امروز :پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ساعت : ۱۳:۵۷:۴۹

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

در طرح ولایت دانشجویان اتفاق افتاد /

«ده‌نمکی»، «طائب» و «یکتا» در بین دانشجویان کهگیلویه و بویراحمد

هشتیمن دوره خط امام دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد با حضور بیش از ۱۶۰ دانشجوی دختر و پسر از دانشگاه های مختلف استان در قم آغاز به کار کرد.

راه ملت:هشتیمن دوره خط امام دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد با حضور بیش از ۱۶۰ دانشجوی دختر و پسر از دانشگاه های مختلف استان در قم آغاز به کار کرد.
dehnamaki
به گزارش راه ملت؛در این دوره که به مدت ۱۰ روز به طول می انجامد، دانشجویان شرکت کننده با مبانی اندیشه های اسلامی و کار تشکیلاتی آشنا می شوند.

محسن عباسیان، مسئول برگزاری دوره و معاون تربیت و آموزش سازمان بسیج دانشجویی استان هدف از برگزاری این دوره را تربیت سرحلقه های صالحین عنوان کرد و گفت: در این دوره ده روزه علاوه بر کلاس های آموزشی برنامه های فوق برنامه و استفاده از سخنران ها و متخصصان مطرح ملی در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، هنری و تشکیلاتی نیز در دستور کار است و از چهره های شاخصی برای حضور در مجموعه دعوت به عمل آمد.

 

بنابر این گزارش، مسعود ده‌نمکی، کارگردان و جهره شاخص سینمای ایران و کارگردان مجموعه های اخراجی های، معراجی ها و رسوایی، عصر امروز میهمان دانشجویان بسیجی دانشگاه های کهگیلویه و بویراحمد بود.

***

ده‌نمکی: در قضیه فیش های نجومی خیلی از خواص گرفتارند / انحراف خواص باعث تیز شدن سرنیزه های مردم می شود/ حرف های دانشجویان از سطح فهم بسیاری از وزرا بالاتر است

مسعود ده‌نمکی، کارگردان مطرح سینمای ایران، عصر امروز در جمع دانشجویان شرکت کننده در دوره خط امام دانشجویی، که در قم در حال برگزاری است، به بررسی مباحث مربوطبه عدالتخواهی و مبارزه با فسامالی و اشرافی گری پرداخت.

دهنمکی بیان داشت: برخی از اول انقلاب انقلابی بودند اما مناسبات قدرت آنها را الوده قدرت کرده است.

وی افزود: در دهه بعد از رحلت حضرت امام به دلیل برخی از سیاست های فرهنگی مسئولان وقت، برخی به آرمان ها و خط امام باور نداشتند ولی صورتک هایی به صورت زدند که نسل جدید آنها را باور کرد.

کارگردان مشهور سینمای ایران به انتقاد از برخی منادیان اصلاحطلبی پرداخت وگفت: اگر به گذشته برخی از این افرادبرگردیم، نه به خط امام پای بند بودند و نه به اصلاحطلبی، روشنفکرانی هستند که حتی به قواعد روشنفکری هم پای بند نیستند.

وی افزود: همین هایی که یک دهه شعار تحمل مخالف و دموکراسی و حق رای می دادند ، روزی که رای به نفعشان نبود مسجد و بانک اتش می زدند و در هر جایی که وارد شدند با دیکتاتوری عملی کردند، از سینما گرفته تا اقتصاد و سیاسیت.

ده نمکی به لزوم شناخت چهره واقعی این افراد اشاره کرد و گفت: برای اینکه چهره ی واقعی افرادی که مدعی خط امام هستند و هیچ اعتقادی به امام و خط وی ندارند – در هر دو طرف – را بشناسیم، باید خط واقعی امام و ولایت را بشناسیم و سنگ محک را ولایت قرار دهیم.

وی افزود: مراقب باشیم خط واقعی امام را بشناسیم نه خط امام تحریف شده که هر وقت دوست داشتیم خوابی برای امام بسازیم که در مورد ارتباط با آمریکا به ما چه می گوید.

این فعال فرهنگی ادامه داد: آدم ها که پیر می شوند و کارکردشان را از دست می دهند به خاطره گویی می پردازند؛ حضرت امام فرمودند ملاک سخنان من، خط من است نه ادعاهای افراد.

ده نمکی به لزوم تبیین خط امام و ولایت در حوزه های مختلف اشاره کرد و گفت: بد است که نسبت به شناخت زمانه و اقتضائات آن ده سال عقب تر باشیم و بد است که ده سال دیرتر داریم به بحث حقوق های نجومی وارد می شویم.

وی افزود: در مقطعی بحث و دغدغه اصلی چپ و راست بود و از بحث انحراف خواص غافل بودیم تا امروز این فساد به گونه ای نهادینه شدکه در مجلس نماینده ای خود را سهامدار انقلاب می داند و کسی جرات نمی کندتوی دهن این نماینده بزند.

ده نمکی ادامه داد: می گویند در صورت برخورد جدی با خواص مفسد اعتماد عمومی نسبت به نظام زیر سوال می رود اما مقام معظم رهبری می فرماید این خیلی بهتر است ازاین که قاضی مفسدی داشته باشیم و مسیر پرونده ها را عوض کند و مردم این را بهتر می پذیرند.

وی تصریح کرد: اولین مطالبه مردم از سیستم قضا عدالت است و قوه قضا باید پناهگاه مردم باشد.

دهنمکی شناخت درست عدالت و عامل عدل بودن را لازمه عدالت خواهی دانست و گفت: یکی از محورهای مهم در خط امام عدالت خواهی است و حضرت امام چون خود در خانه ساده می نشست می توانست بر سر مسئولان کاخ نشین فریاد بزند و چون اهل خوردن از بیت المال نبود، می توانست به دیگران بگوید نخورید.

وی به قضیه فیش های نجومی اشاره کرد و گفت: در قضیه فیش های حقوقی خیلی از خواص گرفتارند.

این روزنامه نگار و فعال رسانه ای افزود:چطور می شود که در سیستم جمهوری اسلامی با حقوق مشخص و تکالیف مشخص برای مسئولان، افرادی، سرمایه های چند هزار میلیاردی داشته باشند.

وی در ادامه اظهار داشت: قضیه فیشهای نجومی ظاهر و روی مشخص قضیه است، آنچه پشت پرده و روی دیگر قضیه حقوق های نجومی است چیز دیگری است که برای برخی امروز افت دارد از دزدی زیر دو سه هزار میلیارد حرف بزنند.

دهنمکی تصریح کرد: خدا لعنت کسانی را که اشرافی گری را پشت تریبون های رسمی نهادینه کردند.

وی افزود: آن روزی که گفتند مخالف فلانی دشمن پیغمبر است بنای فیش های نجومی نهادینه شد.

دهنمکی خطاب به دانشجویان گفت: برای برگرداندن انقلاب به ریل اصلی اش تلاش کنیم و گرنه خطر زاویه گرفتن از انقلاب بیخ گوش ماست و رهبر معظم انقلاب هم تصریح کردند که اگر از اندیشه های امام فاصله بگیریم سیلی خواهیم خورد.

وی انحراف خواص را باعث تیز شدن سرنیزه های مردم دانست و گفت: وقتی سیل مردمی راه بیفتد ویرانگر خواهد بود و کسی نمی تواند جلو آن را بگیرد.

ده نمکی بی بصیرتی را عامل راه افتادن جنگ خوارج، اشرافیگری را باعث ایجاد جنگ جمل و اتحاد زر و زور و تزویر را دلیل راه افتادن جنگ صفین دانست و گفت: انحراف خواص ما بحث سال ۷۵بود و گوش ندادیم تا در سال ۸۸ فتنه به راه انداختند و وقتی بچه های آقازاده ها بزرگ شدند و دکتر و مهندس شدند، در فتنه صف آرایی کردند.

وی به لزوم برگرداندن انقلاب به نسیر اصلی اشاره کرد و گفت: امروز برای برگرداندن انقلاب به مسیر حقیقی خودش که توسط لوکوموتیوران های منحرف به این طرف و آن طرف رفت، احتیاج به یک انقلاب در انقلاب دارد.

ده نمکی افزود: کار خطرناکی استرکه حتی راست کردن این کمان خم شده هزینه سنگینی دارد.

وی حرف های دانشجویان در دیدار با رهبر انقلاب را از سطح فهم بسیاری از وزرای دولت بالاتر دانست و گفت: تلویزیون دارد به سمت ترویج مصرف گرایی قبل از انقلاب گرایش پیدا می کند و دانشجویان باید به این حوزه ورود پیدا کنند و چون دانشجویان مطالبه نمی کنند این مسیر همچنان به پیش می رود.

گفتنی است دوره خط امام دانشجویان بسیجی دانشگاه های کهگیلویه و بویراحمد از دیروز در مجتمع فرهنگی ولایت قم با حضور بیش از ۱۶۰ دانشجوی دختر و پسر آغاز شد و تا ده روز به طول می انجامد.

***

حاج حسین یکتا: سپاه بزرگ ما آماده نبرد آخرالزمانی است / اسرائیل دیگر تمام شده است / ما داعش را در کردستان پاس کردیم

 حسین یکتا، مسئول قرارگاه فرهنگی خاتم الاوصیا (عج) در مراسم افتتاحیه هشتمین دوره خط امام (ره) دانشجویان بسیجی دانشگاه های کهگیلویه و بویراحمد که در صحن صاحب الزمان (عج) حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار شد، خطاب به دانشجویان شرکت کننده در طرح بیان داشت: به علت سفر و حضور خود در حرم حضرت معصومه فکر نکنید، به حکمت سفر فکر کنید و اینکه چه حکمتی باعث حضور شما در آشیانه آل رسول الله شده است؟

مسئول قرارگاه خاتم الاوصیا به بیان وضعیت فرهنگی کشور پرداخت و گفت: در شرایط جنگی خاصی هستیم و در این جنگ فرهنگی راهی نداریم جز اینکه به اهل بیت متصل باشیم.

وی به پیش بینی های حضرت امام (ره) از وقایع آینده جهان و آینده استکبار جهانی اشاره کرد و گفت: حضرت امام از بالای دکل انقلاب به جنگ و دفاع مقدس نگاه می کرد و امروز ما حرف های آن روز حضرت امام را درک می کنیم.

یکتا افزود: حالا و در شرایط امروزی اگر از بالای دکل انقلاب به جهان نگاه کنیم می بینیم که اردوگاه دشمن به هم  ریخته است.

وی به تلاش آمریکا و غرب برای بقا به هر قیمتی اشاره کرد و گفت: بیش از ۴۵۰ سال است که هزینه های مادی زیادی برای بقای خود انجام داده اند وانسان های زیادی را در طولاین مدت به قتل رسانده اند، برایشان سخت است که یک مردی در ایران در ۲۲ بهمن ۵۷ بیاید و همه کاسه و کوزه شان را به هم بریزد.

این فعال فرهنگی به کشتار بیشاز ۱۷ هزار نفر توسط منافقی در دهه ۶۰ اشاره کرد و گفت: ما داعش را در کردستان پاس کردیم.

وی افزود: یک شیشه مشک انقلاب باز شد و شیخ زکزاکی با تاثیر گذاری قابل توجه ی درست شد و عطر انقلاب که به گوشه گوشه جهان می رسد، پایه های جهان استکبار را به لرزه در می آورد.

یکتا به حضور دختران تایلندی در جلو سفارت اسرائیل با تی شرت هایی حاوی عکس امام و رهبری اشاره کرد و گفت: با توجه به اتفاقات جهان و حرکت های سرتیم فرماندهی رژیم صهیونیستی، دیگر اسرائیلی در کار نیست و اسرائل تمام شده است، به طوری که حزب الله لبنان در شامات درگیر نبرد شده است.

وی به سردرگمی دشمن در مواجهه با انقلاب اشاره کرد و گفت: سپاه بزرگ ما در شامات آماده نبرد آخرالزمانی هستند.

این فعال فرهنگی ادامه داد: ۷۰ سال است که برای مهجور کردن قرآن تلاش می کنند اما می بینیم که پوتین در حالی که قرآن به دست گرفته نزد مقام معظم رهبری می آید و از او چاره جویی می کند، پوتین که می رود رئیس جمهور چین می آید و چاره جویی می کند.

وی افزود: در سرپل فرماندهی دشمن فهمیدند که کارشان تمام است و به همین خاطر تلاش می کنند که وقتی ما در حال سقوط هستیم باید همه سقوط کنند.

یکتا ادامه داد: آنها رد حال رسیدن به سقوط هستند و جبهه حق در حال ظهور و در این بین خلأی وجود دارد که هر کس به طرفی می کشد تا جهان را به سمتی که می خواهد ببرد.

وی به بیان چهار نکته کلیدی در سخنان رهبر انقلاب اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب ۴ مبحث کلیدی را مطرح کردند که باید حواسمان جمع باشد که با این رهنمودها چه می کنیم.

یکتا افزود: رهبر انقلاب فرمود نبرد عزم ها و اراده ها شروع شده است، فرمودند در پیچ عظیم تاریخی قرار داریم، بیان فرمودند شما بدریون بدر کبیر هستید و فرمودند در شرایط کنونی ابتکر عمل را بدست بگیرید، یدبیضا را بیاورید و عصای موسی را بیندازید.

وی لازمه حضور موثر در نبردآخرالزمان و انجام درست تکلیف را بریدن و قیچی کردن تعلقات دانست.

***

حجت الاسلام طائب: برای کابینه روحانی، ۲۵۰ میلیون تومان، نجومی نیست / پرچم اسلام به قدس نزدیک شده است

حجت الاسلام مهدی طائب، عصردیروز در جمع دانشجویان شرکت کننده در دوره خط امام بسیج دانشجویی استان در قم، به تعریف سه نوع اسلام پرداخت و گفت: سه  نوع اسلام انقلابی، غیر انقلابی و ضد انقلاب داریم و اسلام انقلابی در برابر اسلام ضد انقلابی نیست بلکه در برابر اسلام غیر انقلابی قرار دارد.

وی به بررسی ویژگی های اسلام انقلابی و غیرانقلابی پرداخت و گفت: این دو اسلام در یک سری از امور همانند روزه، نماز، حج، خمس و زکات و… مشترکند و هر مسلمانی نیز باید آنها را قبول داشته باشد؛ اما مسلمان غیر انقلابی مسلمانی است که برداشتش از انتظار فرج سکون در زندگی عادی و ترک مقابله با دشمن باشد.

طائب افزود: این عده معتقدند که در دوران غیبت باید به فروع بپردازیم و برخوردی با دشمن نداشته باشیم زیرا مقابله با دشمن بر عهده خود امام زمان است.

وی ادامه داد: امام مسلمان انقلابی کسی است که اعتقاد دارد دوران انتظار فرج دورانی است که یک مسلمان میفهمد باید با دشمن بجنگد و می جنگد و پیش می رود تا بتواند موانع ظهور امام را برای امدن از سر راه بردارد؛ اما اسلام غیر انقلابی برداشتن موانع را وظیفه خود امام می داند.

طائب اسلام انقلابی را دشمن ستیز و اسلام غیرانقلابی را دشمن پذیر دانست و گفت: در زمان امام حسین هم دو نوع اسلام داشتیم، هم انقلابیون مسلمانی بودند که همراه امام بودند و هم غیرانقلابی هایی بودند که در مسجد نماز حاجت می خواندند تا امام نجات پیدا کند.

وی شرط اول انقلابی ماندن را دشمن شناسی دانست و گفت: باید آمریکایی ها را در برجام بشناسیم؛ جناب روحانی گفت که باید مذاکرات ما برد برد باشد، این به این معناست که هم ما باید منفعتی ببریم و هم آمریکایی ها.

طائب افزود: بودند امریکا یی ها یک برد بیشتر ندارند ان هم خلع سلاح جمهوری اسلامی است.

وی به وعده های اقتصادی روحانی در روزهای آغازین فعالیتش به عنوان رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: روحانی می خواست مشکلات در ۱۰۰ روز، شش ماه و یک سال حل کند و دروغ هم نمی گفت.

این آگاه سیاسی افزود: آمریکایی ها از روحانی خواستند تا خط توان تولید بمب اتم در ایران تعطیل شود تاتحریم ها را بردارند.

وی ادامه داد: دو سال و نیم مذاکرات را ادامه دادند و سر دو سال و نیم به نتیجه رسیدند که راه تعطیل بمب اتم تعطیلی نیروگاه ها است و اگر این کار اتفاق بیفتد صفر تا صد تحریم ها را برمی داریم؛ رهبر انقلاب فرمودند مکتوب کنید.

طائب به بحث اعتماد سازی دولتی ها اشاره کرد و گفت: مسئولان دولت اعلام کردند برای اعتماد سازی ما اول فعالیت های هسته ای را متوقف می کنیمرتا آنها به وعده های خود عمل کنند، اما بعد از پلمپ تأسیسات هسته ای، هیچ خبری از پول ها نشد به طوری که صالحی گفت که امریکایی ها دبه در آوردند.

وی ادامه داد: بعد از پلمپ هسته ای، بحث اسرائیل و حزب الله و مقاومت اسلامی را مطرح کردند و اعلام کردند از این مواضع کوتاه بیایید تا پول بدهیم؛ برداشته شدن ولایت فقیه و شورای نگهبان از قانون اساسی، توقف فعالیت های موشکی و … از دیگر شرط های طرف مذاکره بود و هدفشان خلع سلاح کامل جمهوری اسلامی ایران.

طائب با اشاره به شعار ما اهل کوفه نیستیم بیان داشت: اهل کوفه برای امام دعوت نامه فرستاندند و ما هر روز با عجل دعوت نامه می فرستیم، اهل کوفه حسین را به کوفه ای که عبید الله داشت دعوت کردند و امام زمانی که ما دعوت می کنیم به کدام کوفه دعوت می کنیم، امام فرمود کنار خانه خدا دعوتم را شروع می کنم؛ آیا این کوفه از عبیدالله خالی شده است؟ و آیا ما کوفه امام را برای امام امن کردیم؟

وی افزود: امسال گفتند اگر حج امدید و سالم بر نگشتید حق اعتراض ندارید، ما خودمان نمی رویم و به امام می گویم بیاید؟ اگر انتظار فرج داری و خانه خدا دست تو نیست، ای انتظار شعر است.

طائب ادامه داد: برای خالی کردن محل ظهور امام از دشمن باید شیطان بزرگ را بزنیم، اصل کار آمریکاست و آنها عوامل آمریکا و برای زدن آمریکا باید رگ گردنش یعنی اسرائیل را قطع کنیم.

این فعال سیاسی تصریح کرد:تا این شیطان بزرگ سر پاست عالم تباهی و فساد و ظلم و جور پابرجاست و اگر می خواهیم عالم عدل و داد شود باید اسرائیل از صحنه روزگار محو شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به بحث سوریه اشاره کرد و گفت: رهبر انقلاب در دیدار خانواده شهدای مدافع حرم فرمودند: اگر شهدای شما نبودند امروز باید در کرمانشاه ئ همدان می جنگیدیم؛ و این حرف مقام معظم رهبری یعنی چه؟

طائب ادامه داد: خط داعش برای ورود به ایران جلودار، مرزخسروی، قصر شیرین، کرمانشاه، همدان، قزوین و کرج و تهران بود؛ یعنی اگر مدافعان حرم در سوریه نمی جنگیدند، داعش این خط را طی می کرد تا به کرمانشاه و همدان می رسید.

وی افزود: داعش دست ساخته آمریکاست و وقتی دید که ما در سوریه به گردن اسرائیل نزدیک می شویم، داعش را سراغ ما فرستاد.

این آگاه مسائل منطقه به حل شدن مسأله شمال سوریه اشاره کرد و گفت: مسأله شمال سوریه دارد حل می شود و اگر حل شود به جنوب سوریه می رویم که مرز با اسرائیل است و این بار سومی است که در طول تاریخ اسلام پرچم اسلام به قدس می رسد.

وی جنگ موته و جنگ صفین را اولین و دومین باری دانست که پرچم اسلام به مرز قدس رسید و گفت: در دو مورد اول شکست خوردیم اما این دفعه از همه دفعه ها نزدیک تر هستیم.

طائب به مسأله یمن اشاره کرد و گفت: یمن یک فلش است که به سمت خانه خدا باز شده و امریکایی ها هیچ کاری نمی توانند برای عربستان بکنند.

وی به بحث فیشهای نجومی اشاره کرد و گفت: به نظر بسیاری از اعضای کابینه آقای روحانی دویست وپنجاه میلیون تومان، نجومی نیست.

طائب افزود: زمانی که وزیر صنعت ومعدن صورت اموالش را زمان رای گرفتن از مجلس ارائه داد، هزار میلیارد تومان بود که با احتساب سودش در بانک، مبلغ  ۱۲ میلیارد تومان در ماه بدست می آید که در برابر آن ۲۵۰ میلیون تومتن نجومی نیست.

وی ادامه داد: وزیر دیگر ۱۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه دارد و این تفکر اشرافی گری ربطی به جریان های سیاسی ندارد و تفکری کشنده است که برای برداشته شدن آن به یک انقلاب نیاز دارد.

منتشر شده در :2016/09/12 - 10:09|شناسه خبر: 29574 797 بازدید
گزارش خطا:
برچسب ها:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه