امروز :جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ساعت : ۰۲:۴۳:۵۷

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

امام جمعه چرام:

آقای وزیر، آنچه اعصاب مردم را تحت تاثیر قرار می‌دهد وضعیت بد معیشت و اقتصادی مردم است

امام جمعه چرام گفت: آنچه اعصاب مردم را تحت تاثیر قرار می‌دهد وضعیت بد معیشت و اقتصادی مردم است، مردمی که با شرایط رکود و عدم وعده‌های ۱۰۰ روزه اقتصادی در رفع مشکلات منتظر یارانه سر ماهشان هستند تا بلکه شرمنده زن و بچه خود نشوند.

راه ملت:حجت‌الاسلام سیدنورالله افشار ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به اینکه قرآن سیدالکلام است، اظهار کرد: قرآن‌کریم بهترین و زیباترین کلام است که از ناحیه خداوند بر نبی اکرم(ص) نازل شده است و از حیث معارف عالیه، براهین، اخبار غیبی، بلاغت و فصاحت معجزه است.

امام جمعه چرام اضافه کرد: در طول تاریخ افرادی بودند که خواستند آیه‌ای مانند آیات قرآن بیاورند ولی نتوانستند پس قرآن‌کریم برتر از هر کلامی بوده و سیدالکلام یعنی آقای کلام است.

وی در خطبه دوم نماز سیاسی، عبادی امروز به سخنان وزیر بهداشت اشاره داشت و ابراز کرد: اخیرا وزیر بهداشت در جمع روانپزشکان بیش از آنکه به موضوع تخصصی خود و مخاطبان بپردازد، کنایه‌های سیاسی را بیان کرده که یعنی همه سکوت کنند و نقدی بر عملکرد مدیران دولت نداشته باشند.

افشار گفت: وی در بخشی از سخنانش گفته یکی سردار حرم بوده و در همه حوزه‌ها اظهار نظر می‌کند و در پایان هم گفته امیدوارم سیاستگذاران، دولت، خطبا و ائمه جمعه زحمت شما روانپزشکان را زیاد نکنند و اعصاب مردم را تحت تاثیر قرار ندهند.

وی با بیان اینکه دولتمردان و وزرا باید آستانه تحمل خود را بالا ببرند و نقدهای منصفانه را بشنوند و نواقص را برطرف کنند، خاطرنشان کرد: وزیر بهداشت در موضوع غیرتخصصی خود اظهار نظر می‌کند و این خود به مثابه همان اعصاب مردم را تحت تاثیر قرار دادن است.

افشار، ادامه داد: همین سرداران حرم بوده‌اند که با عملیات مستشاری، سوریه و عراق را به خاطر امنیت ایران اسلامی حفظ کردند و نگذاشتند داعش آمریکایی به مرزهای کشور ما برسد تا ناامنی ایجاد کند و شهدای عزیزی تقدیم اسلام کردند.

وی تصریح کرد: این تریبون‌های جمعه از اول انقلاب نقش روشنگری و دشمن شناسی و مبارزه با جبهه استکبار را ایفا کرده‌اند و به همین خاطر شهدای عزیزی مثل شهید دستغیب تقدیم اسلام کردند.

خطیب جمعه چرام افزود: آقای وزیر آنچه اعصاب مردم را تحت تاثیر قرار می‌دهد وضعیت بد معیشت و اقتصادی مردم است، مردمی که با شرایط رکود و عدم وعده‌های ۱۰۰ روز اقتصادی در رفع مشکلات منتظر یارانه سر ماهشان هستند تا بلکه شرمنده زن و بچه خود نشوند.

افشار با بیان اینکه آنچه زحمت روانپزشکان را زیاد می‌کند بیکاری جوان و تحصلکردگان است، اظهار داشت: آنچه اینجانب و مسئولان و مردم حاضر را ناراحت کرد دیدار با خانواده شهیدی بود که تک فرزند داشت و در حال حاضر بیکار است و منتظر بوده تا شاید ما مسئولانی که صندلی خود را مرهون خون شهدا هستیم برای وی قدمی برداریم اما آنچه تاکنون انجام گرفته پاس کاری این فرزند شهید بوده است.

وی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد این سخنان نوعی فرافکنی و فرار رو به جلو است تا وضعیت بد معیشت و اقتصاد و بیکاری و بدعهدی آمریکا در برجام دیده نشود.

وی با تاکید بر اینکه هر انسانی که مملکتش را دوست داشته باشد، دوست دارد مملکتش از مشکلات اقتصادی روحی و روانی رهایی یابد، گفت: پس بهتر است سرداران حرم و ائمه جمعه را از دوستداران مملکت بدانید.

افشار در بخش بعدی از سخنان خود با اشاره به تسلط داعش بر شهر موصل، یادآور شد: بعد از آنکه داعش با حمایت آمریکا و عربستان تا مرز پایتخت عراق یعنی بغداد رسید و حضور مستشاری ایران اسلامی و سرداران حرم و بسیج و مردم عراق مانع از سقوط بغداد شد و نقاط مختلف کشور عراق به دست دولت آن کشور افتاد، حال آخرین و حساس‌ترین نقطه و محل خلافت داعش یعنی شهر بزرگ موصل مانده است.

وی، افزود: با تسلط داعش بر موصل بسیاری از مردم مهاجرت کردند و الان جمعیت حدود یک میلیون نفر دارد.

امام جمعه چرام با بیان اینکه اهمیت این شهر از حیث نفت‌خیز بودن آن است و لوله‌های نفت عراق به ترکیه از همین محل می‌گذرد، خاطرنشان کرد: تسلط بر موصل، ضربه سختی بر اقتصاد داعش می‌زند چون بخش مهمی از صنایع خود را از فروش نفت ارزان قیمت به ترکیه به دست می‌آورد.

افشار گفت: آمریکا با فضای رسانه‌ای که در اختیار دارد نبرد موصل را جنگ میان شیعه و سنی یا ایران و عربستان بیان می‌کند، به همین دلیل نیروهای بسیج مردمی شیعی را مانع از حضور در فتح موصل می‌کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی چرام از دلایل اصرار ترکیه در نبرد موصل را این دانست که جای پایی در عراق به ویژه در موصل و استان نینوایی سنی نشین باز کند تا منابع نفتی عراق را در دست داشته باشد و شاید هم مانع از سقوط داعش شود چون ترکیه از حمایت کنندگان داعش بوده است.

وی با اشاره به این مطلب که اظهارات آمریکایی‌ها مبنی بر اینکه برندگان واقعی حمله به موصل ایران و شیعیان عراق هستند نشان می‌دهد آمریکایی‌ها در برخورد با تروریسم و ریشه کنی آن صادق نیستند، گفت: امید است با لطف خداوند، عملیاتی که چهار روز است شروع شده با پیروزی لشکر اسلامی علوی بر لشکر ابوسفیان پیروز شوند.

 

منتشر شده در :2016/10/21 - 07:10|شناسه خبر: 29867 890 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه