امروز :پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ساعت : ۱۸:۰۶:۳۳

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

حدود 6940 واحد تولیدی نیمه‌فعال و راکد برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی شدند

حدود 6940 واحد تولیدی نیمه‌فعال و راکد برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی شدند

سخنگوی دولت گفت: دولت حدود 6940 واحد تولیدی نیمه‌فعال و راکد را برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی کرد.

راه ملت: > خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا نوبخت سخنگوی دولت صبح امروز سه‌شنبه (22 تیرماه) در نشست هفتگی خود با اصحاب سانه برگزار شد، گفت: پیش‌بینی ما در سال 95 تولید 12 میلیون و 800 هزار تن  گندم است.
وی ادامه داد: تا تاریخ 21 تیرماه سال جاری 6 میلیون و 583 هزار تن گندم به ارزش 8 هزار و 400 میلیارد تومان خریداری شد که رشد وزنی این خرید نسبت به سال گذشته 18.4 درصد است.
سخنگوی دولت تصریح کرد: با توجه به اینکه در فصل بهار علاوه بر محصول استراتژیک گندم چای هم خریداری می‌شود تا این تاریخ بالغ بر 79 هزار تن چای به ارزش 147 میلیارد تومن خریداری شد که این عدد هم گویای این است که خوشبختانه در بهار امسال میزان تولید چای 41 درصد رشد داشته است.
وی ادامه داد: این مسئله از آن جهت برای ما حائز اهمیت است که هرچند ماه در رشد صنعت دچار چالش‌هایی شده ایم اما خوشبختانه مستمرا سال گذشته و امسال وضعیت تولید بخش کشاورزی خوب بوده و این مهم می‌تواند رشد اقتصادی مورد نظر را تامین کند که البته در خصوص صنعت و سهمی که می‌تواند در رشد اقتصادی داشته باشد متعاقبا گزارشی را ارائه خواهیم کرد.
نوبخت افزود: علاوه بر چای، دولت برای خارج کردن تاکسی‌های فرسوده و نوسازی ناوگان تاکسی‌رانی اقداماتی را انجام داد و این اقدام برای آن بود که بتوانیم هم وضعیت آلودگی هوا که بخشی از آن مربوط به تردد خودروهای فرسوده در سطح شهر است از این مسیر وضعیت محیط زیست را اصلاح کنیم و در بخش دیگر می‌توان به تولید و صنعت خودرو که می‌تواند رشد اقتصادی مورد نظر را با فعال کردن این واحدهای صنعت خودرو و اشتغال قراهم کند.
سخنگوی دولت اظهار با اشاره به خارج شدن 90 هزار تاکسی از ناوگان حمل و نقل عمومی داشت: بر اساس گزارش‌های اعلام شده تا امروز 57 هزار و 612 خودرو جدید ثبت‌نام شد و تعداد پرونده‌هایی که برای ایران خودرو ارسال شد بالغ بر 12 هزارو 122 مورد است که همچنان سیاست ما برای نوسازی ناوگان حمل و نقل و تاکسی، صاحبان خودروهای تاکسی فرسوده می‌توانند با استفاده از تسهیلات ویژه خودرو جدید دریافت کنند.
نوبخت تاکید کرد: موضوع دیگری که از ابتدای سال آن را پیگیری کردیم، موضوع فعال کردن واحدهای تولیدی در سراسر کشور است که هدفگیری ما برای سال‌جاری بالغ بر 7هزارو 500 واحد تولیدی بود که خوشبختانه این واحدها در سراسر کشور گسترده هستند، بنابراین با این اقدام می‌توانیم با ارائه تسهیلات مناسب برای سرمایه در گردش هم امکان افزایش تولید را فراهم کنیم و هم می‌توانیم زمینه افزایش اشتغال را داشته باشیم، بنابراین تولید و اشتغال توامان در ارتباط با 7 هزارو 500 واحد دنبال می‌شود.
وی ادامه داد: بر این اساس گزارشهای دریافتی تعداد واحدهایی که در استانها برای تسهیلات بانکی ثبت‌نام کردند 29هزارو 599 واحد است، تعداد واحدهایی که برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده‌اند 6 هزارو 940 واحد است که تعدادی از این واحدها به شعب بانکها هم ارجاع شده و 456 واحد در شعبه درحال رسیدگی برای پرداخت سرمایه در گردش است.
نوبخت گفت: به صورت روزانه روند رسیدگی این واحدهای تولیدی ادامه دارد و با مصمم هستیم که در نیمه نخست سال‌جاری بتوانیم بخش قابل توجهی از این واحدهای تولیدی نیمه فعال و حتی راکد را با معرفی به بانکها و احذ سرمایه در گردش فعال کنیم و امیدواریم بتوانیم تا پایان سال گزارش این واحدها را ارائه دهم.

این خبر در حال تکمیل است…

منتشر شده در :2016/07/12 - 06:07|شناسه خبر: 28721 448 بازدید
گزارش خطا:
توجه این خبر بدون دخالت انسانی و بصورت کاملا اتوماتیک از وب سایت "باشگاه خبرنگاران جوان" دریافت شده است لطفا در صورت مغایرت با قوانین نظام جمهوری اسلامی یا اشکلات دیگر احتمالی در نوشتار روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید.

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه