امروز :چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۱:۴۲:۲۳

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به معاون اجرایی رئیس جمهور چه گفت/ آیا روحانی به استان می آید؟

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به معاون اجرایی رئیس جمهور چه گفت/ آیا روحانی به استان می آید؟

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه این استان مقصد بعدی سفر کاروان تدبیر و امید است و با بیان مزیت ها و ظرفیت های اقتصادی آن برای سرمایه گذاری، گفت: این استان یک استان مستعد و بکر برای حضور سرمایه گذاران است.

راه ملت:

 استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه این استان مقصد بعدی سفر کاروان تدبیر و امید است و با بیان مزیت ها و ظرفیت های اقتصادی آن برای سرمایه گذاری، گفت: این استان یک استان مستعد و بکر برای حضور سرمایه گذاران است.

khadmi

سید موسی خادمی در نشست بررسی اولویت‌های سرمایه‌گذاری کهگیلویه و بویراحمد که با حضور معاون اجرایی رئیس جمهوری و مدیران عامل بانک ها و بنگاه های اقتصادی در تهران برگزار شد، با تشریح وضعیت جغرافیایی و جمعیتی این استان، افزود: یکی از ویژگی های برجسته استان موقعیت جغرافیایی است که می تواند کریدور ارتباط مناطق جنوبی به نقاط مختلف کشور باشد.
وی بیان کرد: کهگیلویه و بویراحمد در آینده مبادلات و ارتباطات جنوب به شمال به ویژه با اجرای پروژه های عمرانی در حوزه راه و شهرسازی نقش موثری را ایفا خواهد کرد.
خادمی با تاکید بر اینکه کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ جغرافیایی در یک موقعیت خاص قرار گرفته است، اظهار کرد: نزدیکی به آب ها و بنادر خلیج فارس، دسترسی به فرودگاه شیراز و اهواز و داشتن دو فرودگاه درون استانی از ویژگی ها و مزیت های این استان محسوب می شود.
وی عنوان کرد: موقعیت آب و هوایی و وضعیت گردشگری کهگیلویه و بویراحمد یکی دیگر از مزیت های این استان است که جایگاه و موقعیت آن را ویژه می کند.
خادمی ابراز داشت: بیش از ۸۰ درصد مساحت کهگیلویه و بویراحمد را پوشش جنگلی و مرتعی تشکیل داده اند و هشت نوع اقلیم در این استان وجود دارد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: در حوزه محیط زیست نیز شاهد گونه های متعدد گیاهی در این استان هستیم و بیش از دو هزار گونه گیاهی در آن وجود دارد که بخش قابل توجهی گونه های گیاهی دارویی هستند.
خادمی وجود موقعیت گردشگری و زیارتی کهگیلویه و بویراحمد را از دیگر ظرفیت ها و مزیت های آن دانست و گفت: حضور سرمایه گذاران در این حوزه می تواند مفید و موثر باشد.
وی با اشاره به ظرفیت های مهم کهگیلویه و بویراحمد در حوزه منابع نفت و گاز، بیان کرد: ۲۵ درصد نفت کشور در این استان تولید می شود و از ۱۰ خط سراسری گاز نیز چهار لوله از استان عبور می کند.
خادمی یکی دیگر از مزایای کهگیلویه و بویراحمد را پرآب بودن آن دانست و اظهار کرد: این استان دومین استان پرآب کشور است و این نعمت بزرگی برای صنایعی است که مشکل آب دارند.
وی عنوان کرد: صنایع آب بر می توانند برای سرمایه گذاری در کهگیلویه و بویراحمد ورود پیدا کنند.
خادمی با تاکید بر اینکه سرمایه گذاری در کهگیلویه و بویراحمد می تواند وضعیت این استان را دگرگون کند، ابراز داشت: چنانچه دنبال تامین سرمایه باشیم یا باید از طریق منابع داخلی این کار را انجام دهیم که با توجه به کم بودن درآمد خانوارها پس انداز نیز کم است و امکان سرمایه گذاری بنگاه ها در حد بسیار پایین قرار دارد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: از طرفی چنانچه بخش خصوصی خارج از استان چه بخش خصوصی داخلی یا خارجی بخواهد سرمایه گذاری کند به دلیل آنکه استان های همجوار سابقه بیشتری دارند و رقیب هستند و همچنین به دلیل ضعف زیرساخت های استان کمتر به سمت این استان می آیند.
خادمی گفت: کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان هایی است که می تواند هدف موسسه های عمومی باشد که علاوه بر نگاه های اقتصادی نگاه اجتماعی به موضوع سرمایه گذاری داشته باشند.
وی بیان کرد: کهگیلویه و بویراحمد استعداد و ظرفیت های زیادی برای حضور سرمایه گذاران دارد و پروژه های زیادی نیز در این زمینه تعریف کرده ایم و آماده استقبال سرمایه گذاران هستیم.

انتهای پیام/200

منتشر شده در :2016/07/31 - 02:07|شناسه خبر: 29054 604 بازدید
گزارش خطا:
توجه این خبر بدون دخالت انسانی و بصورت کاملا اتوماتیک از وب سایت "پایگاه خبری صبح زاگرس" دریافت شده است لطفا در صورت مغایرت با قوانین نظام جمهوری اسلامی یا اشکلات دیگر احتمالی در نوشتار روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید.

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه