امروز :شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۰:۲۱:۴۱

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

از این شورا کاری بر نمی آید

ما شما را دوست داریم که میگوییم این دوره شرکت نکنید.شما هم دوست داشتنتان را به ما ثابت کنید و شرکت نکنید.

اشاره: مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان راه ملت است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست.
بینندگان راه ملت می توانند با ارسال یادداشت خود، مطلب ذیل را تایید یا نقد کنند.

راه ملت، ایمان تقوی:
کم کم به ماه های آخر فعالیت اعضای شورای شهر دهدشت می رسیم، اعضاء محترم این شورا تصمیم گرفتند تا خبرنگاران را دعوت و اقدام به ارائه گزارش و عملکرد خود در این دوره تا کنون کنند. متاسفانه شورای شهر بجای اینکه از همان ابتدای فعالیت خود خبرنگاران را یار و همراه خود بدانند گاهی خبرنگار را مقابل خود دانسته و در این مدت، کمتر با خبرنگاران همکاری می کردند. حال سوال اینجاست که چه شد که خبرنگاران برایشان مهم شدند؟ آیا خبرنگاران را به عنوان ابزاری برای ارائه عملکرد پایان دوره خود می دانند؟ چه شده که در جلسه خبری خود، خبرنگاران را چشم بینا، گوش شنوا و زبان گویای مردم می دانند؟ آیا خبرنگاران به یک باره چشم و گوش و زبان شدند؟
روی سخنم در ابتدا با آن دسته از دوستان در شورای شهر است که چندین دوره با هر تلاشی سعی می کنند تا به شورا راه یابند. بر هر کسی پوشیده نیست که ایده و خلاقیت مدیریتی برای هر فرد محدودیت زمانی داشته و اگر قرار بود ایده های برخی دوستان عملی می شد و صاحب نظر و صاحب تفکر خاصی بودند تا کنون در این چند دوره عملی کرده و مردم باید شاهد اجرا شدن یکی از این خلاقیت ها باشند ولی افسوس که مردم از عملی شدن ایده های این دوستان بی نصیب مانده اند. یکی از این عزیزان می گفت با ورود به شورا از لحاظ مالی بسیار ضرر کرده است. نکته اینجاست که اگر از لحاظ مالی برای شما صرفه ندارد پس چگونه هر دوره چندین میلیون تومان هزینه کرده و با هر ترفندی خود را وارد شورا می کنید؟ اگر صرفه ندارد، باور کنید مردم نیز حاضر به ضرر شما نیستند و خواهشاً دوره بعدی وارد گود انتخابات نشوید و منت ضرر مالی را سر مردم نگذارید، باید بدانید که مردم ولی نعمت شما هستند، ما هم می دانیم اگر برای شما صرفه اقتصادی نداشت این همه دست و پا نمی زدید تا نظر مردم را به سمت خود جلب کنید. ای کاش در انتخابات آتی اعضایی که به این نتیجه رسیده اند که دیگر توان و شرایط حضور در شورا را ندارند با این نهاد مردمی خداحافظی کرده و در سنگری دیگر به مردم عزیز خدمت کنند. روی دیگر سخنم با گروه دیگری از اعضاء شورای شهر است، از این دوستان می پرسم که آیا از عملکرد خود در این مدت راضی هستید؟ آیا در برابر وجدان خود و خدای بالای سرتان از عملکردتان راضی هستید؟ اینکه می گویند برخی اعضاء بستگان سببی و نسبی خود را در شهرداری و سازمانهای تابعه مشغول به کار کرده اند صحت دارد؟ اینکه می گویند برخی افراد صاحب مال و اموال چشمگیری شده اند درست است؟ آیا شما دوستان در شورای شهر از خود سوال کرده اید که در طول این مدت به کدام یک از شعارهای زمان انتخاباتی خود عمل کرده اید؟ گر چه برخی دوستان همچنان با وجدان کاری و صادقانه فعالیت می کنند ولی ما هم میدانیم که رای و تصمیم با اکثریت بوده.
مردم ما دیگر با زمان های بسیار قدیم فرق دارند، مردم از عقل و شعور بسیار بالایی برخوردار هستند، مشکلات و اختلاف نظر بین اعضاء شورای شهر کاملا مشهود بوده و دیگر قابل کتمان نیست، هر چند این اختلافات جنگ ممافع عموم و ممافع شخصی بوده است.
سیمای شهر نسبت به چهارسال گذشته هیچ فرقی نکرده و برخی تغییرات مثل یک آرایش ساده موقتی بوده، مردم نیاز دارند شهر متحول شود، اینکه می گویند بودجه و اعتبار نیست بهانه است، مردم به شما رای داده اند تا برای ترقی شهر تلاش کنید، مردم رای داده اند تا فکر چاره کنید و الا بدون شورا نیز شهرداری کار خود را انجام می داد. چرا در استان های دیگر شوراهای شهرشان سرمایه گذاران قدر را جذب کرده و با زیرساخت و بستر سازی این افراد را اجبار به سرمایه گذاری می کنند، حال اینکه در شهر ده شت نتوانسته اند کسی را برای سرمایه گذاری جذب کنند. چرا شهر دهدشت  در زمینه ملک و املاک باید در سطح گران ترین شهرهای کشور قرار گیرد؟ آیا این گرانی ناشی از یک معماری خاص در شهر است؟ آیا از آب و هوای مطلوب و یکسان در طول سال بهره می برد؟ آیا از همجواری با مکان زیارتی خاص یا دریا سود می جوید؟ همه می دانیم که دلیل گرانی املاک در شهر ده شت ناشی از عدم وجود صنایع بزرگ و روی آوردن مردم به خرید و فروش در موضوع املاک هستند و چندین دلیل دیگراست که در این مقاله جایی ندارد. متاسفانه در هر دوره ،مردم انتخابی احساسی داشته و بیشتر سمت انتخاب قومیتی یا انتخاب یک سری افراد خاص می روند و متخصصانی که با ایده های علمی و کارشناسی کاندیدای حضور در شورا می شوند را پس زده و به سمت انتخاب تکراری و بی اثر می روند. از اعضاء محترم شورای شهر سوالی دارم آن هم اینکه شما عزیزان در روزهای تعطیل وقت خود و خانواده تان را در کدام مرکز تفریحی، رفاهی یا ورزشی سپری می کنید؟ آیا چنین مرکزی در مرکز شهرستان کهگیلویه وجود دارد؟ آیا شما همانهایی نبودید که در در زمان انتخابات شعار می دادید جوانان ما چرا باید برای سپری شدن وقت و تفریحشان در پیاده روهای شهر جولان بزنند؟ آیا از ترفند و نقطه ضعف جوانا

ن استفاده نکردید؟ حال در طول این مدت برای جوانان چه کرده اید؟ چه جوابی برای شعارهایتان دارید که می خواهید مجددا برای دوره بعد کاندید شوید؟ آیا باز هم می خواهید از احساس ها و عواطف مردم استفاده کنید؟ ان شاالله در هفته های آتی به صورت تخصصی و علمی به بررسی عملکرد شورای شهر خواهیم پرداخت. یکی از اعضاء در زمان تبلیغات انتخاباتی خود می گفت معماری شهر مشکل دارد و با ایده ها و برنامه هایی که دارد می تواند دردو سال اول فعالیت خود معماری و سیمای شهر را تغییر دهد. ولی این شعارها نه با مدرک تحصیلی و نه با رشته تحصیلی همخوانی نداشت و تنها توانست معماری و سیمای منافع شخصی خود را تغییر دهد و باز هم مردم بازنده این انتخاب شدند. دوست دیگر می گفت که ناحیه غرب و شرق نداریم، هیچ فرقی ندارد و من خود را فرزند همه نواحی می دانم و برنامه های مدون برای شهرسازی، معماری، ترافیک، مراکز تفریحی و رفاهی و… دارم، ولی دریغ از یک صفحه برنامه که اجرایی شود و فقط صفحات پس انداز شخصی در این مدت فزونی یافت.
الآیحال از شما عزیزان خواهش میکنیم بگذارید باور کنیم برای منافع شخصی نمیجنگید.اگر واقعا دلسوز این شهر و مردمش هستید خودتان کنار بکشید.بگذارید افکار جدید جایگزین افکار سنتی و قومیتی شماها شود.
بگذارید جوانان با استعداد و متخصص وارد این گود شوند.باور کنید توان شما از این بیشتر نیست.افکار سنتی شما جز پسرفت چیزی برای این شهر ندارند
ما شما را دوست داریم که میگوییم این دوره شرکت نکنید.شما هم دوست داشتنتان را به ما ثابت کنید و شرکت نکنید.

منتشر شده در :2017/04/01 - 03:04|شناسه خبر: 31461 474 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه