امروز :پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۸:۲۰:۲۶

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

سه نماینده کهگیلویه و بویراحمد و ماجرای نامه های از سر ناچاری + تصاویر

سه نماینده کهگیلویه و بویراحمد و ماجرای نامه های از سر ناچاری + تصاویر

نمایندگان مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی روزانه سیل عظیمی از مراجعه کنندگانی که نامه های مختلفی از خواسته ها و نیازها را در دست دارند مواجه می شوند.

راه ملت:

 – ابراهیم عزیزی ، روزی نیست که یکی از نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد در محفل، نشست و جایی حاضر شود و قشرهای مختلف مردم و جوانان بیکار دور او حلقه نزنند.

مردم و جوانان بیکار کهگیلویه و بویراحمد در حالی دور نمایندگان این استان حلقه می زنند و درخواست کمک برای حل مشکلات و ایجاد اشتغال می کنند که بسیاری از این درخواست ها نمی تواند جنبه عملیاتی به خود بگیرد زیرا تعداد درخواست ها بالا و دست نمایندگان خالی است.

ناراحتی این ماجرا زمانی است که آمارهای نگران کننده از وضعیت بیکاری، افزایش طلاق، کاهش ازدواج، تعطیلی واحدهای تولیدی، حاشیه نشینی، خودکشی و ده ها معضل به گوش می رسد و به تبع این مشکلات ناهجارهایی در جامعه شکل می گیرد تا جوانان کهگیلویه و بویراحمد هر روز یکی پس از دیگری قربانی شوند.

نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی که یکی از وظایف اصلی آنها قانونگذاری است این روزها بخش زیادی از وقت خود را صرف جمع آوری نامه هایی می کنند که از سوی مردم این استان و از سر ناچاری در دستان، جیب کت و شلوار آنها قرار داده می شود.

عدل هاشمی نماینده مردم شهرستان های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی خرداد امسال در اولین همایش توسعه شهرستان چرام که در دانشگاه صنعت و معدن این شهرستان برگزار شد با اشاره به تعدد نامه های دریافتی گفت:تاکنون ۴۴هزار نامه ظرف ۶ماه گذشته درتهران ثبت نمودم که ۱۶هزار تا مشکل معیشتی و بقیه بیکاری و درخواست شغل بوده است.

 

< class="col-md-12 inlineimage">

 

وی در یکی از برنامه های خود هنگامی که با سیل عظیم مراجعه کنندگان نامه بدست که بسیاری از آنها درخواست شخصی بود، مواجه شد از آنها خواست تا منافع عمومی مردم را در نظر بگیرند و از نمایندگان بخواهند تا با راه اندازی پروژه ها و طرح های مختلف زمینه را برای اشتغال و رفع مشکلات همه مردم فراهم کنند.

نماینده مردم گچساران و باشت و نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی نیز با چنین آمارهای بالایی از این درخواست ها مواجه اند و از هجوم افرادی که در محافل مختلف حاضر می شوند تا نامه خود را به دست آنها بگذارد در امان نیستند.

 

< class="col-md-12 inlineimage">

 

هرچند دفاتر پاسخگویی و ارتباطات مردمی نمایندگان مردم کهگیلویه وبویراحمد در این استان فعال است و مردم برای بیان خواسته ها و مشکلات خود مراجعه می کنند اما این موضوع نتوانسته است از حجم نامه هایی که روزانه در محافل و نشست های مختلف به دست نمایندگان می رسد ، بکاهد.

به گفته بسیاری از کارشناسان انبوه مشکلات و فقر و بیکاری مردم  استان کهگلیویه و بویراحمد باعث شده است تا تعداد مراجعه کنندگان به نمایندگان مجلس بیش از بیش افزایش یابد و زمینه برای فکر کردن به اجرای طرح های با منفعت عمومی نیز اندکی رو به فراموشی برود.

< class="col-md-12 inlineimage">
 
< class="col-md-12 inlineimage">

 

ممکن است رایزنی نمایندگان مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی با مسئولان رده بالای کشور و برخی شرکت ها برای بکارگیری جوانان تحصیلکرده بیکار استان اثر بخش باشد و برخی نیز از این رهگذر صاحب شغل شوند اما این موضوع باعث اتلاف وقت برای پیگیری سایر برنامه هایی که بتواند جنبه عمومی را مدنظر قرار دهد، می شود.

شاید بتوان گفت یکی از دلایلی که استان کهگیلویه وبویراحمد با وجود سرمایه های فراوان طبیعی و انسانی همچنان محرومیت را با خود یدک می کشد این دیدگاه باشد که نماینده مجلس باید براساس جناح ، قومیت گرایی  و صرفا برای برخی افراد خاص فعالیت کند درصورتی که نماینده در آغاز کار خود سوگند یاد می کندکه مطیع قانون اساسی و تامین مصالح و منافع همه مردم باشد.

 به هر روی نمایندگان مردم استان کهگیلویه و بویراحمد از یک سو باید به خواسته های به حق و ناحق مردم پاسخ دهند و از سوی دیگر تلاش کنند تا زمینه برای حل مشکلات مردم و اجرای طرح های تاثیرگذار در حوزه های مختلف فراهم شود.

قدر مسلم آن است که اگر هرکدام از نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد بخواهد در طول یک سال تنها بیش از 100 هزار نامه را در کنار سایر مشغله ها و کار در مجلس پاسخگو باشد دیگر وقت فکر کردن برایش باقی نمی ماند تا کاری برای سایر مردمی که به او رای داده اند و انتظارات به حقی نیز دارند ، بکند.

 

انتهای پیام/200

منتشر شده در :2016/07/02 - 05:07|شناسه خبر: 28515 704 بازدید
گزارش خطا:
توجه این خبر بدون دخالت انسانی و بصورت کاملا اتوماتیک از وب سایت "پایگاه خبری صبح زاگرس" دریافت شده است لطفا در صورت مغایرت با قوانین نظام جمهوری اسلامی یا اشکلات دیگر احتمالی در نوشتار روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید.

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه