امروز :پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۴:۰۶:۴۹

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

بخش دوم گفت و گوی چالشی راه ملت با محمدرضا نیکبخت؛

انتقاد از عملکرد مدیران دولت یازدهم در استان/ خروجی از اتاق فکر استانداری ندیدم/سفر به استان باید اولویت دولت باشد/ هنوز فاضلاب بیمارستان امام سجاد به رودخانه بشار می ریزد

انتقاد از عملکرد مدیران دولت یازدهم در استان/ خروجی از اتاق فکر استانداری ندیدم/سفر به استان باید اولویت دولت باشد/ هنوز فاضلاب بیمارستان امام سجاد به رودخانه بشار می ریزد

محمدرضا نیکبخت از کاندیدای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بویراحمد عملکرد مدیران دولت یازدهم در این استان را نامطلوب ارزیابی کرد و به برخی سوالات در حوزه های مختلف این استان پاسخ گفت.

راه ملت:

محمدرضا نیکبخت از کاندیدای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بویراحمد، رئیس اسبق دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد و فارغ‌التحصیل دکترای داروسازی علوم پزشکی تهران و PHT فارموکولوژی از دانشگاه گلاسکو از کشور انگلستان است.

نیکبخت در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از جریان مستقل در حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا به صحنه انتخابات وارد شد و با کسب هفت هزار و ۳۱ رای از حضور در مجلس دهم باز ماند.

وی در بخش دوم گفت و گو اختصاصی خود با پایگاه اطلاع رسانی ، در خصوص عملکرد تیم مدیریتی دولت اعتدال در استان گفت: عملکرد مدیران دولت یازدهم در استان مطلوب نیست، وقتی که در بیکاری، اشتغال، طلاق و توسعه نیافتگی رتبه اول در کشور را داریم نمی توان گفت خوب است.

برای بر طرف شدن این مشکلات همه باید کمک کنند  و تنها دولت  نیست.

به نظر من باید برنامه مشخصی داشته باشیم ما در استان به یک سند آمایش نیاز داریم که همه چیز در آن مشخص شده باشد مشخص باشد که استان کهگیلویه و بویراحمد در10 یا 20 سال بعد از نظر بعدهای فرهگنی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی کجا قرار خواهد گرفت.

 

< class="col-md-12 inlineimage" style="text-align: center;">

 

 

و یا بهتر بگویم این استان به اتاق فکر نیاز دارد و این اتاق فکر نیز نباید تنها از مدیرکل ها تشکیل شده باشد، مدیرکل ها اصلا وقت فکر کردن ندارند.

سال 92 اتاق فکری در استان تشکیل شد اما من خروجی از این اتاق فکر در استان ندیدم.

برای اینکه مشخص شود که در این استان  چه کارهایی می خواهیم انجام دهیم باید شورای سیاست گذاری داشته باشیم.

 

نامزد انتخاباتی مجلس دهم در پاسخ به این سوالی مبنی بر اینکه، مشکلاتی از جمله بیکاری، طلاق، سن ازدواج و سایر اسیب های اجتماعی در استان نگران کننده است، به نظر شما با توجه به عملکرد مدیران حاضر ممکن است که این مشکلات بر طرف شود؟ گفت: در مدیریت استان انتظارات مهم است، اگر مدیران استان به این انتظارات نرسیده اند خودشان را بازخواست کنند.

مسئولان استان از جمله استاندار مشکلات استان را می داند و در جریان این مشکلات هست، برای نجات از این وضعیت به مدیریت جهادی در استان نیاز داریم.

ما در استان برای حل مشکلات نیاز به کار 24 ساعته داریم یعنی تا بیداری باید کار کنیم ما در استان به مدیر و کارمند عاشق کار نیاز داریم، من تا به حال ندیده ام که مدیرکلی بعد از ساعت سه و چهار در محل کارش باشد.

این مدیریت جهادی باید در استان نهادینه شود.

 

رودخانه بشار که به نوعی زاینده رود استان ماست نزدیک به هشت سال که قرار است ساماندهی شود، سوال اینجاست که پس کی این ساماندهی انجام می شود.

هنوز فاضلاب بیمارستان امام سجاد به این رودخانه می ریزد، مشکل آب و خیلی از مسایل باید خیلی زودتر برطرف می شد، به اعتقاد بنده هرکاری که قرار است انجام شود باید هرچه سریعتر صورت بگیرد، فقط جلسه نگذاریم.

 

وی در خصوص بهداشت و سلامت و عملکرد مسئولان استان در این بخش گفت: یکی از نکات مثبت طرح تحول سلامت این بود که پرداختی از جیب مردم کم شد، پول نظام سلامت پول خوبی است.اما نظارت کافی از سوی مسئولان ملی و استانی وجود ندارد.

در کشور و حتی استان خیلی از بیماران بدون دلیل بستری می شوند این هدر رفت هزینه تنها با پیگیری و جدیت در اجرای طرح پزشک خانواده حل خواهد شد.

 

 

< class="col-md-12 inlineimage" style="text-align: center;">

 

 

نیکبخت با اشاره به نگرانی و ناراحتی مردم استان از تاخیر سفر هیئت دولت به استان ابراز داشت: من خودم هم گیج شده ام که چرا  هیئت دولت به استان نمی آید.

مردم حق دارند ناراحت باشند، وقتی ما می گویم استان توسعه نیافته یا استان محروم، پس اولویت سفر هیئت دولت باید سفر به این استان ها باشد.

مدیران استانی باید تلاش کنند که هیئت دولت  هر چه سریعتر به استان سفر کند، زیرا اگر دولت محترم در این سه ماه نیامد در 6 ماه آخر هم دیگر آمدنش فایده ای ندارد.

شاید مسئولان استان چیزی برای افتتاح ندارند، در این صورت فکر می کنم که یه جای کار می لنگد و مسئولان استانی باید پاسخگو باشند.

 

 

نامزد انتخاباتی مجلس دهم در خصوص شفاف سازی مسئولان در بحث اقدامات خود برای حل معضلاتی مانند بیکاری برای مردم را بسیار مهم دانست و افزود: چه اشکالی دارد که مسئولان و استاندار در یک میزگرد در تلویزیون و در رسانه ها خیلی از مسایل را شفاف سازی کنند، به مردم توضیح دهند که چه کاری برای رفع بیکاری در استان انجام داده اند و چه کارهایی قرار است که انجام شود.

 

 

 

< class="col-md-12 inlineimage" style="text-align: center;">

 

 

نیکبخت با اشاره به برنامه ویژه خود در صورت پیروزی در انتخابات مجلس دهم در بحث اشتغال اظهار داشت: اشتغال زایی در استان نیازمند صنایع بزرگ است، اگر نماینده بودم اجازه نمی دادم وامی که به متقاضی می دهم به جای هزینه در کار و اشتغال صرف خرید خانه و خودرو شود، نظارت می کردم.

حرف من این است که سرمایه گذاری در استان را تقویت کنیم و بروکراسی اداری در بحث سرمایه گذاران خارجی را کمتر کنیم.

 

برای مطالعه بخش اول این گفت و گو اینجا کلیک کنید.

 

انتهای پیام/200

منتشر شده در :2016/06/20 - 09:06|شناسه خبر: 28227 735 بازدید
گزارش خطا:
توجه این خبر بدون دخالت انسانی و بصورت کاملا اتوماتیک از وب سایت "پایگاه خبری صبح زاگرس" دریافت شده است لطفا در صورت مغایرت با قوانین نظام جمهوری اسلامی یا اشکلات دیگر احتمالی در نوشتار روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید.

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه