امروز :شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۷:۳۰:۰۰

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

نرخ تورم تک رقمی از رویا تا واقعیت/ اقتصاد کشور در چه حالی است؟

نرخ تورم تک رقمی از رویا تا واقعیت/ اقتصاد کشور در چه حالی است؟

کاهش نرخ تورم و تک رقمی شدن آن از اهداف اصلی دولت بوده که باید دید تحقق این امر تا چه حد می تواند رشد اقتصادی را به دنبال داشته باشد.

راه ملت:

خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگارانجوان،اینروزها مسئولان دولتی از دستیابی به تورم تک رقمی خبر می دهند؛ موضوعیکه از ابتدای دولت یازدهم همواره به عنوان مهم ترین برنامه اقتصادی محسوب می شده و سرمنشاآن در افزایش سهم نفت در تامین بودجه کشور و رشد نقدینگی قابل رویت است.

براساساین گزارش کارشناسان اقتصادی در این شرایط معتقدند تورم به هسته سخت خود رسیده و شکستناین هسته و رسیدن به تورم تک رقمی کار سختی است و باید عوامل جدیدی مورد توجه تیم اقتصادیدولت قرار بگیرند،چراکه عواملی که تا کنون باعث کاهش این نرخ شده اند دیگر توانایی ادامه کاهش نرخ تورم را ندارند.

*تورم تک رقمی نخواهد ماند

سیامک فرامرزیکارشناس مسائل بانکی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان اظهارداشت: هنگامی که دولت یازدهم روی کار آمد رکود تورمی بر فضای اقتصادی کشورحاکم بودهمین امر مانع بزرگی بر سر راه هرگونه فعالیت و رقابت تجاری در داخل و خارج ازکشور بود.

وی گفت:سیاست فعلی دولت بر خروج از رکود تاکید دارد که طبقاصول اقتصادی این امر به خودی خود تورم زا است.

این کارشناس مسائلبانکی تصریح کرد: دولت باید در کنار خروج از رکود،  تورم را در حد معقولی نگه دارداما این نرخ قاعدتا تک رقمی نخواهد بود.

*تورم تک رقمی قابلپیش بینی است

محمدرضاغفوری کارشناس مسائل اقتصادی درگفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان دراین خصوص اظهار داشت:یکی از پارامتر های مهم در اقتصاد کلان یک کشور مهارتورم و کنترل شرایط بازار برای جلوگیری ازرکود است که این امر در دولت یازدهم به طور همزمان اتفاق افتاده است.

وی با اشاره به اینکه پایین آوردن تورم به میزان بیش از 30 درصد حاصل یکفعالیت جدی و عزمی راسخ است،ادامه داد:استمرار افزایشتولید، رشد امکانات صادراتی و رفع موانع پیش روی تولید، تک رقمی شدن نرخ ارز را قابل پیش بینی می کند.

*کاهش تورم رکود رازمین می زند

مهدی تقوی عضو هیئتعلمی دانشگاه علامه طباطبایی و کارشناس مسائل اقتصادی درگفتگو با خبرنگار اقتصادیباشگاه خبرنگاران جوان، فضای اقتصادی کشور را این گونه توصیف می کند که در حالحاضر کشور ما در رکود به سر نمی برد چراکه نرخ رشد اقتصادی که چندین سال سیر نزولی داشته و منفی بوده و هماکنون روندی صعودی و رو به رشد دارد که اینامر حاکی از رونق گرفتن اقتصاد است.

وی اظهار داشت: اینکهدولت یازدهم به جای تجربه کردن از تجربه دیگران استفاده می کند بسیار قابل تقدیر وتحسین است و مطمئنا تداوم این روند سبب تک رقمی شدن نرخ تورم و از بین رفتن کاملرکود می شود.

انتهای پیام/

منتشر شده در :2016/06/25 - 05:06|شناسه خبر: 28302 503 بازدید
گزارش خطا:
توجه این خبر بدون دخالت انسانی و بصورت کاملا اتوماتیک از وب سایت "باشگاه خبرنگاران جوان" دریافت شده است لطفا در صورت مغایرت با قوانین نظام جمهوری اسلامی یا اشکلات دیگر احتمالی در نوشتار روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید.

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه