امروز :جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ساعت : ۰۶:۱۷:۲۷

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

در نشست فعالان اقتصادی مطرح شد

کیانی: کندی استعلام‌ها برای سرمایه‌گذاری در استان / هاشمی: کهگیلویه و بویراحمد برنامه اقتصادی ندارد

کیانی: کندی استعلام‌ها برای سرمایه‌گذاری در استان / هاشمی: کهگیلویه و بویراحمد برنامه اقتصادی ندارد

نشست فعالان اقتصادی بخش خصوصی استان کهگیلویه و بویراحمد با رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در اتاق بازرگانی یاسوج برگزار شد.

راه ملت:

نشست فعالان اقتصادی بخش خصوصی استان کهگیلویه و بویراحمد با رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در اتاق بازرگانی یاسوج برگزار شد.
تشکیل مرکز پژوهش‌های اقتصادی در کهگیلویه و بویراحمد

جبار کیانی رئیس اتاق بازرگانی یاسوج در این نشست از تشکیل مرکز پژوهش‌های اقتصادی در استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

کیانی‌پور گفت: اتاق بازرگانی استان و کشور همواره در کنار دولت بوده است.

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج افزود: شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان به لحاظ تعداد جلسات و مصوبات جزء سه استان برتر کشور است.

وی با اشاره به پیگیری مستمر مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید گفت: مصوبات این ستاد به صورت مستمر پیگیری می‌‎شود.

کیانی‌پور با اشاره به ارتباط نزدیک اتاق بازرگانی یاسوج با اتاق بازرگانی ایران گفت: اتاق بازرگانی یاسوج تعامل خوبی با دانشگاه‌های استان و مسؤولان ارشد استانی دارد.

وی‌ از ایجاد مرکز پژوهش‌های اقتصادی در اتاق بازرگانی استان خبر داد و افزود: این مرکز پژوهشی با هدف تولید فکر و اندیشه، ایده و راهکار جهت توسعه اقتصادی استان و بهبود فضای کسب و کار ایجاد شده است.

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج تصریح کرد: رویکرد جدید اتاق بازرگانی استان حمایت از تولید و بهبود فضای کسب و کار در استان کهگیلویه و بویراحمد است.

وی با اشاره به اینکه شرایط صنعت استان مطلوب نیست، عنوان کرد: فروش محصولات تولید استان کهگیلویه و بویراحمد در بازارهای هدف وضعیت مطلوبی ندارد که لازم است تولید، صنعت، اشتغال و بهبود فضای کسب و کار استان هر چه بیشتر مورد حمایت قرار گیرد.

کیانی‌‌پور با اشاره به روند طولانی شدن دریافت مجوز و استعلام برای واحدهای تولیدی، صنعتی و اقتصادی گفت: دریافت مجوز و استعلام برای واحدهای تولیدی، صنعتی و اقتصادی در استان به کُندی پیش می‌رود و همین از موانع توسعه اقتصادی استان است.

کیانی عنوان کرد: از ظرفیت هیأت‌های تجاری داخل و خارج از کشور در استان استفاده بهتری شود و اتاق بازرگانی آماده استقبال از هیأت‌های تجاری است.

اقتصاد کهگیلویه و بویراحمد نوین و علمی شود

نائب رئیس اتاق بازرگانی یاسوج گفت: اقتصاد استان کهگیلویه و بویراحمد به سمت اقتصاد نوین حرکت کند.

چنگیز هاشمی امروز در نشست فعالان بخش خصوصی با رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: در استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه مسائل اقتصادی هیچ‌گونه افق، چشم‌انداز، طرح آمایش و برنامه راهبردی وجود ندارد.

نائب رئیس اتاق بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد گفت: به همین دلیل با وجود داشتن ظرفیت‌های چشمگیر در کهگیلویه و بویراحمد نرخ بیکاری این استان بالا است.

وی عنوان کرد: بیکاری از عوامل بروز ناهنجاری‌های اجتماعی، از جمله طلاق، اعتیاد، خودکشی در استان است که باید کاهش پیدا کند.

این مسؤول افزود: زیرساخت‌های لازم در زمینه اقتصاد ،صادرات و سرمایه‌گذاری در استان ایجاد نشده که با تأمین این زیرساخت‌ها اقتصاد استان رونق می‌گیرد.

هاشمی اضافه کرد: باید اقتصاد استان برای رقابت با سایر استان‌ها به سمت اقتصاد نوین و علمی پیش برود  که برای محقق شدن این موضوع نیازمند احداث پارک علمی و فناوری هستیم.

منتشر شده در :2016/07/26 - 02:07|شناسه خبر: 28941 655 بازدید
گزارش خطا:
توجه این خبر بدون دخالت انسانی و بصورت کاملا اتوماتیک از وب سایت "پایگاه خبری کبنانیوز" دریافت شده است لطفا در صورت مغایرت با قوانین نظام جمهوری اسلامی یا اشکلات دیگر احتمالی در نوشتار روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید.

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه