امروز :پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ساعت : ۱۳:۲۵:۱۷

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد:

درآمد ۷۰۰ میلیاردی استان از فروش محصولات کشاورزی / افتتاح و کلنگ‌زنی ۲۲ پروژه کشاورزی در سفر هیأت دولت

درآمد ۷۰۰ میلیاردی استان از فروش محصولات کشاورزی / افتتاح و کلنگ‌زنی ۲۲ پروژه کشاورزی در سفر هیأت دولت

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از افتتاح و کلنگ‌زنی ۲۲ پروژه بخش کشاورزی در سفر هیات دولت به استان خبر داد.

راه ملت:

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از تبدیل شدن استان به قطب تولید ماهی خاویار در کشور خبر داد.

جعفر گوهرگانی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در منطقه مختار بویراحمد برگزار شد از تولید هزار تن کلزا در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و به اقدامات جهاد کشاورزی در سه سال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: در سه سال گذشته برنامه‌ها و اقداماتی در جنگل، مرتع، آبخیز،گیاهان دارویی، دامپزشکی، دام، طیور، ذرت، صنایع تبدیلی و … انجام شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سه سال گذشته برای توسعه واحدهای گلخانه‌ای حداقل ۲۰ واحد گلخانه‌ای گل شاخه بریده و زینتی با ۱۰ هکتار افتتاح و به بهره‌برداری رسید و سه هکتار هم در دست اجرا است.

gohar

وی عنوان کرد: در حوزه گلخانه‌ای ۷۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده و در خصوص مکانیزاسیون هم ۴۰ میلیارد تومان از سال ۹۲ تا ۹۵ اعتبارات هزینه شده است.

گوهرگانی تصریح کرد: در آبیاری تحت فشار جزء استان‌های پیشگام هستیم در تحت فشار در سال ۹۲،۹۳،۹۴ به ترتیب ۵۵۰، دو هزار و ۴۰۰ هکتار، دو هزار هکتار داشتیم.

وی عنوان کرد: طرح‌های ما در آبیاری تحت فشار ۸۵ درصد بلاعوض و ۱۵ درصد سرمایه‌گذاری مردم است که در سال ۹۵ اجرا و بهره‌برداری از ۴ هزار هکتار آبیاری تحت فشار در استان کهگیلویه و بویراحمد پیش‌بینی می‌کنیم.

گوهرگانی بیان کرد: در احداث باغات در اراضی سیب‌دار در سال ۹۲، ۶۳۹ هکتار، در سال ۹۳، ۷۵۳ هکتار، ۹۴، ۸۳۰ هکتار و ۹۰۰ هکتار در سال ۹۵ توسعه باغات خواهیم داشت که برای هر هکتار توسعه باغات در اراضی شیب‌دار نیازمند چهار میلیون تومان اعتبار هستیم.

وی توسعه گیاهان داروی را از دیگر اولویت‌های جهاد کشاورزی استان دانست و افزود: در سال ۹۲، ۲۷هکتار، ۹۳، ۴۲، هکتار، ۹۴، ۵۴ هکتار و در سال جاری تاکنون ۸۰ هکتار توسعه گیاهان دارویی در سطح استان داشته‌ایم.

گوهرگانی از خرید تضمینی گندم در استان خبر داد و گفت: تاکنون ۶۱ هزار تن گندم تضمینی از کشاورزان خریداری شده و مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان هم بابت خرید گندم به کشاورزان پرداخت شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۳ هزار تن هسته‌ای بذری گندم خریداری شده است، ضمن اینکه در تولید دانه‌های روغنی ۱۵۰ تن کلزا به صورت تضمینی خریداری شده و از آن ۶۰ تن خالص روغن کلزا به دست آمده است.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی ۹۵ -۹۶ حدود هزار تن کلزا از کشاورزان خریداری شود، عنوان کرد: در چهار روز آینده ۲۰۴ واحد مزرعه ماهی سردآبی با ۲۵۰ تن تولید افتتاح می‌شود.

گوهرگانی اضافه کرد: تولید ماهیان خاویاری در منطقه ده شیخ جواب داده و ۱۷ کیلوگرم هم خاویار استحصال شده که به زودی کهگیلویه و بویراحمد به یکی از تولیدکنندگان ماهی خاویاری در کشور تبدیل می‌شود، همچنین به زودی سرمایه‌گذاری در پایان دست سد کوثر اقدام به پرورش و تولید خاویار می‌کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد در سال ۸۰۰ هزار تن محصولات دامی، باغی و طیور و … تولید دارد که با حساب و کتاب انجام شده درآمد خالص استان از فروش محصولات کشاورزی در سال ۷۰۰ میلیارد تومان است.

gohar2
افتتاح و کلنگ‌زنی ۲۲ پروژه بخش کشاورزی در سفر هیات دولت
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از افتتاح و کلنگ‌زنی ۲۲ پروژه بخش کشاورزی در سفر هیات دولت به استان خبر داد.

جعفر گوهرگانی در ادامه اظهارات خود، گفت: در سفر هیأت دولت به استان ۲۲ پروژه بخش کشاورزی افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود که از این تعداد دو طرح‌ کلنگ‌زنی و ۲۰ طرح دیگر افتتاح و به بهر‌ه‌برداری می‌رسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: آبیاری قطره‌ای ۳۲۰ هکتاری، آبیاری قطره‌ای ۲۰۰ هکتاری، صنایع بسته‌بندی صنایع غذایی، افتتاح مرغداری گوشتی، افتتاح فرآوری بذر، افتتاح کارخانه روغن کشی، پنج مورد افتتاح مزرعه ماهی و کلنگ‌زنی مجتمع پرورش ماهی بید انجیر با تولید ۱۱۰۰ تن ماهی سرد آبی و ایجاد اشتغال برای ۱۰۰ نفر برخی از طرح‌های بخش کشاورزی در سفر هیأت دولت به استان است.

وی اضافه کرد: کلنگ‌زنی گلخانه ۷۱ هکتاری، افتتاح چند ایستگاه پمپاژ جدید، افتتاح چندین طرح آبخیزداری و کلنگ‌زنی گلخانه‌های گل محمدی با ۳ هزار هکتار از دیگر طرح‌های بخش کشاورزی است.

این مسؤول تصریح کرد: در مجموعه برای افتتاح و کلنگ‌زنی این طرح‌ها ۴۴ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده که ۲۴ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی و ۲۰ میلیارد توسط دولت سرمایه‌گذاری شده است، ضمن اینکه با افتتاح این طرح‌ها زمینه اشتغال ۲ هزار نفر در استان فراهم می‌شود.

منتشر شده در :2016/08/02 - 04:08|شناسه خبر: 29087 544 بازدید
گزارش خطا:
توجه این خبر بدون دخالت انسانی و بصورت کاملا اتوماتیک از وب سایت "پایگاه خبری کبنانیوز" دریافت شده است لطفا در صورت مغایرت با قوانین نظام جمهوری اسلامی یا اشکلات دیگر احتمالی در نوشتار روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید.

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه