امروز :جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ساعت : ۱۲:۴۰:۵۳

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

وزیر صنعت در یاسوج:

وضعیت بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد وخیم است/کارخانه قند یاسوج با کمک وزارت صنعت احیاء می شود

وضعیت بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد وخیم است/کارخانه قند یاسوج با کمک وزارت صنعت احیاء می شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت دولت یازدهم با اشاره به راه‌اندازی مجدد کارخانه قند یاسوج، گفت: وزارت صنعت به راه‌اندازی مجدد کارخانه قند یاسوج کمک خواهد کرد.

راه ملت:

، محمدرضا نعمت‌زاده عصر امروز در بازدید از کارخانه دنا صنعت یاسوج در جمع خبرنگاران به اهداف دولت در زمینه رونق تولید اشاره داشت و گفت: در حال حاضر مهمترین رویکرد دولت رفع موانع تولیدو کمک به اشتغال پایدار است.

 

دستور ویژه دولت به بانکها برای توسعه صنایع تولیدی

وی به دستور ویژه دولت به بانکهای عامل برای توسعه مراکز صنعتی اشاره کرد و گفت:از طرف این وزارت و دولت به تمامی  بانک‌ها ابلاغ شده که همکاری لازم را برای کمک به رفع موانع تولید داشته باشند و بر همین اساس تسهیلات ویژه برای واحدهای تولیدی کوچک تا سقف 100 نفر اشتغال در نظر گرفته شده است.

 

توجه ویژه دولت به اقتصاد مقاومتی

وزیر صنعت، معدن و تجارت دولت یازدهم با اشاره به این موضوع  که همه دستگاه‌ها از جمله بانک مرکزی، امور مالیاتی و تامین اجتماعی موظف شده‌اند که همکاری لازم را برای تسهیل و رفع موانع تولید در کشور داشته باشند،خاطر نشان کرد: همچنین در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی برنامه‌ریزی لازم صورت گرفته تا بتوانیم با فعال کردن واحدهای تولیدی به خصوص واحدهای تولیدی کوچک مشکل بیکاری را در کشور برطرف کنیم.

 

نعمت زاده  واحد تولیدی دنا صنعت را یکی از واحدهای خوب تولیدی در کشور دانست و افزود: این واحد صنعتی می تواند  تولیدکننده انواع لوله‌ها برای صنایع مختلف باشد که باید با سرمایه گذاری خوب آن نیز گسترش داد.

 

نگاه ویژه دولت به صنایع تولیدی و صادرات

وی به حمایت ویژه دولت از این گونه صنایع در کشور خبر داد و افزود: باید چنین صنایعی را در جهت خود کفایی در کشور مورد حمایت ویژه قرار دهیم تا علاوه بر تولید، صادرات نیز داشته باشیم.

 

کارخانه قند یاسوج احیاء می شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت دولت یازدهم با اشاره به راه‌اندازی مجدد کارخانه قند یاسوج، گفت: وزارت صنعت به راه‌اندازی مجدد کارخانه قند یاسوج کمک خواهد کرد.

 

نعمت زاده با بیان اینکه کارخانه قند یاسوج، قدیمی‌ترین صنعت در استان کهگیلویه و بویراحمد است، ابراز کرد: راه‌اندازی این کارخانه باید در دستور کار قرار گیرد تا با حمایت ویژه از آن بتوان تولیدات بیشتری در این واحد تولیدی داشته باشیم.

 

وی به واگذاری این کارخانه به خانواده باقری و بخش خصوصی برای راه اندازی این کارخانه اشاره کرد و اظهار کرد:خرسندیم که بازهم خانواده با پشتکار بالای باقری در این امر حضور دارند و شاهد شکوفایی این صنعت خواهیم بود.

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت دولت یازدهم عامل رکود این کارخانه در چند سال اخیر را نبود سرمایه در گردش و فرسوده شدن آن دانست و گفت: تا قبل از انقلاب تنها این کارخانه در این استان وجود داشت ولی بعد از انقلاب برکات انقلاب بر این استان بارید و امروز شاهد چندین صنایع تولیدی در این استان هستیم.

 

با راه اندازی این کارخانه مشکل اشتغال استان مرتفع می شود

نعمت‌زاده به راه اندازی و شکوفا شدن این کارخانه اشاره کرد و افزود: با راه‌اندازی این واحدهای تولیدی در استان کهگیلویه و بویراحمد، بسیاری از مشکلات این استان در زمینه اشتغال برطرف خواهد شد.

 

وی در خصوص شرکت تولیدی دنا صنعت، نیز گفت: هم اکنون مواد اولیه این  در داخل تولید شده و در پتروشیمی‌ها این مواد تا گرید 100 هم تولید می‌شود.

 

توسعه صنعت گردشگری این استان ضروری است

وزیر صنعت، معدن و تجارت دولت یازدهم با اشاره به  موقعیت توپوگرافی استان در امر گردشگری اشاره کرد و گفت: حضور بیش از یک میلیون نفر در تعطیلات عید فطر در این استان در این دو روز نشان از موقعیت خوب گردشگری این استان دارد که باید در کنار صنایع  تولیدی به صنعت گردشگری آن نیز توجه داشت.

 

نعمت زاده در ادامه نیز به مسئله اشتغال در کشور و بویژه استان کهگیلویه وبویراحمد اشاره کرد و افزود:وضعیت بیکاری در این استان وخیم بوده که بر اساس آمار 14درصد بیکاری در استان و بودن در رتبه 29کشوری نشان از  این موضوع است.

 

تقصیردولت قبل است

وی یکی از این دلایل را سرمایه گذاری نکردن در این امر در دولت گذشته دانست و گفت: با توجه به رشد خوب ارزشی در کشور در چند سال گذشته اما توسعه خوبی برای صنایع تولیدی و اشتغال لحاظ نگردید.

 

منبع:بویرخبر

انتهای پیام/ر/200

منتشر شده در :2016/07/11 - 05:07|شناسه خبر: 28711 725 بازدید
گزارش خطا:
توجه این خبر بدون دخالت انسانی و بصورت کاملا اتوماتیک از وب سایت "پایگاه خبری صبح زاگرس" دریافت شده است لطفا در صورت مغایرت با قوانین نظام جمهوری اسلامی یا اشکلات دیگر احتمالی در نوشتار روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید.

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه