امروز :پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۶:۱۰:۴۴

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

توضیحات بیمارستان دهدشت در خصوص انتقال یک دستگاه پزشکی به گچساران

رئیس بیمارستان دهدشت علل انتقال یکی از تجهیزات چشم پزشکی از این مرکز درمانی به شهرستان گچساران را تشریح کرد.

رئیس بیمارستان دهدشت علل انتقال یکی از تجهیزات چشم پزشکی از این مرکز درمانی به شهرستان گچساران را تشریح کرد.

راه ملت: سید امیر مولایی‌فر در بیان دلیل انتقال یکی از تجهیزات جراحی چشم«فیکو» از بیمارستان امام خمینی دهدشت به گچساران که نارضایتی مردم را به همراه داشته است، انتشار این اخبار را تحریک‌کننده و تفرقه‌انگیز خواند و اظهار داشت: دامن زدن به چنین مسایلی در برخی شبکه‌های اجتماعی نادیده گرفتن خدمات علوم پزشکی و تخریب سرمایه‌های ارزشمندی از جمله رئیس دانشگاه، معاون درمان و رئیس شبکه بهداشت و درمان است.

رئیس بیمارستان امام خمینی دهدشت با بیان اینکه این افراد غیر کارشناسی نظر می‌دهند افزود: دستگاهی که از دهدشت به گچساران منتقل شد دستگاه فیکو نام دارد که متاسفانه دیده شد که در سایت‌ها و گروه‌های مختلف با اسامی گوناگون اسم برده شده است.

وی افزود: این دستگاه ابزاری برای تعویض لنزهای داخل چشمی که در اعمال جراحی آب مروارید و … کاربرد دارد و حتما بایستی در کنار یک میکروسکوپ چشمی مجهز استفاده شود.

مولایی‌فر وجود این دستگاه بدون میکروسکوپ را همانند خودروی فاقد فرمان دانست و گفت: در سال‌های گذشته ست دستگاه گچساران کامل شده بود و اعمال جراحی در آنجا در حال انجام بود.

وی با بیان اینکه از ست دستگاه دهدشت فقط «فیکو» حدود یکسال پیش خریداری شده و تا کنون هم به دلایل مختلف مثل اولویت‌های هتلینگ و  کمبود منابع امکان تهیه میکروسکوپ به ارزش تقریبی ۳۰۰ میلیون تومان فراهم نشده است افزود: این در حالی بود که در تمام یک‌سال گذشته دستگاه فیکو در انبار بیمارستان دهدشت بسته‌بندی و عملاً هیچ استفاده‌ای از آن نمی‌شد.

معاون درمان شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه تصریح کرد: اکنون که دستگاه فیکو در گچساران دچار نقص فنی شده ،طبیعی است مسؤولان محترم دانشگاه جهت جلوگیری از اتلاف سرمایه بیشتر و بلا استفاده شدن دستگاه هر دو مرکز، یک مرکز را مجهز و فعال نگه دارند.

مولایی‌فر با منطقی و عاقلانه خواندن این تصمیم بیان کرد: انتقال دستگاه باعث شد تا مرکز گچساران به کار خود ادامه دهد و ضمناً حجم عمل‌های چشم دهدشت را نیز مثل گذشته و حتی بیشتر و بهتر پاسخ‌دهی کند.

وی کمبود فضای فیزیکی در راه‌اندازی بخش جراحی چشم را از دیگر عوامل در بلا استفاده ماندن دستگاه مذکور دانست و گفت: تاز مانی که اتاق عمل مجزا برای عمل‌های چشم پزشکی در دهدشت فراهم نشود امکان استفاده از چنین دستگاهی برای چشم غیر ممکن است.

مولایی‌فر افزود: تا زمان اتمام پروژه اورژانس و آزاد شدن قسمتی از فضای فیزیکی بیمارستان، امکان خدمت‌رسانی شایسته و بایسته به بیماران چشم پزشکی در دهدشت مقدور نیست.

وی تصریح کرد: قبل از تکمیل پروژه اورژانس و ایجاد بخش مستقل چشم پزشکی و اختصاص یک اتاق عمل برای نصب دستگاه فیکو و میکروسکوپ مربوطه، حضور این دستگاه در انبار بیمارستان هیچ منفعتی برای شهرستان و استان به همراه نداشت و تنها باعث اتلاف سرمایه‌های ملی و استانی به نحو غم‌انگیزی بود.

مولایی‌فر نسبت به خرید ست کامل دستگاه در شرایط مناسب به همشهریان قول داد و گفت:طی توافقی قول خرید دستگاه فیکو به همراه میکروسکوپ آن هم از نوع جدیدتری نسبت به مدل قدیمی که انتقال یافت را گرفته و مبلغ پیش‌پرداخت آن هم توسط دانشگاه واریز شده است.

وی ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک همزمان با راه‌اندازی بخش مستقل چشم پزشکی،دستگاه‌های مذکور نیز به شهرستان منتقل شوند.

مولایی‌فر ضمن دعوت همه دلسوزان و خردمندان و اصحاب رسانه به صبوری و متانت در این برهه حساس گفت: روا نیست با بهانه‌های کوچک و به استناد پاره‌ای گزارش مغرضانه و غیر علمی و با اندک تحریکی از سوی بعضی افراد بساط تفرقه و نفاق در استان به راه انداخته شود.

وی با خواهر و برادر هم‌خون و دوقلو خواندن شهرهای دهدشت و گچساران تصریح کرد: روا نیست در دوران تدبیر و امید و در زمانه همدلی و همزبانی بجای پافشاری و وفاق بر اشتراک‌های قومی، انگشت بر پاره‌ای اختلافات کوچک موسمی گذاشته و باعث هدر رفت سرمایه‌های استان و مملکت عزیز و سرفرازمان شویم.

منتشر شده در :2016/09/10 - 12:09|شناسه خبر: 29548 935 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه