امروز :پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۸:۲۳:۰۷

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

به قلم سید یاسین دولتخواه: زهرا (س) خورشید تابان بانوان

حضرت فاطمه (س) یک عالمه ی بی بدیل در عرصه های مختلف علمی و انسانی است که تا عالم دنیا جریان دارد حضور معنوی او ما و جهانیان تشنه ی ادب و معرفت را سیراب می کند.

به گزارش راه ملت: فاطمه یک بانویی است بزرگوار معصوم و البته انسانی مانند همه ی ماست  که می تواند برای تمامی انسانهایی که طالب معرفت و انسانیت هستند الگو باشد.

او یک زن است که کارهای زیبای او باعث شده است که انسان های عاشق معرفت و آزادگی همچون پروانه  به دور شخصیت والای حضرتش طواف کنند.

آنهایی که قصد داشتند شخصیت زنان را در طول تاریخ از بین ببرند و با نابودی آنها جایگاه رفیع زنان را محو کنند.

اما وجود نازنین حضرت فاطمه سلام علیها به حق توانست معادلات جاهلانه آن قوم شقی را برهم زند و به جاهلان و دنیای آنها بفهماند که انسان می تواند زن و انسان میتواند مرد باشد.

شخصیت علمی ، مهربان و بزرگوار و بزرگ منشی همچون حضرت صدیقه ی طاهره جایگاه و پایگاهی برای حفظ ارزش زنان و استقلال آنها در جامعه ی اسلامی و ادیان الهی بوجود آورده است.

او به همه اثبات کرد  که یک زن می تواند حرف بزند و میتواند در جامعه از حق و حقوق شهروندی خود با حفظ عفاف و حدود الهی قلم بزند و صحبت کند.

آنهایی که بر این باور هستند که زنان باید مانند عصر جاهلیت در خانه بمانند و از حقوق حقه ی خود گذشت کنند و مظلومانه تابع حرف های زور شوند باید بدانند که شخصیت اجتماعی حضرت زهرا خط بطلانی کشید بر این تفکر متحجرانه.

امروزه در جامعه ی اسلامی بانوانی داریم که خود را  شاگردان مکتب حضرت صدیقه طاهره می دانند و در مشاغل مختلف حضور پیدا کرده اند و مشکلات هم نوعان خویش را حل می کنند.

وجود ارزشمند و مقدس حضرت صدیقه ی اطهر (س) این موقعیت را برای بانوان ما پدید آورد که شما هم میتوانید به دیگران کمک کنید.

به برکت وجود انقلاب اسلامی بانوان ما در عرصه های علمی توانسته اند به قله های حساس علمی دست یابند عده ای در دانشگاهای مطرح کشور تدریس می کنند و عده ای با علم پزشکی خود درد دردمندان را ساکت میکنند.

اگر به تاریخ اسلام و ایران نگاه بکنیم متوجه حضور و فعالیت بانوان ارزشمند در مکان ها و زمان های سخت و دشوار می شویم.

و در پایان بگویم که حضرت فاطمه (س) یک عالمه ی بی بدیل در عرصه های مختلف علمی و انسانی است که تا عالم دنیا جریان دارد حضور معنوی او ما و جهانیان تشنه ی ادب و معرفت را سیراب می کند.

امیدوارم که از آب حیات و معرفت چشمه جاری حضرات معصومین (علیهم السلام) استفاده ی تمام و کمال را ببریم و با استعانت از آنها بتوانیم انسان باشیم و آدم بمانیم.

منتشر شده در :2017/03/01 - 03:03|شناسه خبر: 31106 774 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه