکاری با دولت است، که از وجنات و سکنات آقای هدایتخواه این مهم برداشت نمی شود.

 

 

< class="col-md-12 inlineimage" style="text-align: center;">

 

 

محمد رضا نیکبخت به شایعات ائتلاف خود با دیگر نامزدهای انتخاباتی پرداخت و گفت: من از کسی نخواستم که با من ائتلاف کند، اما این بحث در فضای غیر مستقیم و در بین لیدرهای نامزدها وجود داشت.

 

نیکبخت با شبهه دار بودن اقدامات مسئولین برگزارکننده انتخابات در بویراحمد و دنا در خصوص برگزاری همه سخنرانی ها در یک روز تصریح کرد: به نظر من این موضوع که همه سخنرانی ها در یک روز انجام شود یک امر کاملا اشتباهی بود.

با وجود اینکه مردم می خواستند حرف تمامی نامزدها را شندیده تا به یک تصمیم درست و صحیح برسند، اما مسئولین مربوطه این کاررا نکردند که به عقیده بنده بدترین کار ممکن بود، و به همین دلیل غالبا سخنرانی ها با حضور افرادی برگزار شد که شب در خانه نامزد مطبوعشان بودند.

مگر ما با بقیه شهرهای کشور چه تفاوتی داشتیم، آخر این چه نوع اطلاع رسانی بود.

اصلا ما چه فرقی با شهرستان های همجوار خود مثل: گچساران و کهگیلویه و حتی ممسنی داشتیم.

اینکه یک تصمیم ویژه برای برگزاری همه سخنرانی ها در یک روز و آن هم خلاف کل کشور گرفته شود بوی خیلی بدی می دهد.

 

 

 

< class="col-md-12 inlineimage" style="text-align: center;">

 

 

وی در خصوص اولویت اصلی خود در صورت راه یافتن به مجلس گفت: اولویت اصلی من بحث اشتغال بود.

چرا که با توجه به شناختم از کشورهای خارجی و تسلطم به زبان انگلیسی می توانستم در بحث جذب سرمایه گذار خارجی موفق باشم و برای این کار برنامه ریزی خوبی هم داشتم.

 

محمدرضا نیکبخت در پاسخ به تمایلش برای حضور در انتخابات مجلس یازدهم اظهار داشت: ان شاءالله در دور بعد هم اگر مردم بخواهند در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی حضور خواهم داشت.

 

 

بخش دوم این گفت و گو صریح و صمیمانه به زودی منتشر خواهد شد.

 

انتهای پیام/200

منتشر شده در :2016/06/15 - 05:06|شناسه خبر: 28158 578 بازدید
گزارش خطا:
توجه این خبر بدون دخالت انسانی و بصورت کاملا اتوماتیک از وب سایت "پایگاه خبری صبح زاگرس" دریافت شده است لطفا در صورت مغایرت با قوانین نظام جمهوری اسلامی یا اشکلات دیگر احتمالی در نوشتار روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید.

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه