امروز :جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ساعت : ۱۷:۳۲:۱۴

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

روحانی خبر داد:

اجرای۴۶ پروژه با ۹۶۶ میلیارد تومان درکهگیلویه وبویراحمد مصوب شد

رئیس جمهور گفت: در سفر هیئت دولت به کهگیلویه و بویراحمد اجرای ۴۶ پروژه با ۹۶۶ میلیارد تومان مصوب شد.

راه ملت،حسن روحانی در پایان سی امین سفر استانی خود پیش از ظهر دوشنبه در نشست با خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تصویب اجرای ۴۶ پروژه با ۹۶۶ میلیارد تومان اعتبار در ای استان، افزود: همچنین در این سفر ۹۰ میلیارد تومان نیز برای بخش درمانی و آموزش پزشکی استان اختصاص یافت.

وی بیان داشت: روز گذشته در استان ۲۳۱ طرح افتتاح و ۳۶ طرح مهم نیز کلنگ زنی شد.

وی با اشاره به طرح های ویژه برای سرمایه گذاری در استان گفت: کسانی که می خواهند در استان سرمایه گذاری کنند و نیاز به تسهیلات بانکی دارند، دولت بخشی از سود تسهیلات را به عنوان یارانه به عهده می گیرد.

روحانی افزود: در راستای انجام این مهم ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است.

رئیس جمهور اظهار داشت: سه صندوق نیز به عنوان صندوقهای توسعه در استان پیش بینی شده که می تواند به توسعه بخش کشاورزی استان کمک کند.

روحانی تصریح کرد: طرحهای آینده استان نیز با بیش از ۲۰۰۰ میلیارد تومان مد نظر قرار گرفته که  عملیاتی خواهد شد.

کهگیلویه و بویراحمدی‌ها سنگ تمام گذاشتند

رئیس جمهور همچنین با اشاره به استقبال پرشور مردم از هیئت دولت گفت: مردم در این سفر در میزبانی خود سنگ تمام گذاشتند.

روحانی با اشاره به سفر نمایندگان دولت به شهرستانها اظهار داشت: مطالبات و نظرات مردم در شهرستانها را نیز دنبال خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه این استان استانی بسیار پراستعداد از لحاظ طبیعت و آب است، گفت: سد تنگ سرخ می تواند بخش بزرگی از نیازمندیهای استفاده از آبهای استان  را برآورده کند و طرحهای آبرسانی که در این سفر تصمیم گیری شده نیز برای چهار نقطه از سد کوثر اجرایی می شود.

رئیس جمهور اظهارداشت: همچنین برنامه هایی نیز برای کشاورزی و طرح های گلخانه ای و آبیاری قطره ای و آبیارهای مدرن با بهره وری بالا در استان انجام شده است.

روحانی افزود: در بخش پرورش آبزیان نیز استفاده از حوضچه ها و رودخانه ها باید برای بخش کشاورزی انجام شود.

وی بیان داشت: این استان در زمینه گردشگری نیز استعداد بسیار زیادی دارد که برای استان‌های همجوار و کل کشور و کشورهای همسایه بسیار قابل توجه خواهد بود.

یکی از مشکلات بزرگ این استان اشتغال است

رئیس جمهور با بیان اینکه یکی از مشکلات بزرگ این استان اشتغال است، گفت: یکی از راههای ایجاد اشتغال گردشگری و توسعه است.

وی افزود: این استان در زمینه کشاورزی و لحاظ گیاهان دارویی استعداد زیادی دارد و با فراوری این گیاهان می توان آنها را به بازار های جهانی عرضه کرد.

روحانی افزود: این امر می تواند تحول عظیمی در استان ایجاد کند و برای اشتغالزایی نیز مسیر پر در آمدی است.

رئیس جمهور یکی دیگر از نیازمندیهای استان را احداث پارک علم و فناوری عنوان کرد و گفت: در این راستا در استان پردیسی ایجاد می شود و کمبود استان از این لحاظ مرتفع خواهد شد.

روحانی با بیان اینکه باید در راستای توسعه استان از طبیعت و مردم غیور و بلند آوازه استان استفاده کرد، گفت: مطالبات عشایر و روستائیان استان نیز به حق بود که باید با برنامه ریزی این مطالبات برآورده شود.

مطالبات به حق عشایراجرایی می شوند

وی عشایر و روستائیان را تولید گران جامعه دانست و گفت: باید مهاجرت روستائیان به شهرها کم شود.

روحانی اظهار داشت: عشایر نیز جاذبه بزرگی برای گردشگری هستند و می توانند در راستای اشتغال در زمینه گیاهان داروی نیز فعالتر شوند.

وی تاکید کرد: مطالبات به حق عشایر استان عملیاتی واجرایی می شوند.

روحانی با بیان اینکه ارتباطات امروز جزئی از زندگی مردم است، گفت: ما باید با دنیا ارتباط داشته باشیم و بدون ارتباط سرمایه و توسعه حاصل نمی شود.

روحانی درباره برنامه‌های دولت برای برون‌رفت از مشکل بیکاری استان، اظهار داشت: برای اشتغال‌زایی راهی جز رونق اقتصادی و تولید نداریم که پیش‌تر راه‌حل استخدام دولتی بود، اما الان باید نظام اداری چابک‌تر شود.

رییس‌ جمهوری با اشاره به درآمدهای بسیار بالا در زمینه فناوری‌های نوین، گفت: در حال حاضر  شمار زیادی از شرکتهای دانش بنیان با معافیت مالیاتی و دریافت وام از صندوق نوآوری در حال فعالیت هستند که در طول ۳ سال گذشته نیز ۲۵۰ نفر از شخصیت‌های فعال علمی ایران در خارج از کشور به کشور بازگشته و عمدتاً در همین شرکت‌های دانش بنیان مشغول فعالیت هستند.

روحانی ادامه داد: در این شرکتها درآمد بالا و متناسب با تحصیلات دانشجویان فراهم است که باید همه توان خود را برای اشتغال جوانان بویژه در مناطق بحرانی بکار بگیریم.

رییس‌ جمهوری ادامه داد: برای تحقق اقتصاد مقاومتی و رونق اقتصادی در کشور چندین نقطه برای پیگیری مصوبات دولت انتخاب شده که برای هر کدام از این پایلوت‌ها وزرایی از هیأت دولت برای پیگیری مأمور خواهند شد تا از استعداد، کارآفرینان و سرمایه‌گذاران استانی به خوبی استفاده شود.

وی همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص برنامه‌های دولت در این سفر به منظور اختصاص اعتبار ویژه برای فرودگاه و راه‌آهن یاسوج گفت: در تلاش هستیم با توسعه زیرساخت‌ها و همچنین مرمت فرودگاه یاسوج برای جذب گردشگر به این استان اقدام نماییم.

رییس‌ جمهوری همچنین با اشاره به شرایط طبیعی و کوه های بلند در این استان، گفت: راه‌آهن استان نیز نیازمند به فاینانس و سرمایه‌گذاری خارجی است.

روحانی درباره اقدامات دولت برای زیرساخت‌های فرهنگی و ورزشی استان، افزود: ۱۱ طرح ورزشی تا سال ۹۶ تکمیل خواهد شد که این طرح‌های فرهنگی و ورزشی برای نسل جوان بویژه دختران و بانوان استان، ضروری است.

رییس‌ جمهوری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه دولت چه نگاه ویژه‌ای به استان کهگیلویه و بویر احمد در این سفر استانی داشته است،‌ گفت: وظیفه ماست که به هر استانی که دیرتر سفر می‌کنیم فکر و اعتبار بیشتری در نظر بگیریم که در این استان طرح‌هایی مانند یارانه تسهیلات و صندوق توسعه کشاورزی برای اولین بار در کشور انجام می‌شود که البته صندوق توسعه استان نیز در نظر گرفته شده که روند اجرایی شدن آن در تهران پیگیری خواهد شد.

منتشر شده در :2016/08/15 - 01:08|شناسه خبر: 29378 623 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه