امروز :پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ساعت : ۲۱:۰۷:۳۳

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

اولین معیار پیشتازی روحانیت هم‌جهت بودن با ولی‌فقیه است

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اولین معیار پیشتازی روحانیت همسو و هم‌جهت بودن با ولی‌فقیه است

راه ملت:حجت‌الاسلام علی سعیدی در  سومین روز از کنگره ملی ۱۸۸۰ شهید استان کهگیلویه و بویراحمد در اجلاسیه شهدای روحانی با بیان اینکه ائمه اطهار و پیامبر اعظم(ص) تعابیر زیادی پیرامون روحانیت عنوان کرده اند، اظهار داشت: محفل  امروز ما شهدای روحانی است و این فقها از تمام زندگی خود گذشتند تا امروز ما در آسایش و آرامش باشیم.

حجت الاسلام سعیدی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری پیرامون انقلابی گری، تصریح کرد: بیشترین این بیانات به روحانیون و علما  بود که در جمع بزرگان حوزه های علمیه عنوان کردند و روی این مسئله تاکید کردند.

وی به معیار های پیشتاری روحانیت اشاره کرد و ادامه داد: اولین معیار پیشتازی روحانیت همسو و هم‌جهت بودن با ولی‌فقیه است و حکم ولی‌فقیه همانند آن بزرگان حجیت دارد و دوم در موضوع تبعیت بوده که اگر برای مثال تبعیت از امام صادق(ع) واجب است، این تبعیت از ولی‌فقیه نیز واجب خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سومین معیار را نصب نام برد و گفت: اگر نصب پیامبر الهی است پس نصب ولی فقیه نیز الهی است.

وی چهارمین نقطه مشترک ولی‌فقیه با ائمه و پیامبر را رسالت عنوان کرد و افزود: در پنجمین مورد، پیامبر و امام و ولی در حکومتداری مشترک هستند.

حجت الاسلام سعیدی  در بخش دیگری از سخنانش به معیارهای پیشتازی روحانیت اشاره داشت و تاکید کرد: اولین معیار این است که با ولی‌فقیه همسو و هم‌جهت باشند و دومین معیار، پیشتازی در تعبد است که روحانیت هم در کربلا و هم در نهضت انقلاب با امام حسین(ع) و امام خمینی(ره) حرکت کرده‌اند و هیچ‌گاه نگفتند ما را برای چه می‌برید.

وی با بیان اینکه روحانیت امروز نیز متعبد هستند، یادآور شد: روحانیت پشت سر رهبری حرکت می‌کنند و از رهبری نمی‌خواهند که همه پشت صحنه‌ها را بگوید، چون در حال حاضر موقع بیان پشت صحنه‌ها نیست و ۲۰ تا ۳۰ سال طول می‌کشد تا همه چیز گفته شود.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: تعبد هنگامی معنا پیدا می‌کند که انسان به مرجع صدور حکم اطمینان داشته باشد و تعبداً همه چیز را بپذیرد، به دور از اینکه به دنبال فلسفه آن باشد.

سعیدی بیان کرد: وقتی رهبری  به فلان فرد می گوید صلاح نیست در انتخابات حضور پیدا کند، باید به لبیک یا خامنه‌ای اکتفا کنیم

وی تاکید کرد: وقتی رهبری اقتصاد مقاومتی یا بحث نفوذ را مطرح می‌کنند، فلسفه‌ای دارد که مسئولان باید به آن توجه کنند.

حجت الاسلام سعیدی یکی از معیارهای دیگر پیشتازی روحانیت را درک درست مقتضیات زمان دانست و گفت: همیشه با متغیرات زیادی روبه‌رو هستیم و وقتی رهبری می‌گویند به مقدسات اهل سنت توهین نشود، دلیل آن روشن است و لازم نیست رهبری دلیل آن را بگویند.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه افزود: چهار نوع اهل سنت داریم که دسته اول آنها با ما هم‌پیمان هستند مانند حماس و جهاد که بعد از مرخصی رهبری از بیمارستان، نزد آقا آمدند و گفتند که در نمازهایمان برای شفای شما دعا می‌کردیم.

وی به دسته دوم اهل‌سنت اشاره کرد و گفت: اهل سنت سنتی در پاکستان و افغانستان و اندونزی و بسیاری از جاهای دیگر هستند که دلشان برای ما می‌تپد و دعا می‌کنند که این نظام شاخ آمریکا و اسرائیل را بشکند.

حجت الاسلام سعیدی با بیان اینکه دسته سوم اهل سنت سکولار هستند، ادامه داد: این دسته با ما درگیر نیستند و دسته چهارم نیز تکفیری‌ها و وهابی‌ها هستند که امروز جنایت‌های زیادی انجام می‌دهند.

وی عنوان کرد: باید به عزاداری‌های خود توجه کنیم و مقتضیات زمان و مکان را درنظر بگیریم و اجازه ندهیم بین شیعه و سنی اختلافی ایجاد شود.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه به چهارمین عامل پیشتازی روحانیت اشاره کرد و تاکید کرد: شناخت جریانات و تحولات و همچنین سرعت و شجاعت در بیان نظر و اعلام مواضع است که یکی از معیارهای مهم پیشتازی روحانیت به شمار می‌رود.

منتشر شده در :2016/10/04 - 06:10|شناسه خبر: 29756 1026 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه