امروز :سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ساعت : ۰۷:۵۹:۲۷

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

آیا رئیس جمهور به اولویت های فرماندار بویراحمد توجه می کند؟

آیا رئیس جمهور به اولویت های فرماندار  بویراحمد توجه می کند؟

فرماندار بویراحمد اولویت‌های شهرستان را با سفر هیأت دولت به کهگیلویه و بویراحمد تشریح کرد.

راه ملت:

 ،سید محمدکاظم نظری، با اشاره به سفر هیأت دولت به کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: قطعا باید با برنامه‌ریزی مناسب از فرصت حضور رئیس جمهور به استان استفاده کرد و کمبودهای استان را به نحو مطلوب به هیأت دولت منعکس کرد.

فرماندار شهرستان بویراحمد با اشاره به مشکلات و نواقصات اولویت‌های مهم شهرستان با نزدیک شدن به سفر هیأت دولت به کهگیلویه و بویراحمد را تشریح کرد و گفت: شهرستان بویراحمد در حوزه آب شرب و کشاورزی مشکلاتی دارد که انتظار می‌رود توجه جدی به این مهم شود.

نظری با تاکید بر اینکه در تخصیص منابع آب مشکل داریم، گفت: شهرستان بویراحمد به دلیل شرایط جغرافیایی و آب و هوایی و زمین‌های مستعد بخش کشاورزی آن مستحق توجه و حمایت ویژه مسؤولان ارشد کشوری است.

این مسؤول در ادامه بر ضرورت تعیین تکلیف سد تنگ سرخ تاکید کرد و گفت: این سد از پروژه‌های مهم در شهرستان بویراحمد بوده که انتظار می‌رود مشکلات پیش‌روی ساخت این سد توسط وزیر نیرو برطرف تا شاهد رونق در بخش کشاوری شهرستان باشیم.

وی آبیاری تحت فشار و نوین را دیگر نیازهای مهم شهرستان بویراحمد در سفر هیأت دولت به استان عنوان کرد و گفت: با توجه به کمبود آب و افزایش راندمان اجرای طرح آبیاری تحت فشار و نوین امری بدیهی بوده و می‌تواند کمک شایانی به کمبودهای آبی در شهرستان کند.

رئیس شورای اداری شهرستان بویراحمد توجه به حوزه راه را از اولویت‌های مهم در سفر رئیس جمهور به استان عنوان کرد و گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه راه کمبودها و نواقصاتی دارد به گونه‌ای که در شاخص بزرگراه از سایر استان‌ها عقب‌‌تر هستیم.

این مسؤول تاکید کرد: باید اقدامات اساسی در حوزه راه کهگیلویه و بویراحمد صورت گیرد تا کمبودهای تاریخی در این حوزه برطرف شود.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه راه روستایی نیازمند تخصیص اعتبارات زیادی هستیم، گفت: پروژه‌های راهسازی پاتاوه به دهدشت و یاسوج به چرام از جمله پروژه‌های مهم استان بوده که امیدواریم در سفر هیأت دولت به استان شاهد پیشرفت این دو پروژه باشیم.  

نظری در ادامه سخنان خود با بیان اینکه عمده صنایع در شهرستان بویراحمد غیرفعال هستند، گفت: برخی از صنایع نیازمند تامین اعتبار هستند که انتظار می‌رود توجه جدی به این بخش صورت گیرد تا از مشکلات بیکاری در این شهرستان کاسته شود.

فرماندار بویراحمد بیان کرد: تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در بخش صنعت از جمله سیمان مارگون اولویت سفر هیأت دولت به کهگیلویه و بویراحمد باشد.

وی به ظرفیت‌های گردشگری بویراحمد اشاره کرد و گفت: شهرستان بویراحمد ظرفیت‌های خوبی در حوزه گردشگری دارد که با سرمایه‌گذاری بخش دولتی و احداث هتل‌ها و مجتمع‌های گردشگری در دو شهرستان بویراحمد و دنا می‌توان شاهد رونق و توسعه بخش گردشگری این دو شهرستان بود.

این مسؤول ادامه داد: حاشیه رودخانه بشار ظرفیت خوبی در بخش گردشگری دارد لذا برای زیباسازی و حفاظت از این رودخانه بی‌نظیر نیازمند اعتبار بسیاری زیادی هستیم که انتظار می‌رود دولت به چنین ظرفیت‌های شهرستان توجه جدی داشته باشد. 

نظری یادآور شد: صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد زمینه صادرات را دارند که حمایت از تولیدکنندگان امری مهم و ضروری است.

وی ظرفیت‌های گیاهان دارویی را از ظرفیت‌های مهم کهگیلویه و بویراحمد در حوزه منابع طبیعی عنوان کرد.

فرماندار بویراحمد در ادامه با بیان اینکه تنها مرکز استانی هستیم که فاقد سینما است، گفت: شهرستان بویراحمد خصوصا شهر یاسوج به دلیل مرکز استان بودن نیازمند احداث مراکز فرهنگی بوده که در راستای احداث چنین مراکزی سرمایه‌گذاری دولت کمک شایانی به مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد می‌شود.

مسؤول ارشد اجرایی دولت در بویراحمد با تاکید بر اینکه کهگیلویه و بویراحمد جزء استان‌های اول در بحث بیکاری است، گفت: احداث چند مجتمع بزرگ جهت به کار گرفتن جوانان این خطه از خواسته‌های مردم و مسؤولان از رئیس جمهور و هیأت دولت است.

نظری ادامه داد: پروژه‌های شهری و مرکز استان تحت عنوان پروژه‌های خاص از جمله پل‌های سوم، چهارم و پنجم تخصیص اعتبار شوند تا شاهد توسعه امور شهری در مرکز کهگیلویه و بویراحمد باشیم.

این مسؤول بیان کرد: شهر مادوان فاقد فضای سبز است لذا به دلیل درآمد پایین این شهر مستلزم حمایت و توجه جدی هیأت دولت است.

وی با بیان اینکه در زمینه استخدام کهگیلویه و بویراحمد باید ویژه دیده شود، گفت: متاسفانه استان نتوانست از طرح مهر آفرین استفاده کند و به نوعی به استان ظلم شد.

نظری ادامه داد: انتظار می‌رود هیأت دولت به مددجویان نهادهای حمایتی کمیته امداد و بهزیستی نهایت توجه را داشته باشد.

فرماندار بویراحمد در بخش پایانی سخنان خود با تاکید بر اینکه کهگیلویه و بویراحمد در زمینه ایثارگری و تعداد شهدا نسبت به جمعیت رتبه اول را دارد، گفت: توجه به مسائل رفاهی ایثارگران بسیار مهم و ضروری است./فارس

 انتهای پیام/200

منتشر شده در :2016/07/16 - 07:07|شناسه خبر: 28806 502 بازدید
گزارش خطا:
توجه این خبر بدون دخالت انسانی و بصورت کاملا اتوماتیک از وب سایت "پایگاه خبری صبح زاگرس" دریافت شده است لطفا در صورت مغایرت با قوانین نظام جمهوری اسلامی یا اشکلات دیگر احتمالی در نوشتار روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید.

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه