امروز :پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ساعت : ۱۶:۵۰:۰۱

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

المانیتور: آیا تغییرات در وزارت خارجه ایران بر سیاست تهران در خاورمیانه اثر می‌گذارد؟

المانیتور: آیا تغییرات در وزارت خارجه ایران بر سیاست تهران در خاورمیانه اثر می‌گذارد؟

به نوشته المانیتور، ایران ادعای ایجاد تغییرات در وزارت خارجه برای راضی کردن کشورهای منطقه را رد می‌کند.

راه ملت:  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی المانیتور در گزارشی نوشت: «محمدجواد ظریف،» وزیر خارجه ایران، انتقادها درباره تغییرات اخیر در این وزارتخانه را بی‌مورد خوانده است. او همچنین اعلام کرده است این تغییرات تأثیری بر سیاست‌های منطقه‌ای ایران نخواهد گذاشت.
ظریف در ارتباط با برکناری «حسین امیرعبداللهیان»—که از سال 2011 معاون وزارت خارجه در امور کشورهای عرب و آفریقایی بود—گفت: تغییرات در سمت‌های ارشد وزارت خارجه به طور کامل طبیعی است و تصمیم‌گیری درباره آن‌ها پیش از ماه مارس (31 روز منتهی به 13 فروردین) انجام شده بود. 
در ادامه این گزارش ادعا شده است: تعدادی از رسانه‌های اصولگرا انتقادهایی را نسبت به منصوب کردن «حسین جابر انصاری» به جای امیرعبداللهیان مطرح کرده‌اند و معتقدند از آنجا که جابر انصاری تاکنون به صورت غیرمستقیم منتقد سیاست‌های ایران در سوریه بوده است، برای این سمت انتخاب شده تا روابط تهران با کشورهای عرب حوزه خلیج فارس را بهبود ببخشد.
ظریف با رد این ادعاها گفت: توهینی بزرگتر از این وجود ندارد که بگوییم تغییر یک مقام در ایران به خاطر این یا آن فرد بوده است. تاکنون هیچ فردی در خاورمیانه یا خارج از آن جسارت مطرح کردن چنین درخواستی را نداشته و هرگز نخواهد داشت.
وزیر خارجه ایران در ادامه گفت: سیاست‌های حزبی باعث این انتقادات شده است و امیدوارم گذشتن از خطوط قرمز با مطرح کردن چنین انتقادهایی، به امری عادی تبدیل نشود. محور مقاومت پرقدرت‌تر از آن است که به یک فرد خاص وابسته باشد و افرادی که چنین انتقادهایی را مطرح می‌کنند خواسته یا ناخواسته به مقاومت ضربه می‌زنند.
 ظریف هم‌اکنون برای ملاقات با مقامات فرانسوی از جمله «فرانسوا اولاند» در این کشور به سر می‌برد. او در سخنرانی خود در جمع اعضای کمیته دفاع و روابط خارجه سنای فرانسه گفت: سرعت لغو تحریم‌های ایران در دوران اجرایی شدن برجام به دلیل جو روانی موجود کند بوده است. همچنان مشکلات بانکی مانعی است که در راه اجرایی کردن توافق‌ها میان تهران و پاریس وجود دارد.
وزیر خارجه ایران همچنین با اشاره غیرمستقیم به ترامپ گفت: شرکت‌ها و بانک‌های فرانسوی نباید به دلیل لفاظی‌های یک نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری در آمریکا درباره پاره‌کردن توافق یا به مذاکره گذاشتن دوباره آن خود را نگران کنند. زیرا هیچ کس توانایی انجام چنین اقدامی را ندارد.
ظریف بار دیگر بر اظهارات گذشته خود در خصوص مسئله سوریه تأکید کرد و گفت: «درگیری‌ها در خاورمیانه راه‌حل نظامی ندارد و ایران برای هرگونه کمک به منظور حل آن‌ها آماده است.» 
ازبکستان مقصد بعدی ظریف و گروه همراهش خواهد بود. آن‌ها برای شرکت در نشست سازمان همکاری شانگهای به این کشور سفر می‌کنند.
انتهای پیام/

منتشر شده در :2016/06/23 - 08:06|شناسه خبر: 28274 560 بازدید
گزارش خطا:
توجه این خبر بدون دخالت انسانی و بصورت کاملا اتوماتیک از وب سایت "باشگاه خبرنگاران جوان" دریافت شده است لطفا در صورت مغایرت با قوانین نظام جمهوری اسلامی یا اشکلات دیگر احتمالی در نوشتار روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید.

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه