امروز :جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ساعت : ۱۶:۵۲:۱۳

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

افشاگری معاون عزل شده سازمان جهادکشاورزی استان در ارتباط با استخدامی ها

دلیل عمده عزل من خواسته های غیر قانونی از جمله تنظیم صورتجلسه در قبل از تاریخ انتشار اگهی بود که قبول نکردم.

راه ملت:معاون پیشین توسعه منابع انسانی سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد بلافاصله پس از عزل خود از وضعیت استخدامی غیر قانونی در سازمان جهاد کشاورزی استان و دیگر موارد پرده برداشت .
،قدرت الله ویسی در ابتدا با اشاره  استخدامی های این سازمان به نکات تکان دهنده ای اشاره کرد که در زیر بخش اول آن را خواهید خواند.
بر اساس مجوز ۲۴ که در تاریخ  اردیبهشت سال ۹۴ ،سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور به تعداد ۳۲ نفر به صورت قراداد کار معین (یکساله)در رشته های مختلف مطابق ماه ۳۲ قانون مدیریت خدمات کشوری در اختیار سازمان قرار گرفت ،با ورود دستگاههای نظارتی ،تعداد افراد مورد نظر بر اساس اگهی استخدام کار معین یکساله که پست ،مکان و رشته مورد نظر مشخص شده بود ،سر انجام پس لز کشمکش های فروان آزمون در تاریخ ۲۳ مهر سال ۹۴ با شرکت ۹۵۳ نفر متقاضی برگزار گردید و جهاد و کشاورزی اقدام به اعلام افراد پذیرفته شده نمود .
هر چند که با توجه به مکاتبات صورت گرفته ارسالی به وزارت خانه که توسط رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تنظیم و تایید شده بود تعداد ۷ نفر به اسامی ف-پ،ز-ک،ش-ع،ص-ج،م-م،م-او ر-ج در آزمون جز نفرات اول بودند که بعد ها این لیست اعمال نشد و ۷ نفر از نزدیکان ایشان با توجه به محل خدمت به  جای آنان به کار گرفته شدند اما باید توجه کنیم که ملاک انتخاب برای سازمان بالاترین نمره کسب شده بود.
در اگهی به شکلی تنظیم شده بود که بتوانند افراد خاصی را جذب کنند ،دلیل عمده عزل من خواسته های غیر قانونی از جمله تنظیم  صورتجلسه در قبل از تاریخ انتشار اگهی بود که قبول نکردم.
در ابتدا ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان بدون هیچگونه اطلاعی به اینجانب نسبت به ثبت تعداد ۶ نفر از آشنایان و بستگان خود در سامانه کارمندان ایران نمود و در این خصوص استخدام بدون آزمون بستگان، و همچنین اطلاع دستگاههای نظارتی از جمله سازمان بازرسی و با هوشیاری جناب آقای کرمی بازرس کل وقت به این موضوع ورود کردند و و علیرغم مقاومت رئیس سازمان جهاد کشاورزی، ناچارا تصمیم به برگزاری آزمون در سال گذشته گرفته شد.
متاسفانه پذیرش تعداد موردنظر به گونه ای است که تعداد ۷ نفر از کسانی که بالاترین نمره بر اساس بخش و محل خدمت تعیین شده قبلی بکار گرفته نشده اند و مدارک آنها در سازمان جهاد کشاورزی موجود است.
این در حالی است که توسط خود رئیس سازمان به اداره کل امور اداری وزارت جهاد کشاورزی اعلام شد که ۷ نفر بالاترین نمره را کسب کرده اند و درخواست مجوز جدید کرد.
عجیب است که چرا این تعداد ۷ نفر که برخی خانواده ایثارگر می باشند چرا بکار گرفته نشدند و با نمره های کمتر جایگزین شده اند.
طبق دستورالعمل و بخشنامه استخدام ناظرین، از سال گذشته تاکنون قریب به ۱۵۰ نفر از ناظرین جهادکشاورزی در مراکز خدمات نظام مهندسی در دهستان های استان بکار گرفته شدند که آیا نمی طلبید از محل مجوزهای ۳۲ نفر ماده ۳۲ در رشته های مورد نیاز سازمان از جمله حسابداری و کامپیوتر و حقوق و … که رشته های مورد نیاز فعلی سازمان می باشند، استفاده می شد؟
برای اینکه نفراتی که در آزمون اول شده بودند از طریق دیوان عدالت اداری پیگیر هستند، وی می خواست صورت جلسه را بگونه ای تنظیم کنند که آن ۷ نفر به حق و حقوق خود نرسند و با توجه به اینکه اینجانب خود و همسرم از خانواده شهدا می باشیم و خود نیز جانباز هستم و برخی پذیرفته شدگان هم از خانواده معزز ایثارگران هستند به هیچ وجه خواسته ایشان را نپذیرفتم و نه تنها چنین کاری نمی کردم بلکه اعتقاد دارم باید قانون و عدالت رعایت شود.
در رابطه با بحث نیروهای شرکتی در سال گذشته بر اساس مجوز سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان از طریق مناقصه شرکتی برنده شد که صرفا در ابتدا لیستی از نیروها در قالب ماده ۱۷ قانون مدیریت خدمات کشوری بصورت یکساله در سطح شهرستان های استان بکار گرفته شد.
با توجه به اینکه اتمام قرارداد شرکت تا پایان سال ۹۴ بود لذا اینجانب بر اساس وظیفه قانونی و برای جلوگیری از هرگونه حادثه احتمالی و از آنجایی که نیروهای بکارگرفته شده مورد نظر طرف قرارداد سازمان نبودند و طرف قرارداد شرکت بود، لذا اینجانب در اسفندماه سال گذشته به شرکت مذبور، حراست سازمان، بازرسی و ریاست سازمان و مدیریت های شهرستان ها طی مکاتبات مکتوب اعلام کردم تا اخذ مجوز قانونی در سال جاری هیچ گونه مسئولیتی سازمان ندارد و  با توجه به اینکه برخی نیروها نگهبان و راننده بودند، قاعدتا می بایست طبق قانون توسط ریاست سازمان اخراج می شدند و ایشان نه تنها اقدام قانونی نکرد بلکه اصرار به ادامه کار آنها داشت.
جالب توجه اینجاست که ۷ روز مانده به پایان قرارداد شرکت در سال گذشته، رئیس سازمان اقدام به معرفی ۶ نفر دیگر به جهت اشتغال به کار در شهرستان ها معرفی کرد!.
تاکنون هیچگونه مجوزی مبنی بر بکارگیری نیرو در قالب ماده ۱۷ مدیریت خدمات کشوری از طریق سازمان مدیریت در اختیار سازمان جهاد کشاورزی قرار نگرفته است و شرکت هم به دلیل عدم برگزاری مناقصات، قرادادی ندارد که بتواند با نیروها قراداد ببندد ولی در سال جاری ریاست سازمان اصرار داشت که تعدادی نیرو مجددا به نیروهای بلاتکلیف قبلی اضافه شوند و اینجانب زیربار مسئولیت نرفتم و یکی دیگر از دلایل جابجایی بنده خواسته های غیرقانونی بود که در این رابطه داشت.
در رابطه با جذب ناظرین و سایر موارد رفتاری به اینجانب و ارباب رجوع مطالب حساس و تکان دهنده ای وجود دارد که در صورتی که مدیران ارشد استانی و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و همچنین دادستانی و دستگاه های نظارتی تمایل داشته باشند آمادگی بازگویی و افشا آنها را دارم.
با  بنده که خانواده دو شهید هستم و خود نیز جانباز می باشم، از سوی فردی که خود کمترین نقشی در این مسائل نداشته است، اینچنین برخورد می شود و برای مسائل غیرقانونی تحت فشار گذاشته می شود؛ صرفا بخاطر اینکه تابع قانون بوده ام.

منبع:(فصلی نو)

منتشر شده در :2016/11/25 - 03:11|شناسه خبر: 30116 1067 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه