امروز :پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۶:۳۵:۱۴

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

یادداشت /

لزوم همدلی حامیان دولت در مقابل هجمه تخریب علیه استاندار

لزوم همدلی حامیان دولت در مقابل هجمه تخریب علیه استاندار

خادمی در مقام یک «تکنوکرات نجیب و متدین» در این سه سال و سه ماه گام‌هایی در مسیر توسعه و ارامش استان برداشته است که نادیده گرفتن همه‌ی آن‌ها تنها از یک ذهن منفی باف و کاملا سیاست زده بر می‌آید.

راه ملت:

امیررضا کمایی
در این مقاله دنبال نقد و بررسی عملکرد و یا تعریف و تمجید از سید موسی خادمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیستم که این موضوعات بار‌ها بررسی شده است و موافقان و مخالفان راجع به ایشان زیاد گفته‌اند و نوشته‌اند که این امر نیز برای یک مسئول در جایگاه استاندار کاملا طبیعی است. از سوی دیگر این انتقادات و حمایت‌ها در جامعه‌ای که سیاست زدگی محض در آن بر هر چیزی می‌چربد بیشتر و بیشتر است. khadmi
نگاهی کوتاه به نوع برخورد با مدیران اجرایی و سیاسی در کشور و بویژه استان نیز بیانگر آن است که در بیشتر مواقع انتقادات درون گروهی و درون جناحی از یک شخص و مدیر بیشتر از انتقاد از سوی طرف مقابل بوده است. که این موضوع یا به دلیل سهم خواهی‌های جناحی است و یا هم اعتقاد و انتقادی برگرفته از نگاه سیاسی و جناحی که ممکن است این گونه برداشت کند که عملکرد فلان مدیر با سیاست‌ها و برنامه‌های جناح و جریان همسو نمی‌باشد.
به طور مثال در مورد آقای خادمی نگاهی به نوع مواجهه منتقدین با ایشان در سه سال و سه ماه مدیریت ایشان نیز به خوبی موئد همین موضوع است به گونه‌ای که بیشتر انتقادات از درون خود جریان اصلاح طلب بوده است و حتی در قضیه تغییر نام استان برخی‌ها با وجودی که هم اصلاح طلب بودند و هم خود طرفدار تغییر نام بودند ولی چون جو را علیه ایشان می‌دیدند شروع به نقد و حمله علیه خادمی کردند.
اما چند صباحی است که هر چقدر به انتخابات دوازدهم ریاست جمهوری نزدیک می‌شویم حمله به دولت و تلاش برای تخریب دولت به هر بهانه‌ای از سوی جریان اصولگرایی شدت می‌گیرد و گاهی هم برخی‌ها با ارجاع به ماه‌ها و سال‌های قبل در پی تخریب دولت هستند که در این میان در شهرستان‌ها هم تخریب مدیران میانی در‌‌ همان راستا قابل تفسیر است. انتقادات و حملاتی که در موضوع استخدام‌های به قول مخالفین فله‌ای به اوج خود رسید و هر کس از راه رسید تکه‌ای پروند بدون ان که حتی یک سند رو شود و حتی مدیرکل بازررسی نیز خلاف تمام آن ادعا‌ها سخن گفت. منتقدینی که بعضا خود نتیجه استخدام‌هایی از همین نوع در دولت قبل بودند و یا خود عامل استخدام‌های غیر قانونی در دولت قبل بودند و یا اینکه در دولت قبل چشمشان بر استخدام‌های غیر قانونی باز بود و هیچ اعتراضی نداشتند. اما در این مورد و در این دولت که ظاهرا اتفاق خاصی هم نیفتاده بود و اساسا استخدام به معنایی که ان‌ها ادعایش را داشتند در این دولت بنا بر ایین نامه‌ها غیر ممکن است شروع به خرده گیری کردند و هنوز هم ول کن معرکه نیستند و خواهان ورود و پاسخگویی استاندار هستند.
اخیرا نیز صحبت‌های چند روز پیش استاندار درجمع مدیران اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مستمسک قرار گرفته است تا به خادمی حمله شود. در حالی که انگونه که پرتابل رسمی استانداری نشان می‌دهد ظاهرا حرف خادمی در آن نشست بر نبود رسانه و تریبون کافی برای دولت یازدهم بوده است و به عنوان تکرار یک واقعیت که سایر رسانه‌ها و تریبون‌ها عملکرد و دست اوردهای دولت را بازتاب نمی‌دهند از مدیران فرهنگی دولت خواسته بود تا به صورت واقعی و به دور از فریب عملکرد و دست اوردهای دولت را بازتاب دهند. ولی متاسفانه برخی‌ها که در طول هفته فقط دنبال یک نقطه منفی هستند و هیچ چیز مثبتی را نمی‌بنند دوباره همین نوع برداشت خود از این صحبت‌ها را بهانه‌ای برای حمله و تخریب قرار دادند.
شاید هم نباید زیاد به این رفتار‌ها خرده گرفت چرا که در این روز‌ها جریان رقیب دولت از هر اتفاقی حتی محرمانه برای تخریب دولت استفاده می‌کند. پس طبیعی است در اینجا نیز کسانی که نمی‌خواهند موفقیت‌های خادمی را به عنوان نماینده ارشد دولت در استان ببینند حالا از همین حرف‌های بد برداشت شده نیز کوه می‌سازند تا شاید فرجی برای جریان از پیش شکست خورده و بی‌کاندیدشان شود.
نکته قابل تامل در مورد سید موسی خادمی نوع منش و نوع تعامل ایشان با منتقدین و معترضین امروزی است که ‌‌نهایت تعامل را بواسطه شرایط خاص استان و پرهیز از تنش و هیاهو داشته است. ولی ظاهرا برخی دنبال کاسبی هستند و وقتی می‌بیند خادمی و مدیریت خادمی و نوع تعامل و شخصیت خادمی مجال هر نوع کاسبی را از ان‌ها سلب کرده است پس باید بی‌بهانه شروع به تخریب خادمی به عنوان نماینده و یکی از نمادهای جریان اصلاحات و اعتدال در استان کرد..
خادمی هم فارغ و عاری از نقد و اشکالات کاری نیست ولی با این وجود نمی‌توان شخصیت ارام و بدور از حاشیه ایشان را منکر شد. سه سال و سه ماه مدیریت وی در استانداری استان به خوبی گواه ان است که او دغدغه توسعه و ارامش استان سیاست زده ما را دارد.

این نوع برخورد‌ها در روز‌ها و هفته‌های اتی قطعا شدت خواهد گرفت و اختلاف و یا سکوت در میان نیروهای اصلاح طلب استان کهگیلویه و بویراحمد جرات جسارت بیشتری به مخالفین خواهد داد. باید قبول کرد هنوز انتقادات و اعتراضات نسبت به خادمی و یا حتی شخص رئیس جمهور وجود دارد اما باید در کنار آن نیز باید قبول کنیم که مسئله مهم تری همچون اینده جریان و انتخابات ریاست جمهوری وجود دارد که تداوم این اختلافات به انشقاق در ان موضوع منجر خواهد شد و حال زمان ان است همه دلسوزان جریان نسبت به نوع حملات و تخریب‌ها علیه دولت حساس باشند. متاسفانه در چهار سال گذشته جز یکی یا دو مورد هیچ شخص و یا مدیری زحمت و شجاعت دفاع از دولت و یا حمایت از ان را در استان به خود نداده است و در عوض ان روزی یکی گروه به جمع منتقدین قلم به دست دولت اضافه می‌شود و این دقیقا‌‌ همان مظلومیتی است که خادمی به آن اشاره کرده بود و آقایان بد تعبیرش کردند.
سید موسی خادمی دیر یا زود خواهد رفت ولی حامیان دولت باید اگاه باشند که امروز خادمی و ظریف و عراقچی بهانه‌ای هستند برای تخریب و نادیده گرفتن دست اوردهای دولت یازدهم. ضمن انکه بی‌شک تاریخ استان گواهی خواهد داد که دوران مدیریت سید موسی خادمی در عصر عسرت بودجه‌ای و مشکلات سیاسی جامعه سیاست زده ما دوران قابل دفاعی بوده است. خادمی در مقام یک «تکنوکرات نجیب و متدین» در این سه سال و سه ماه گام‌هایی در مسیر توسعه و ارامش استان برداشته است که نادیده گرفتن همه‌ی آن‌ها تنها از یک ذهن منفی باف و کاملا سیاست زده بر می‌آید.

منتشر شده در :2016/12/31 - 12:12|شناسه خبر: 30481 665 بازدید
گزارش خطا:
توجه این خبر بدون دخالت انسانی و بصورت کاملا اتوماتیک از وب سایت "پایگاه خبری کبنانیوز" دریافت شده است لطفا در صورت مغایرت با قوانین نظام جمهوری اسلامی یا اشکلات دیگر احتمالی در نوشتار روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید.

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه