امروز :پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۱:۰۴:۳۳

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

نشنال اینترست: روسیه، چین یا ایران، کدام یک در مقابل نیروی دریایی آمریکا پیروز می‌شود؟

نشنال اینترست: روسیه، چین یا ایران، کدام یک در مقابل نیروی دریایی آمریکا پیروز می‌شود؟

نشنال اینترست اذعان کرد آمریکا برای مقابله نیروهای دریایی چین، روسیه و ایران، باید نیروهای خود را تقویت کند.

راه ملت:  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان نشنال اینترست در گزارشی نوشت: ایران، روسیه و چین سه قدرتی هستند که در سال های اخیر نیروی دریایی آمریکا را به چالش کشیدند. این قدرت های رقیب روز به روز به تهدید بزرگتری برای آمریکا در عرصه نبرد دریایی تبدیل می شوند. نیروی دریایی آمریکا از سال 1991 تا کنون با چنین چالشی مواجه نشده بود.
دریاسالار «فیلیپ دیویدسون،» مقام ارشد نیروی دریایی آمریکا، در سخنرانی خود در مرکز مطالعات استراتژیک و بین المللی در واشینگتن اظهار کرد: «رویکرد عملیاتی ایران، روسیه و چین به طور قطع، انکار قدرت آمریکا در عرصه دریاست. ما در یک دهه اخیر در حوزه دریایی با چالش هایی مواجه شدیم؛ درحالی که پیش از این قدرت بلامنازع در حوزه دریایی بودیم. بنابراین باید تلاش کنیم تا به جایگاه سابق بازگردیم.»
در ادامه این مطلب آمده است: نیروی دریایی آمریکا در تلاش است به جایگاه سابق خود در دریا بازگردد و قابلیت های خود را برای جنگیدن در عرصه دریا بالا ببرد. با این وجود، باید این نکته را در نظر گرفت که نیروی دریایی آمریکا از قابلیت های ویژه ای برخوردار است. یکی از این قابلیت ها، شبکه یکپارچه و هماهنگ دریایی است که امکان به اشتراک گذاری اطلاعات هدف را میان هواپیماها، کشتی ها و دیگر تجهیزات نیروی دریایی آمریکا فراهم می کند. 
نشنال اینترست نوشت: علاوه بر این، این نظام، قدرت شلیک را در سطح بسیار وسیع تری بالا می برد. همچنین نظام دفاع در برابر موشکهای بالستیک و همچنین تسلطِ بالا بر گستره دنیای زیر آب، از دیگر ویژگی های نیروی دریایی آمریکاست. 
نشنال اینترست در انتها نوشت: با وجود قابلیت های غیر قابل انکار آمریکا در حوزه دریایی، باید این نکته را در نظر گرفت که قدرت های رقیب نیز قابلیت های بالایی دارند و نیروی دریایی آمریکا برای مقابله با آنان باید خود را تقویت کند.

انتهای پیام/

منتشر شده در :2016/06/26 - 08:06|شناسه خبر: 28356 724 بازدید
گزارش خطا:
توجه این خبر بدون دخالت انسانی و بصورت کاملا اتوماتیک از وب سایت "باشگاه خبرنگاران جوان" دریافت شده است لطفا در صورت مغایرت با قوانین نظام جمهوری اسلامی یا اشکلات دیگر احتمالی در نوشتار روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید.

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه