امروز :پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ساعت : ۱۹:۴۶:۳۱

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

کشتی جنگی ساراتوف در سواحل سوریه به دنبال چیست؟ + تصاویر

کشتی جنگی ساراتوف در سواحل سوریه به دنبال چیست؟ + تصاویر

پایگاه های خبری ترکیه عکس‌هایی را ازکشتی ساراتوف در حین عبور از تنگه بسفور، منتشر کردند.

راه ملت: خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  تروریست های تکفیری داعش و جبهه النصره در سوریه به سد محکم نظامی به نام اتاق جنگ مسکو-دمشق برخوردند و این ائتلاف تاکنون هزاران کیلومتر مربع را در یکسال اخیر آزاد کرده اند.

کشتی آبی خاکی ساراتوف روسیه وابسته به ناوگان این کشور در دریای سیاه، با محموله خود از تنگه های بسفر و داردانل عبور کرده و وارد دریای مدیترانه شد.

پایگاه های خبری ترکیه عکس‌هایی را از این کشتی در حین عبور از تنگه بسفور، منتشر کردند. پایگاه های الکترونیکی ترکیه خاطرنشان کردند، کشتی ساراتوف، بندر نووراسییسک در دریای سیاه را به مقصد  بندر طرطوس در سوریه و مرکز تأمین مالی و تکنولوژیکی روسیه ترک کرده است.

طی ده روز گذشته، کشتی کمکی روسی وولوگدا – 50 و کشتی آبی خاکی یامال، وابسته به ناوگان دریای سیاه و کشتی باری کیل – 158، از تنگه  بسفور و داردانل عبور کرده اند.

**مشخصات کشتی ساراتوف

کشتی جنگی ساراتوف در 5 فوریه 1964 میلادی ساخته شد و در 1 جولای 1964 تکمیل گردید و در سال 1966 اسرای الحق به نیروی دریایی ارتش اتحاد جماهیر شوروی تصویب گردید.

چرا

کشتی جنگی ساراتوف ساخت کمپانی یانتار زاود yan tar zavod در شهر ؟ است و درسال 1992 نام این کشتی به وروترسکی کاسمولت تغییر یافت و پس از سال 2000 میلادی نیز به نام ساراتوف آن را می‌شناسند.

این کشتی با وزن 4 هزار و650 تن، سرعت بیش از 16 گروه دریایی، طول بیش از 13 و عرض قریب به 16 متر، درای 55 خدمه است و به قریب به عملیاتی آن 10 هزار مایل می‌باشد. این کشتی دارای موشک‌های اس-ای-ان- 5 (SA-N-5) و اسلحه 57 میلی متری است.

چرا

رسانه های خارجی گفتند که کشتی های آبی خاکی و کمکی روسیه در عملیات موسوم به پل سوریه شرکت دارند. هدف از این عملیات انتقال مهمات برای جنگنده های روسی مستقر در پایگاه هوایی حمیمیم و ارتش سوریه بوده که درگیر جنگ با گروه های تروریستی وابسته به داعش و جبهه النصره هستند.

**خارج کردن تجهیزات نظامی کرملین از سوریه

خارج کردن تجهیزات نظامی کرملین از سوریه این سوال را برای اذهان ایجاد کرد که چرا مسکو به یکباره از سوریه عقب کشید و این در حالی است که برخی رسانه ها گزارش می دهند که روسیه از سوریه خارج نشده است.

میخائیل بارابانوف محقق اندیشکده نظامی کست مستقر در مسکو می‌گوید: «از آنجا که بخشی از نیروها به صورت دو فاکتو در آنجا حضور دارند، دلیلی برای کاهش ترددها وجود ندارد. حجم پشتیبانی از ارتش سوریه همچنان چشم‌گیر است.

چرا

خبرگزاری رویترز گزارش داد:  حدود نیمی از هواپیماهای جنگنده روسیه سوریه را ترک کرده‌اند. مسکو تعداد جنگنده‌های مستقر در سوریه را اعلام نکرده، اما رویترز نوشته است که روسیه حدود 36 جنگنده در سوریه داشته است.

این خبرگزاری بر اساس «داده‌های حمل‌ و نقل، اطلاعات رسمی، گفته‌های منابع امنیتی دریایی و تصاویر منتشر شده توسط بلاگرها» نوشته است که هیچ نشانه‌ای مبنی بر کاهش فعالیت ناوگان دریایی حمایت از عملیات روسیه در سوریه وجود ندارد.
 

**روسیه قدرت آتش خود را در سوریه حفظ کرده است

 روسیه تقریبا تمام کشتی‌هایی را که سوریه را ترک کرده‌اند، با کشتی‌های جدید جایگزین کرده که این امر توان آتش‌ روسیه در این منطقه را حفظ کرده و در عین حال گزینه شلیک موشک‌های کروز از دریا به سمت سوریه را برای مسکو حفظ کرده‌ است.

بارابانوف یکی از مسئولان روسی گفت: «روسیه کشتی‌های زیادی ندارد که بتوانند در مدیترانه بمانند. نقش آن‌ها اطمینان از فعالیت روسیه در سوریه و نشان دادن این مسئله به غرب و نهایتا به ترکیه است.»

آمارهای نظامی به صورت دقیق منتشر نمی‌شود و به همین جهت تحلیل‌های صورت گرفته هم می‌تواند ناقص باشد، اما در عین حال بر اساس عکس‌های گرفته شده در بنادر روسیه؛ کرملین دستکم دو کشتی که عمدتا برای انتقال نیرو و تجهیزات زرهی مورد استفاده قرار می‌گیرند، یعنی «سزار کونیکوف» و «ساراتوف» را همراه با «یائوزا» در مدیترانه نگه داشته است.»

ائتلاف ضد داعش تنها به یک نام ختم شده و هیچ اقدام مثبتی از آن ها در یکسال اخیر در سوریه و عراق دیده نشده ؛ جز آنکه با پرتاب محموله های هوایی تروریست های تکفیری را حمایت کرده است.

درگیری با تروریست های داعش و جبهه النصره موضوعی است که نیروهای نظامی همپیمان آمریکا تنها در بازی های رسانه ای از آن استفاده ابزاری می کنند و حقیقت موضوع این است که ارتش روسیه با داعش می جنگد.

تحلیلگران معتقدند ناوگروههای جنگی روسیه به منظور جلوگیری از هرگونه تهدید علیه مرزها و امنیت روسیه به منطقه دریایی مدیترانه اعزام خواهند شد . این فرمانده ارشد نظامی روسیه ادامه داد ناوگان دریایی در مکان هایی مستقر می شوند که میزان تنش بیشتر است .

از یکسال گذشته هفت فروند ناو جنگی روسی در دریایی مدیترانه در حال ماموریت هستند و بیش از 80 ناو نظامی روسیه در حال انجام ماموریت های دریایی در آبهای مختلف بوده اند و کرملین حضور خود را در دریایی مدیترانه از یکسال اخیر به صورت جدی تقویت کرده است.

گزارش از محمد زرچینی

انتهای پیام/

منتشر شده در :2016/07/09 - 03:07|شناسه خبر: 28678 617 بازدید
گزارش خطا:
توجه این خبر بدون دخالت انسانی و بصورت کاملا اتوماتیک از وب سایت "باشگاه خبرنگاران جوان" دریافت شده است لطفا در صورت مغایرت با قوانین نظام جمهوری اسلامی یا اشکلات دیگر احتمالی در نوشتار روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید.

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه