امروز :جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ساعت : ۱۶:۱۷:۲۹

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

فرشتگان مرگ تروریست‌ها در سوریه چه کسانی هستند؟ + تصاویر

فرشتگان مرگ تروریست‌ها در سوریه چه کسانی هستند؟ + تصاویر

تروریست‌های تکفیری در سوریه و عراق در حال قلع و قمع شدن هستند.

راه ملت: خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تحولات میدانی جبهه شمالی و جنوبی سوریه هر روز شکل ویژه‌ای به خود می‌گیرد و تنوع درگیری ها با گروه های تروریستی گوناگون در این کشور نیازمند ساز و کارهای جدید در نبرد ناهمگون است. فرماندهان میدانی ارتش و نیروهای مردمی سوریه در تمام جبهه‌های درگیری شیوه مقاومت را در دستور کار خود قرار دادند و نام دو فرمانده در پیروزی های تحولات میدانی ریف حلب، کویرس و دیرالزور و …  بسیار خود را نشان می‌دهد. 
فرشتگان
این روزها سوریه در نبردهای میدانی به پیروزی‌های مهمی دست یافته که نقش آفرینی ارتش و نیروهای دفاع وطنی بسیار حائز اهمیت و تاثیر گذار بوده است. سرلشکر سهیل حسن فرمانده تایگر فورس ارتش سوریه  و عصام زهرالدین از فرماندهان میدانی بشار اسد با یک اراده جدی به دنبال پاکسازی استان‌های حلب، حمص، حما و دیرالزور از لوث وجود تروریست‌های تکفیری هستند  و تاکنون در مناطق مختلف در مواجهه با تروریسم و پاکسازی مناطق شمالی و مرکزی سوریه کارنامه قابل قبولی داشته‌اند.

آقای ژنرال ارتش سوریه 
مرد افسانه‌ای ارتش سوریه  سرلشکر عصام زهرالدین است که در کشتن داعش در شرق سوریه ید طولایی دارد. این شخص در استان  دیرالزور در به هلاکت رساندن تروریست ها بسیار خبره عمل کرده است. سرلشکر گارد ریاست جمهوری عصام زهرالدین  قبلا فرماندهی ارتش در دیرالزور، حمص و محله مشهور حمص بابا عمرو و دوما و.. را برعهده داشته و در ماه‌های اخیر با تمام توان دربرابر محاصره تروریست‌های داعش ایستادگی کرده است.
فرشتگان
سرلشگر عصام زهر‌الدین که از شخصیت‌های برجسته نظامی سوریه است که گروه‌های تروریستی وابسته به القاعده از عملیاتی که این شخص فرماندهی می‌کند بسیار وحشت دارند. وی برخلاف ظاهر نسبتا درشت و چهره ترسناکش فردِ خوش‌قلب و مهربانی است. از اهالی استان السویدا سوریه است و فرماندهی یک گروه عملیاتی حرفه‌ای را عهده‌دار است.
سرلشکر زهرالدین در لیست سیاه سازمان جاسوسی رژیم غاصب صهیونیستی (موساد) قرار دارد و چندین بار توسط عوامل رژیم صهیونیستی مورد سوءقصد قرار گرفته که خوشبختانه موفق به ترور وی نشده‌اند. پایگاه‌های خبری وابسته به تروریست‌های تکفیری چندی پیش خبر کشته شدن این فرمانده را در منطقه صلاح‌الدین حلب منتشر کردند اما عصام زهرالدین روز بعد در مناطق عملیاتی ریف دمشق دیده شده و تصاویر حضورش منتشر شده است.
فرشتگان
فرمانده تایگر فورس ارتش سوریه
تایگر فورس (Tiger Force)  یکی از یگان‌های ویژه ارتش سوریه به فرماندهی سرلشکر ستاد سهیل حسن بوده که نقش مهمی در مبارزه با تروریست‌های تکفیری ایفا می‌کند و فرمانده این یگان ویژه در عملیات آزادسازی استان‌های مختلف همچون حما، حمص، ادلب و لاذقیه شرکت موثر داشته است.
در استان حمص و حلب هر بار که این فرمانده ارتش سوریه وارد عمل شده پیروزی‌های گسترده‌ای نصیب ارتش و نیروهای دفاع وطنی سوریه شده که نمونه این پیروزی‌ها را می‌توان در عملیات آزاد سازی فرودگاه کویرس در اطراف شهر حلب و عملیات پاکسازی منطقه گازی شاعر در گذشته اشاره کرد.
فرشتگان
سهیل حسن کیست؟
سرلشکر  سهیل حسن در یکی از شهرهای استان لاذقیه به دنیا آمده است. وی متولد سال 1970 در شهر جبله بوده و فارغ‌التحصیل آکادمی نیروی هوایی ارتش سوریه می‌باشد. او در آکادمی نیروی هوایی در حلب انواع دوره‌ها از جمله دوره کماندویی، چتربازی، مربی سربازی و … را گذرانده است.
روزنامه فرانسوی لوموند مدعی شده که فرمانده  تایگر فورس  ارتش سویه می‌تواند یک رقیب جدی برای بشار اسد باشد، حال آنکه شخص سهیل حسن معتقد به دفاع همه جانبه و شهادت در راه وطنش بوده و این عقیده کاملا با ادعای روزنامه لوموند در تضاد است. 
فرشتگان
یکی از مهم‌ترین خصوصیات وی  نظم و انضباط سیستماتیک است که همواره با جدیت بر رعایت انضباط در میان سربازان خود تاکید دارد. به سرلشکر  سهیل حسن لقب ببر نیز داده‌اند. سهیل حسن  مهارت بسیاری در استقرار و ایجاد امنیت مناطق آزاد شده دارد؛ به گونه‌ای که مناطقی که توسط وی از لوث وجود تروریست‌های داعش پاکسازی شود امنیت قابل قبولی خواهد داشت و امکان آنکه دوباره مورد تعرض قرار بگیرد ناچیز خواهد بود.
او به عنوان یک نخبه نظامی شناخته شده و تاکتیک‌های منحصر به فردی را برای آزاد سازی مناطق از لوث وجود تروریست‌ها و خصوصا داعش دارد که یکی از این تاکتیک‌ها استفاده از بشکه‌های انفجاری است که به کمک این تاکتیک توفیقات مهمی در آزاد سازی مناطق مختلف سوریه و از جمله حومه حلب (فرودگاه کویرس) به دست آورد.
فرشتگان
فرمانده تایگر فورس ارتش سوریه  در ماموریت دیگر خود، حومه شهر حماه  را پاکسازی کرد و توانست حمله جبهه‌النصره به شهر مسیحی نشین محرده  را دفع کند؛ البته آزادسازی مناطق متعددی در حومه شهر  لاذقیه و حومه شهر ادلب نیز در کارنامه وی دیده می‌شود.
سرلشکر سهیل حسن درباره دشمنان خود می‌گوید: آنها بشر نیستند، کسانی که کمربندهای انتحاری به خود می‌بندند و سلاح‌های سنگین و پیشرفته و چاقو حمل می‌کنند را نمی‌توان بشر دانست. وی شجاعترین سرباز سوری به حساب می‌آید که آماده شهادت در راه آرمان‌های کشورش است.
فرشتگان
سرلشکر سهیل حسن ملقب به  ببر در گفت‌وگو یی اظهار داشت: سوریه خانه من است و قسم خورده‌ام تا زمانی که پیروزی در سوریه محقق نشود خانواده‌ام را نبینم و شاید قبل از این که آنها را ببینم بمیرم.

گزارش از حمیدرضا قربانی

انتهای پیام/

منتشر شده در :2016/07/15 - 04:07|شناسه خبر: 28781 460 بازدید
گزارش خطا:
توجه این خبر بدون دخالت انسانی و بصورت کاملا اتوماتیک از وب سایت "باشگاه خبرنگاران جوان" دریافت شده است لطفا در صورت مغایرت با قوانین نظام جمهوری اسلامی یا اشکلات دیگر احتمالی در نوشتار روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید.

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه