امروز :پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۱:۲۷:۴۲

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

گزارش از آتش‌سوزی در کهگیلویه و بویراحمد

جنگل‌های باشت بسوزید تا فردا، شاید بالگرد آمد

جنگل‌های باشت بسوزید تا فردا، شاید بالگرد آمد

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه وبویراحمد گفت: ‌آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع شهرستان باشت همچنان ادامه دارد و قرار است فردا بالگرد به منطقه اعزام شود.

راه ملت:

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه وبویراحمد گفت: ‌آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع شهرستان باشت همچنان ادامه دارد و قرار است فردا بالگرد به منطقه اعزام شود.

عزت‌الله بهشتی اظهار داشت: با توجه به پیگیری‌های انجام شده با سازمان جنگل‌ها و رایزنی‌های این سازمان با ستاد بحران کشور قرار است فردا صبح بالگردی برای مهار آتش به استان کهگیلویه وبویراحمد بفرستند.

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه وبویراحمد گفت: بخش وسیعی از مراتع و جنگل‌های استان از دیروز تا کنون طعمه حریق شدند و از میزان خسارت وارده و حجم این آتش سوزی اطلاع دقیقی در دست نیست.

وی بیان کرد: هم اکنون کارکنان منابع طبیعی با همکاری نیروهای بسیج و محیط زیست مشغول خاموش کردن آتش هستند و متاسفانه ستاد بحران هیچگونه همکاری نکرد.

بهشتی عنوان کرد: از دیروز تا کنون ۶ فقره آتش‌سوزی در استان رخ داده که ۵ فقره آن مهار شد و یک فقره آن در باشت همچنان ادامه دارد.

طبق بررسی‌های میدانی انجام شده مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه وبویراحمد به همراه پرسنل این اداره کل با دست خالی مشغول عملیات مهار آتش هستند و شعله‌های آتش اجازه یک ساعت استراحت را به آنها نمی‌دهد.
استمداد منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد از مردم برای مهار آتش‌سوزی باشت

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه آتش‌سوزی جنگل‌های بهره‌عنای باشت هر لحظه فوران‌تر می‌شود، گفت: انتظار داریم برای خاتمه دادن به این فاجعه مردم همکاری کنند.

عزت الله بهشتی‌فر اظهار داشت: آتش‌سوزی جنگل‌های شهرستان باشت شب گذشته مهار شد ولی مجدد امروز صبح شعله ور گردید که با تعداد کم پرسنل منابع طبیعی و تجهیزات ناچیز قابل مهار نیست و هر لحظه شعله‌های آتش فوران‌تر می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه آتش‌سوزی جنگل‌های باشت دارد به فاجعه نزدیک می‌شود تصریح کرد: ستاد بحران استان هیچ توجهی به این موضوع ندارد و با وجود استمداد منابع طبیعی هیچ کمکی تاکنون برای مهار آتش نکرده است.

بهشتی‌فر با تاکید بر اینکه برای مهار آتش‌سوزی باشت نیاز به بالگرد داریم، افزود: هیچ گونه بالگردی در استان مستقر نیست و تاکنون ستاد بحران استان برای ورود بالگرد از سایر استان‌ها قادامی نکرده است.

مهار آتش سوزی ده برآفتاب یاسوج مشکل است
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد از کنترل شعاع آتش سوزی مراتع و جنگل های روستای ده بر آفتاب خبر داد و افزود: پوشش غنی علوفه ، وزش باد و سرشاخته های خشک درختان مهار آتش سوزی را دچار مشکل کرده بود.

سید اسدالله هاشمی افزود: سقوط برخی کنده های خشک نیم سوز درختان بلوط در شراشیبی ها باعث بروز مجددآتش سوزی می شود.
وی گفت: این آتش سوزی ظهر روز جمعه رخ داد و عصر هنگام مهار شد اما به دلیل وجود کنده های نیمه سوز و وزش باد روز شنبه نیز آتش سوزی تداوم یافت که با حضور نیروهای مردمی ، هلال احمر و منابع طبیعی اقدام های خوبی برای کنترل آن انجام شد.
وی با تقدیر از مردم روستای ده بر آفتاب که تلاش مضاعفی برای اطفای حریق ازخود نشان دادند، افزود: نیروی حفاظت محیط زیست برای اطمنان از اطفای کامل حریق در منطقه حضور دارند.
هاشمی علت وقوع آتش سوزی را بی احتیاطی گردشگران در روشن کردن آتش اعلام کرد و گفت: وسعت و میزان خسارات آتش سوزی در دست بررسی است.
به گفته منابع مردمی این حریق به وسعت زیادی از مراتع و جنگل های روستای ده بر آفتاب به عنوان بخشی از منطقه حفاظت شده دنای شرقی در ۳۵کیلومتری یاسوج خسارت وارد کرده است.
در سال جاری تاکنون حدود ۵۵۰ هکتار از جنگل ها و مراتع کهگیلویه وبویراحمد دچار زیان شده اند.

انتقاد منابع طبیعی از مدیرکل بحران استانداری

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد افزود: طی تماس تلفنی که با مدیرکل بحران استانداری جهت استمداد برای مهار آتش سوزی جنگل‌های باشت داشتم گفتند طبق قانون تنها منابع طبیعی و محیط زیست باید برای مهار آتش سوزی اقدام کنند.

بهشتی‌فر تصریح کرد: هم‌اکنون پرسنل منابع طبیعی با همکاری تعدادی از نیروهای سازمان محیط زیست و بسیج مشغول مهار آتش‌سوزی در بهره‌عنای شهرستان باشت هستند.

وی ابراز کرد: در زمینه تامین آب برای مهار آتش با مشکل روبه‌رو هستیم به طوری که نیروهای انسانی که هم‌اکنون مشغول مهار آتش‌سوزی هستند نیز برای آب شرب مشکل دارند.

بهشتی‌فر با اشاره به اینکه از روز جمعه تاکنون ۶ آتش سوزی در جنگل‌های این استان رخ داد که ۵ مورد با همکاری مردم مهار شد عنوان کرد: همکاری ستاد بحران شهرستان بویراحمد و مردم در مهار این آتش سوزی‌های ستودنی و قابل تقدیر است.
‌آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع شهرستان‌های بویراحمد و دنا مهار شد

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کهگیلویه وبویراحمد گفت: آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع شهرستان‌های بویراحمد و دنا به طور کامل مهار شد.

محمد رحیم برزمند اظهار داشت: از ساعت ۱۳:۴۵ یک فقره آتش‌سوزی در ارتفاعات روستای تمنک از توابع بخش پاتاوه شهرستان دنا آغاز شد که بلافاصله اکیپ یگان حفاظت منابع طبیعی برای اطفای حریق به منطقه اعزام شدند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه در ساعت ۱۴:۱۵ دقیقه بلاخره با تلاش ماموران امدادی آتش به طور کامل مهار شد، گفت: هنوز علت و عامل این آتش‌سوزی در دست بررسی است.

وی با بیان اینکه یک فقره آتش‌سوزی در ساعت ۱۲:۳۰ در منطقه پیراحمد از توابع بخش کبکیان شهرستان بویراحمد آغاز شد، عنوان کرد: نیروهای امدادی به منطقه اعزام شدند و در ساعت ۱۵:۰۰ آتش خاموش شد.

برزمند با اشاره به آتش‌سوزی در منطقه بهره عنا در شهرستان باشت، تصریح کرد: به علت صعب‌العبور بودن منطقه عملیات اطفای حریق هنوز در این منطقه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه بعد از مهار آتش‌سوزی میزان خسارات وارده مشخص و اطلاع‌رسانی می‌شود،  تاکید کرد: علت آتش‌سوزی تاکنون مشخص نشده و در دست بررسی است و اطلاع‌رسانی می‌شود.

مهار آتش سوزی جنگل‌های بویراحمد

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد از مهار آتش سوزی جنگل ها و مراتع ارتفاعات “پیراحمد” شهرستان بویراحمد خبر داد.

سرهنگ محمد رحیم برمند افزود: این آتش سوزی از ساعت ۱۲ :۳۰ دقیقه در ارتفاعات پیراحمد بخش کبگیان، از توابع شهرستان بویراحمد به وقوع پیوسته بود.

وی بیان کرد: با کمک نیروهای مردمی و یگان حفاظت منابع طبیعی، آتش سوزی در این منطقه ساعت ۱۴:۳۰ دقیقه، خاموش و مهار شد. در پی این آتش سوزی حدود ۱٫۵ هکتار عرصه جنگلی و مرتعی در آتش سوخت.

منتشر شده در :2016/07/16 - 06:07|شناسه خبر: 28818 602 بازدید
گزارش خطا:
توجه این خبر بدون دخالت انسانی و بصورت کاملا اتوماتیک از وب سایت "پایگاه خبری کبنانیوز" دریافت شده است لطفا در صورت مغایرت با قوانین نظام جمهوری اسلامی یا اشکلات دیگر احتمالی در نوشتار روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید.

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه