امروز :شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۳:۱۲:۰۶

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

صدور مجوز ساخت پایگاه امدادی منطقه قلعه‌دختر

پایگاه امداد و نجات جاده‌ای قلعه‌دختر که نیاز ضروری شهرستان بود پس از سال‌ها بلاتکلیفی به توافق اولیه اهدای زمین و قول مساعد در صدور مجوز ساخت رسید.

راه ملت:حوادث جاده‌ای در مسیر دهدشت به بخش‌های چاروسا و دیشموک و شمار غرق شدگان رودخانه خروشان مارون ضرورت ساخت پایگاه امداد جاده‌ای را ایجاد کرده است.

عبور محور ترانزیتی پاتاوه،دهدشت به عنوان کریدور شمال به جنوب کشور از این منطقه و احتمال بالا بودن سوانح با توجه به عبور و مرور در این محور نیاز به راه‌اندازی پایگاه امداد جاده‌ای در قلعه‌دختر را تشدید کرده است.

اقدام ضروری که طی سالیان گذشته در سایه بی‌توجهی مسؤولان گم شده و آمار بالای قربانیان حوادث جاده‌ای که با توجه به بعد مسافت از مرکز امداد و نجات دهدشت تا رسیدن امدادگران در زبانه آتش سوخته و یا در عمق مارون فرو رفته بودند هم باعث نشده بود کسی به فکر چاره‌ای اساسی برای تسریع در امدادرسانی به حادثه دیدگان شود.

 

عبور رودخانه مارون و جوانانی که در کام خود فرو می‌برد

 

پروسه طولانی واگذاری زمین و عدم تأئید زمین‌های مورد نظر از سوی کارشناسان جمعیت هلال احمر کشور یکی از دلایل تأخیر در آغاز عملیات این پروژه بوده است؛روندی که امروز با حضور این کارشناسان و با پیگیری‌های نماینده مردم شهرستان در مجلس،رئیس تازه کار جمعیت هلال‌احمر شهرستان و سازمان هلال‌احمر استان به مرحله نهایی رسیده است.

در بازدید عصر امروز کارشناس مسئول اداره عملیات هلال احمر کشور از زمین مورد نظر نسبت به صدور مجوز ساخت پایگاه امدادی قول مساعد داده و این اقدام نویدی بر آغاز عملیات اجرایی این پروژه شد.

 

 

سید عادل رهبریان در این بازدید با بیان اینکه سه هزار متر زمین از سوی خانواده شجاعت‌پور از ساکنان دشت قاضی برای ساخت پایگاه اهدا شده است اظهار داشت: این کار خیرخواهانه در راستای کمک‌رسانی به مردم و تسریع در ساخت پایگاه صورت گرفته است.

رئیس جمعیت هلال احمر کهگیلویه اعتبارات فعلی این پروژه را بالغ بر ۱۶۰ میلیون تومان دانست و با تأکید بر ضرورت اختصاص اعتبارات بیشتر از محل حوادث و ماده ۱۸۰ افزود: به محض صدور مجوز کلنگ‌زنی پروژه آغاز می‌شود.

رهبریان با اشاره به عبور محور پاتاوه به دهدشت از این مسیر گفت: سال‌های گذشته چند فقره زمین به همین منظور در نظر گرفته و از سوی کارشناسان سازمان رد شده بود.

 

 

وی افزود:محدودیتی در واگذاری زمین وجود ندارد و می‌توان در صورت نیاز به پد بالگرد تا چهار هزار متر هم بسط داد.

هم‌چنین سیاوش زمان نزدیک بودن زمین پایگاه امدادی به زمین اردوگاه تفرجی را مورد اشاره قرار داد و گفت: با ساخت این اردوگاه امکان اسکان دهی موقت حادثه دیدگان هم ممکن می‌شود.

رئیس میراث فرهنگی و گردشگری کهگیلویه افزود: ضرورت راه‌اندازی پایگاه امدادی ایجاب می‌کند هم مسؤولان و هم مردم در این باره یاریگر هلال احمر شوند.

علی اصغر تارم هم ساخت پایگاه امداد جاده‌ای با توجه به مسافت تا پایگاه فیلگاه را یک ضرورت دانست و بیان کرد: سالانه شمار بسیاری از مردم در این محور جان خود را از دست می‌دهند.

رئیس راه و شهرسازی کهگیلویه فاصله محل ساخت پایگاه قلعه دختر تا جاده اصلی پاتاوه را ۱۲۰ کیلومتر و از سمت فیلگاه نیز ۴۵ کیلومتر عنوان کرد.

 

منتشر شده در :2016/09/12 - 09:09|شناسه خبر: 29570 1424 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه