امروز :پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ساعت : ۲۰:۳۴:۱۲

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

ایران با تمام توان از ملت‌های مظلوم و حرم‌های مطهر اهل بیت (ع) دفاع خواهد کرد/ دولت در کنار دو قوه دیگر موضوع فیش‌های حقوقی را در مسیر قانون پیگیری می‌کند

ایران با تمام توان از ملت‌های مظلوم و حرم‌های مطهر اهل بیت (ع) دفاع خواهد کرد/ دولت در کنار دو قوه دیگر موضوع فیش‌های حقوقی را در مسیر قانون پیگیری می‌کند

رییس جمهور گفت: دولت در کنار دو قوه دیگر موضوع فیش های حقوقی را در مسیر حق، عدل و قانون پیگیری می کند/ اصلاح نظام اداری را با حمایت مردم و رهبری تا پایان ادامه می دهیم.

راه ملت: > ، حجت الاسلام و السلمین حسن روحانی روز چهارشنبه در دیدار مقام معظم رهبری با مسئولان کشوری و لشگری، سفرای کشورهای اسلامی و جمعی از اقشار مختلف مردم به مناسبت عید سعید فطر گسترش تروریسم، خشونت، کشتار و آوارگی در بسیاری از کشورهای اسلامی را مصیبتی برای دنیای اسلام و جامعه اسلامی عنوان کرد و یادآور شد: روزگاری مسلمانان تنها به فکر آوارگی مردم فلسطین بوده و زمانی آوارگی مردم افغانستان هم مضاعف بر آن شد، اما متاسفانه این روزها در بسیاری از کشورهای اسلامی با کشتار و آوارگی مواجهیم و می بینیم که حتی در عراق، سوریه، لیبی و دیگر کشورهای دیگر اسلامی، مردمی که می بایست در عید فطر با لب خندان در این جشن رمضانی شرکت کنند، با چشمانی گریان در کنار شهیدان و آوارگان خود به غم نشسته اند.
 
رییس جمهور تاکید کرد: امروز دیگر باید برای همه سران کشورهای اسلامی حتی آنهایی که در غفلت بوده اند، واضح شده باشد که ترور و تروریسم مرز و ملتی خاص نمی شناسد و آنهایی که مقطعی فکر کرده و می خواستند از برخی گروهها به عنوان ابزار استفاده کنند باید متوجه شده باشند که تروریسم یک خطر برای همه جهان اسلام است.
 
روحانی اظهار امیدواری کرد خداوند آنان را هم در مسیر تصمیم راهبردی و درایت سیاسی هدایت کرده و  شاهد تحولی باشیم که آنها هم به فکر یک ائتلاف واقعی به جای ائتلاف ظاهری و جعلی برای مبارزه با تروریسم در سراسر جهان اسلام باشند و به جای بذر کینه و دشمنی بذر اخوت و برادری در میان مسلمانان بکارند.
 
رییس جمهور خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران از آنجا که این نظام در برابر مشکلات جهان اسلام نه چشم را فرو می بندد و نه دست را روی دست می گذارد، مثل سالهای گذشته در برابر درخواست کمک از ملت و دولت ایران، در کنار مظلومان، عتبات مقدس و حرم های مطهر از حرم معصومین(ع) و ملت های مظلوم دفاع خواهد کرد و به این راه که سیره ائمه معصومین(ع) است اقتدا و افتخار کرده و آن را ادامه خواهد داد.
 
روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع فیش های حقوقی اشاره کرد و دریافت های برخی مدیران را بر خلاف انصاف و عدالت دانست و خاطرنشان کرد: گرچه تعداد این افراد زیاد نبوده و اکثر مدیران ما پاکدست و پاکدامن هستند، ولی متاسفانه این موارد موجب تأسف عمیق برای همگان است.
 
رییس جمهور اصلاح این نابسامانی ها را یکی از مطالبات به حق مردم خداجوی ایران در ماه مبارک رمضان برشمرد و تاکید کرد: دولت در کنار دو قوه دیگر مصمم است تا این موضوع را در مسیرحق، صلاح، عدل و قانون برساند که البته این اقدام از تاکیدات مقام معظم رهبری نیز است.
 
روحانی ادامه داد: موضوع بالاتر از آن است که عده ای عزل و برکنار شده یا حقوق هایشان تقلیل یابد، بلکه مسئله آن است که در فرآیند مقررات و تصمیم سازی و تصمیم گیری ها دچار اشکال بوده ایم و باید این فرآیند اصلاح شود.
 
رییس جمهور افزود: تا زمانی که ذی نفعی برای منافع خود در جمعی حق رأی داشته باشد، این مشکل باقی خواهد ماند؛ آنجایی که هیئت مدیره یا مجمعی برای خود تصمیم می گیرد، اگر ذینفع و ذی نفعان در تصمیم گیری ها تاثیرگذار باشند، این موضوع همچنان باقی خواهد ماند.
 
روحانی به ضرورت توجه به مسئله شفافیت تاکید کرد و با اشاره به اینکه تا ابهام و تاریکی وجود دارد، سوءاستفاده ها هم باقی خواهد ماند،گفت: دولت علاوه بر اقدامات فوری که در حال انجام است، در زمینه مسئله ذی نفعان و شفافیت، لایحه ای آماده و تحویل مجلس شورای اسلامی خواهد کرد تا راه اصلی درمان بلند مدت برای این مسئله باشد.
 
رییس جمهور ادامه داد: دولت هرچند ممکن است در این مسیر اصلاح با مقاومت هایی روبرو باشد اما با حمایت مردم و مقام معظم رهبری که همواره به اصلاح نظام اداری تاکید داشته اند، این مسیر را تا پایان و دستیابی به هدف ادامه خواهد داد و مردم نیز باید تا انتها مطالبه گر و پیگیر باشند.
 
روحانی در ابتدای سخنان خود با تبریک عید سعید فطر به همه مسلمانان جهان، سفرای کشورهای اسلامی بویژه ملت ایران و مقام معظم رهبری، رمضان را ماه معرفت، رحمت، مهمانی و قرب به خدا و ماه قرائت قرآن، شب های قدر و احیا توصیف کرد وگفت: مردم ما در رمضان امسال و در هوای گرم تابستان با دست کشیدن از طعام، شراب و سایر مفطرات روزه از آزمایش این ماه سربلند بیرون آمدند و امروز را به عنوان عید پیروزی انسان بر شیاطین، پیروزی بر هوای نفس و عید استقامت، صبر و ایستادگی جشن گرفته اند.
 
رییس جمهور با اشاره به اهمیت بهره گیری از فضائل و معنویات ماه مبارک رمضان خاطرنشان کرد: روزه تنها دست کشیدن از خوردن و آشامیدن نیست بلکه در ماه رمضان بایدتمرینی برای پاکی زبان از دروغ، تهمت، افترا، بدگویی ها و تحقیر دیگران و اجتناب از دروغی که پیامبر اسلام (ص) آن را «ام المعاصی» نامید، باشد.
 
روحانی اظهار امیدواری کرد که همگان در این آزمایش بزرگ الهی پیروز بوده و توشه ای را برای یازده ماه آینده سال برگرفته باشند.
 
رییس جمهور با اشاره به اینکه در روایات نسبت به اینکه در ماه رمضان باید به یاد تشنگان، گرسنگان و درد دیگران هم بود، تاکید شده است، افزود: ماه رمضان برای آن است که با مفهوم اجتماعی فقر و رنج جامعه بیشتر آشنا شویم؛ از خودخواهی به دیگربینی و دیگرخواهی برسیم و خود را جزئی از کل جامعه اسلامی بیابیم و ببینیم.
 
روحانی با بیان اینکه ماه رمضان فرصتی برای تقویت ایمان یک ملت و امت بویژه در کشوری اسلامی که باید در آن اقامه دین خدا شود، بود، اظهار امیدواری کرد: هر رمضانی نسبت به رمضان گذشته برای انجام و وظایف مان آماده تر و به هدف نهایی روزه که پایبندی به قوانین اسلام و تقوا است نزدیک تر شده باشیم.

انتهای پیام/

منتشر شده در :2016/07/06 - 09:07|شناسه خبر: 28630 566 بازدید
گزارش خطا:
توجه این خبر بدون دخالت انسانی و بصورت کاملا اتوماتیک از وب سایت "باشگاه خبرنگاران جوان" دریافت شده است لطفا در صورت مغایرت با قوانین نظام جمهوری اسلامی یا اشکلات دیگر احتمالی در نوشتار روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید.

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه